Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za poradę, sprawdzę pokrycie się temperatury paliwa z zewnętrzną i czujnik temperatury cieczy. 
Świece mam właśnie takie zamontowane, filtr wcześniej Purflux, obecnie Mann. Jeśli chodzi o szczelność za filtrem w stronę pompy to rozumiem, że chodzi o przewód z gruszką aż do pompy?

Kod silnika to K9K636, przebieg faktyczny. Pompę zamontowałem po regeneracji, wtryski nowe. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie próbowałem. Dziś po nocy wszystkie temperatury były mniej więcej zgodne z tym co działo się na zewnątrz. Poza temperaturą spalin, bo ta mimo przymrozku i braku odpalenia auta wynosiła 50 stopni Celsjusza. Mechanik stwierdził ze to regulator ciśnienia na pompie. Kolejne wydane dziś 340 zł i ponownie brak poprawy. Ręce mi już opadają jak widzę ten samochód 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, efez44 napisał:

Poza temperaturą spalin, bo ta mimo przymrozku i braku odpalenia auta wynosiła 50 stopni Celsjusza

Prawidłowo, po przekroczeniu 100 stopni pokaże właściwą temperaturę.

 

1 godzinę temu, efez44 napisał:

Kolejne wydane dziś 340 zł i ponownie brak poprawy

Czemu nie zacząłeś od najprostszej i najtańszej opcji czyli wstawieniu rezystora 8,2 kiloohma do czujnika temperatury paliwa. Kosztowało by 1 zł i może by pomogło a nawet gdyby nie pomogło to żaden koszt. Sam kilka tych silników w ten sposób uzdrowiłem. Dotyczy to tylko przypadku bardzo nierównej pracy zimnego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie jak to jest z tym silnikiem k9k 636 sid 307. Czy to jest fabryczna taka wada bo nie bardzo wierzę że auto wyjechało z salonu w zimę i miał tak nie równą pracę. Przecież to byłby reklamacje na potęgę. Czy to się zaczyna dziać po jakimś czasie bo coś pada w sterowniku a czy jeszcze cos innego się dzieje że trzeba dokładać opornik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Lukrasi napisał:

Panowie jak to jest z tym silnikiem k9k 636 sid 307

Masz 14 stron na ten temat ;

  - warto przeczytać je ze zrozumieniem,

  - warto zakończyć rozpoczęte tematy  -  dać coś od siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No niestety problem nie równej pracy nadal pozostał k9k 636. 
Wymieniłem rozrząd zaraz po zakupie, wszystkiego części oryginał. Wymieniłem również termostat i sprawdziłem czujnik temp płynu chłodzącego. Jest ok. 
Przeczytałem cały temat z tym problemem i zrobiłem tak jak mówił kolega aniewa - wlutowałem rezystor, niestety nie pomogło. 
Przy rozrzadzie były wymieniane wszystkie filtry włącznie z paliwowym. Czytałem że filtron nie może być więc wczoraj wymieniłem na oryginał Renault. Niestety nadal mam nierówną pracę silnika na zimnym. 
Co zauważyłem:
1) zero błędów
2) korekty 1- 0.885 ; 2- 1.800 ; 3 - 0,625 ; 4- 0.691
3) jak miałem 1.6dci i w garażu przy otwartych drzwiach mógł chodzić i nie czuć spalin, tutaj przy 1.5dCi 636 po 2 minutach nie idzie wytrzymać, żrące spaliny.

4) jak złapie cokolwiek temperatury to normalnie pracuje i ma przyspieszenie
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz korekty jakby wtryskiwacze nie były prawidłowo dopisane. Może sprawdź jeszcze to. Pierwszy jest od strony koła zamachowego a numery  i kody są na wierzchu wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniewa, więc tak sprawdziłem co powiedziałeś czyli przypisanie wtryskiwaczy i się okazało ze 1 i 4 są ok a 2 i 3 nie. W ogóle nie te kody.. 
Wpisałem tak mówiłeś, 1 od koła zamachowego i odpaliłem auto i nadal nie równa praca. Stwierdziłem że sprawdzę oznaczenia interfejsu w sensie cylindry. I wypialem kostkę od strony koła zamachowego i wyrzucił błąd na cylindrze 1. Tak więc na pewno są dobrze przypisane już teraz. 
Korekty po zmianach kodów: 
1:  0.7 ;  2:  1.6;  3: 0.8;  4: 0.7
Dziwny ten drugi wtryskiwacz, w ogóle poza skalą względem innych. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Lukrasi napisał:

wypialem kostkę od strony koła zamachowego i wyrzucił błąd na cylindrze 1

To akurat nie ma związku z przypisanym kodem. Odpiąłeś pierwszy wtryskiwacz i wyrzuciło błąd z pierwszym wtryskiwaczem. Nie wiem czym wpisywałeś te kody ale programem Maxiecu, Clip, pyren odczytasz jakie kody są wpisane do sterownika. Sprawdź jeszcze parametr "adaptacja" lub "stan dostosowania cylindra" który w k9k 636 powinien wynosić bodajże 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, ja tu kiedyś opisywałem swoją historię przypisania kodów wtryskiwaczy i ona trochę magicznie-pogmatwana była. Próbowali je przypisać na Modlińskiej w Jabłonnie i na oczy widziałem, jak mechanik te kody prawidłowo wpisał, ale ten silnik nie chodził tak, jak powinien. Kody przypisane poprawnie a nie chodzi poprawnie. Jakimś KTSem to było robione. Później w Markach mechanik zakodował je ponownie CLIPem, i do dziś chodzi jak z fabryki wyszedł. Tylko już trochę mi ta akcja już z pamięci ulatuje, ale co do zasady tak to było. Ten mechanik w Markach, pozwala stać przy samochodzie, ale nie można mu się gapić w monitor, bo go zasłania ciałem i przegania, także nie wiem co tam kombinował a prawdopodobnie nawet jakbym widział, to nie znając CLIPa niewiele bym skorzystał. Coś chyba jednak co do zasady w tym jest, że profesjonalnie do renówki podchodzi się z CLIPem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Lukrasi napisał:

Mam full wersję dla marki Renault Maxiecu. Co do dopasowania na każdym mam wartość 7

Czyli wszystko OK. Szukałbym problemu we wtryskiwaczu co ma korektę 1,6, jest bliski krańcowej wartości którą podaje Siemens. Ogólnie rzecz biorąc masz nieciekawe korekty, większość samochodów które widziałem miały korekty bliskie 1. W swoim SC III z 2012 r. korekty mieszczą się w rozrzucie 0,1 od wzorcowej wartości 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Aniewa, zdemontowałem wtryskiwacz co ma wartość 1.6 i podwioze go na stół gdzie go przebadają. 

Jak go kupiłem to za chwilę się pojawiły problemy. Okazało się że silnik byl wstawiany. Każdy osprzęt, pompa rozrusznik, pompa vacum mają oznaczenia typowe dla złomu w sensie kupowane na szrocie, od dołu  elementów są oznaczenia. Teraz pytanie czy pompa jest dobra założona i czy wtryskiwacze są dobre założone. Mam 3 sztukę Mégane wcześniej miałem z silnikem 1.9 a później 1.6 i z żadną nie miałem problemu a tutaj 1.5 i mam.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!