Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 27.12.2021 o 12:34, halas2 napisał:

Masz silnik 636 prawdopodobnie z sterownikiem sid307. Niektóre cierpią na na szarpanie. Rozwiązaniem jest dołożenie rezystora do czujnika temperatury paliwa. U mnie jest 836 i geneza problemu była inna:)

Cześć, jaka geneza problemu była w 836 ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj 836 po uruchomieniu pracował kilka sekund równo i dopiero wtedy zaczynał szarpać i musiało być powyżej 5 stopni na zewnątrz. Geneza problemu był oszukujący czujnik temperatury spalin przez co EGR otwierał się zbyt mocno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu nie było widać złych parametrów czujnika temperatury dopóki nie padł na amen. Aby mieć błąd od czujnika temperatury musi wogole nie działać. jego minimalne wskazanie to 100 stopni. Wystarczy że pokaże 105 komputer rejestruje wskazanie i błędu nie ma :) Porównywałem wartości z kolega @aniewa i były podobne. Ale po wymianie czujnika i regeneracji turbo(Regenerowałem bo aby podejść palnikiem do czujnika to i tak trzeba je było zdjąć) pierwsze uruchomienia dalej podszarpywało ale coraz mniej i egr na starcie zamiast otwierać się na 12% otwiera się na 8%. Czekam ostatecznie na wiosnę aby potwierdzić bo składałem na jesieni i szybko się wtedy zimno zrobiło. A egr w 836 nie otwiera się w temperaturze poniżej 5 stopni więc w zimie mój problem nie istniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie jest wyłącznie w zimie jak temperatura bliska lub poniżej zera. W lato problemu brak. 

Sprawdzę patent aniewa z potencjometrem. Mam zestaw przygotowany czekam na niską temperaturę.

Sądzicie że jesli opornik nie da rady to specjaliści od chiptuningu mogą coś zaradzić? Taki problem jest w ich specyfice?

 

Niestety w moim przypadku patent z potencjometrem 20kohm nie przyniosł poprawy w żadnym zakresie oporu pradu. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Zasiegnąlem porady w firmie vtg zajmujacej sie chiptuningiem, niestety takze walka z przedmiotowym zagadnieniem nie powiodła się. To nie ich specyfika. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Szukam dalej. 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7, 5.6 - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Nissan Qashqai 1,5, 2015 r, przebieg 90 000 km. Problem z falującymi obrotami zaobserwowałem już zimą 2020/2021 jak zakupiłem pojazd. Przejechałem całe lato i teraz już na jesieni jak nastąpił pierwszy przymrozek z powrotem obroty falują . Jak już popracuje 2-3 minuty problem ustaje. Z zaciekawieniem przeczytałem rozwiązanie proponowane przez Aniewa. Ale już końcowe wpisy Minimag że to rozwiązanie z zastosowaniem rezystora w układzie czujnika temperatury paliwa w Qashqai nie przyniosło zamierzonego rezultatu bardzo mnie rozczarowało. To w takim przypadku gdzie szukać przyczyny. Sprawdzę jeszcze dla pewności jaki u mnie silnik z jakim sterownikiem to może jeszcze będzie jakieś światełko w tunelu do naprawy usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłebiałem temat jakiś czas temu w dwóch warszawskich autoryzowanych serwisach. W obu po podaniu numeru vin uzyskalem informacje, że nie spotkali się z takim problemem. Auto jest z 2015r. i wg serwisu od tego czasu nie było nowych aktualizacji oprogramowania sterownika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2022 o 14:21, mimag napisał:

Najciekawszy objaw jest taki ze ;

  - po odlaczeniu wtyczki od temperatury cieczy chlodzacej wyskakuje na desce kontrolka check engine

     (nic dziwnego), wlaczają sie wentylatory co tez nie dziwi,

 - ale najwazniejsze, ze objaw szarpania znika i silnik pracuje równo.

Należałoby zainteresować się stanem czujników;

  - temperatury płynu chłodzącego,

  - temperatury powietrza wlotowego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zapewne nie czujnik. Ale fakt że wymieniałem wcale nie oznacza ze wiązka jest dobra i temperatura odczytywana jest dobra. 

Ciekawi mnie ten temat. Auta jeżdżą dobrze kilka lat i nagle problem się pojawia. Coś musi iść nie tak a patent z rezystorem jest plastrem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, przeczytałem ten temat. Mam pacjenta Renault Grand Scenic III 2012, 1.5 dCi 110KM. Pierwszy rozruch po nocy to koszmar, później auto klepie w pewnym zakresie obrotów, a przy schodzeniu z obrotów faluje jak na filmie. Dodatkowo gruszka na zgaszonym silniku pompuje ładnie, po uruchomieniu i naciskaniu jakby się zasysała i bardzo długo wracała do swojego kształtu. 

 

 

W aucie wymieniłem wtryski, pompę wysokiego ciśnienia, świece żarowe, regulator VCV na pompie, czujniki położenia wału, wałków rozrządu, oddałem DPF na wyczyszczenie, wstawiłem kosz pompy w zbiorniku na taki z zaworem zwrotnym. Nic nie pomaga. Auto zachowuje się identycznie przy wpiętym i wypiętym czujniku temperatury paliwa. Czy może ktoś mógłby wspomóc mnie radą? 
 

Pozdrawiam serdecznie,

Hubert

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, efez44 napisał:

Scenic III 2012, 1.5 dCi 110KM.

 Pierwszy rozruch po nocy to koszmar,

   - później auto klepie w pewnym zakresie obrotów, a przy schodzeniu z obrotów faluje jak na filmie.

Dodatkowo gruszka na zgaszonym silniku pompuje ładnie, po uruchomieniu i naciskaniu jakby się zasysała i bardzo długo wracała do swojego kształtu. 

1/ Czy stan przebiegu auta 99 kkm jest aktualny???

2/ Czy to jest wersja silnika k9k636??

3/ Przede wszystkim;

  a/ zatankuj paliwo na sprawdzonej stacji,

  b/ wymień filtr paliwa na markowy; mann, knecht, purflux,

  c/ zapewnij brak powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

  d/ czy po uruchomieniu silnika ( rano ) wskazanie czujnika temperatury paliwa jest takie samo jak temperatura na zewnątrz,

  e/ świece żarowe - powinny być marki beru o numerze  0 100 266 032,

   f/ styki czujnika temperatury cieczy - do kontroli bo on decyduje; 

        - o wielkości dawki paliwa przy rozruchu,

        - o działaniu pracy świec żarowych,

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!