Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem Ci tak: pojeździłem godzinę czasu i ma korekty: 1: 1.2; 2:0,8; 3:1,0; 4:1,0 jakby z 1 na 2 przeszło to 0.8 to by było super

wróć, przeszło 0,2 a nie 0,8

 

Dopasowanie wszędzie jest 7. 

Jak sprawdzić ciśnienie z pompy? Będę miał opalonego to chce sprawdzić ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstaluj sobie program Torque na komórkę, wgraj PID dla silnika 636 i podglądaj zadane i aktualne ciśnienie pompy. 

Potrzebne elementy w temacie https://megane.com.pl/topic/86791-pid-programu-torque-dla-silnika-k9k-836-832-po-polsku/#comment-610828

Dla k9k 636 jeszcze nie przetłumaczyłem ale większość elementów PID-a pokrywa się z k9k 836 wić możesz dodać PID dla k9k 836.

Ta korekcja na drugim 0,2 to chyba coś nie tak z wtryskiwaczem tym bardziej, że jest nowy i powinno być w okolicy 1.

Zainstaluj program i jeszcze raz odczytaj korekty i dostosowanie cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, po jeździe 2 godzinnej mam korekty:

1: 1.2

2: 0.4 (nowy)

3: 1,3

4: 1.0

Dopasowanie mam wszędzie 7 cały czas.

Ciśnienie w rampie: na wolnych obrotach 283 bar a przy maks obciążeniu potrafi dobić do 1400

Temperatura płynu chłodzącego, na wskaźniku na desce niby jest ok a na komputerze mam 75 stopni i ani stopnia wyżej nie pójdzie (termostat jest założony nowy Gates)

Ładowanie nie wiem czy tak powinno być ale strasznie faluje czasami jest 14.4 a czasami nawet 12.5, a raz się zdarzyło że wywaliło na 15.8, czy on ma system zmiennego ładowania czyli jak aku naładowane do nie ładuje i jest nie obciążony alternator (ekologia) ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Lukrasi napisał:

Ładowanie nie wiem czy tak powinno być ale strasznie faluje czasami jest 14.4 a czasami nawet 12.5, a raz się zdarzyło że wywaliło na 15.8, czy on ma system zmiennego ładowania czyli jak aku naładowane do nie ładuje i jest nie obciążony alternator (ekologia) ?

 

Pewnie masz już system ESM (Energy Smart Menagement) i taki przebieg ładowania to norma.

Korekta wtryskiwaczy dla tego silnika z przebiegiem około 180 kkm jak na screnie poniżej. Dolna linijka. Silnik zimny.

image.thumb.png.764f33a8a05455cd81d6c43f8420aa6e.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz fatalnie i teraz nie wiadomo czy to wina wtryskiwaczy czy ogólnego stanu silnika. Pokazałem scren programu Torque dla silnika z M III ph2 k9k 636 z 2014 roku  pracującego według mojego słuchu  idealnie. Na zimę dla tego właśnie silnika dołączam opornik 8.2 kΩ bo szarpie na wolnych obrotach przy przymrozkach. Opornik w 100 % niweluje te szarpania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to. Opornik też mam zainstalowany. Ja gdzieś pisałem  że silnik w nim był wstawiony ale nie wiem w jakim stanie a ja też nie wiedziałem jak go kupowałem. 

Pracę ma fatalna nierówno pracuje a na zimnym to już w ogóle. 

Myślę jeszcze o sterowniku silnika. 

Ciekawe jakie powinno być napięcie na wtryskach na cewce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym sprawdzasz sterownik silnika bo jakoś nie zauważyłem  screnów z programu. Wykryty sterownik silnika powinien mieć nazwę SID 307.  Najlepszy program do diagnozy tego silnika jest pyclip na androida lub pyren na windows/android. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temu programowi akurat wierzę bo sam go używam. Ale warto kupić dodatkowo ELM 327 na chipie PIC18F25K80 i zainstalować program pyclip który pokaże znacznie więcej niż maxiecu i to jest odpowiednik Clip Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź korekty, dostosowanie cylindra, zadane ciśnienie i aktualne ciśnienie paliwa, różnica -6 +6 bar.. Możesz sprawdzić czy temperatury przed uruchomieniem silnika są jednakowe (woda, powietrze, paliwo, na zewnątrz). Trudno mi coś więcej doradzić bo po prostu nie miałem do czynienia z taką anomalią jaka jest u Ciebie. Sprawdź czy sterownik silnika odczytany przez pyclip to jest SID 307 i numer VIN odpowiada Twojemu samochodowi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tyle mi pokazał. 

Rano na zimnym długo kręci czasami sam przestanie i trzeba drugi raz. 

Temp paliwa to jest wyższa bo zainstalowany jest rezystor. 

To są na zimnym silniku z nocy nie odpalany. 

IMG_20220418_113521.jpg

IMG_20220418_114143.jpg

IMG_20220418_114107.jpg

 

Witam. A więc postanowiłem dać do sprawdzenia wszystkie wtryski, włącznie z nowym. Jak tylko będę coś wiedział odezwę się w tej kwestii. 

Mam pytanie jak to nie z napięciem i natężeniem na zaciskach wtryskiwaczy. Jakie powinny być parametry na zapłonie i jakie powinny być na silniku zapalonym na wolnych obrotach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!