Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

 

Wobec powyższego spytaj się w ASO czy jest jakieś działanie zaradcze przez aktualizację softu w ECU.

Skoro problem jest znany to powinni wypuścić soft który go eliminuje.Przynajmniej tak jest w innych markach praktykowane.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest temat o poprawkę softu do Renault Polska. Dilerzy nic  z tym nie zrobią bez ich wytycznych.

Prawda jest taka, że powinno być to widać w dawkach na clipie.

Warto zrobić trochę zrzutów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś rano ( -8C) zaobserwowałem prawie identyczny objaw jak u kolegi kowalikd.

 W Megane 1.5 dci 110KM z 2015 roku z przebiegiem 95 tys km taki objaw ze skokami obrotów silnika pojawił się prawie  natychmiast po uruchomieniu silnika i trwało tak około 12-15 sekund.

Do tej pory nie zwracałem na to uwagi , a i temperatury rano były wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na rosyjskojęzycznej  stronie rodzaj apelu o dopisywanie się do petycji skierowanej do Renault o pomoc w rozwiązaniu problemu z silnikiem 636.

 

Silnik 1.5 dCi K9K 636 po okresie bezczynności (10-12 godzin) przy temperaturze powietrza poniżej -7 ° C po 2 minutach po uruchomieniu zaczyna działać niestabilnie:

  • Obserwowane są ostre skoki prędkości
  • stukanie
  • ostry zapach z rury wydechowej
  • możliwe całkowite zatrzymanie silnika
  • W tym momencie obserwuje się gwałtowne skoki ciśnienia paliwa (określone przez narzędzie diagnostyczne). Po 3-5 minutach silnik jest normalny.

Oto demonstracje tych problemów:

Apele do oficjalnych centrów dealerskich Renault nie przyniosły rezultatów: specjaliści nie są w stanie określić przyczyny awarii. Sugerują przeszukiwanie poprzez losową wymianę komponentów silnika, co może nie dać pozytywnego wyniku. Proces ten odbywa się kosztem właściciela samochodu , a ostateczny koszt naprawy można zrównać z kosztem nowego samochodu .

W związku z brakiem możliwości wyeliminowania problemu w oficjalnych centrach dealerskich Renault, właściciele samochodów próbowali samodzielnie znaleźć usterkę:

  • Wymiana wtryskiwaczy
  • regulatory ciśnienia
  • nagrzewnice wstępne
  • pompy wysokiego ciśnienia
  • Przepływomierze powietrza nie pomogły w rozwiązywaniu problemów.

Doszliśmy do wspólnej opinii, że przyczyną usterki jest oprogramowanie elektronicznej jednostki sterującej.

Uprzejmie prosimy, aby zająć się tym problemem i będzie musiała przedstawić wyjaśnienie i rozwiązanie tego błędu, co niekorzystnie wpływa na wizerunek i postrzeganie właścicieli samochodów marki Renault w krajach o chłodnym i zimnym klimacie.

W razie potrzeby możemy podać listę numerów VIN z kontaktami właścicieli samochodów.

Właściciele samochodów z silnikiem 636 K9K z tej awarii  - proszę podać swoje dane kontaktowe anonimowo w formie https://goo.gl/forms/NSDXsc1vFDuluC5H2 , co może pomóc rozwiązać ten problem.

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

może trochę odbiegam od tematu, ale mam podobne objawy, tylko że w silniku K9K 834 z osprzętem Delphi z 2011 roku i od razu po uruchomieniu silnika. Problem występuje przy temperaturach poniżej 0 stopni i po odpaleniu silnik potrzebuje jakieś 20-30 sekund, żeby ustabilizować swoją pracę. Dzisiaj rano, przy -10, po pierwszym odpaleniu po chwili zgasł, dopiero po drugim rozruchu zaczął pracować normalnie.

- świece żarowe wymienione w ubiegłym roku, ostatnio sprawdzone łącznie z przekaźnikiem

- filtr paliwa Purfluxa wymieniony w lato,

- próbowałem pompować gruszką paliwo do pompy przed rozruchem, żeby wykluczyć zapowietrzanie instalacji - gruszka po 2-3 naciśnięciach robiła się twarda, w odpalaniu zmian brak

- sprawdzałem przelewy na wtryskach, wszystkie wypadły równo (po 5 minutach miałem po około 25-30 ml na każdym wtryskiwaczu)

- tankuję na różnych stacjach, najczęściej Orlen, ale nie widzę żadnej zależności odpalania od konkretnej stacji, paliwa premium/zwykłego

Auto jest z 2011 roku i ma 166000 pewnego przebiegu. W lato nie mam z nim żadnych problemów. W zimę - poza porannym odpalaniem - również. Auto nie traci mocy, po lekkim zagrzaniu pracuje normalnie. Ale jeśli chodzi o zimny rozruch, zachowuje się według mnie tragicznie. Scenic II znajomego z silnikiem 1.5 dCi 106 km odpala znacznie kulturalniej przy -15, niż mój przy -2. Macie Panowie jakieś pomysły/sugestie, co można sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić ;

- mimo wszystko, świece wymontować  i  sprawdzić ich działanie,

- stan czujnika temperatury płynu chłodzącego i jego styków bo on decyduje o ;

  • czasie podgrzewania świecami żarowymi ,

  • dawce paliwa przy rozruchu,

- stan akumulatora ( napięcie )  i czystość jego gniazd i zacisków,

-  i  przeczyścić  wszystkie  styki  elektryczne, szczególnie  rozrusznika i z masą, 

- brak pęcherzy powietrza przed pompą wtryskową,

- czystość filtra powietrza,

- ustawienie pompy wtryskowej - jeżeli nie dawno był wymieniany rozrząd, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator miałem oryginalny z 2011 roku, ale jakieś 2 miesiące temu kupiłem nowego Boscha S5, rozrusznik kręci ładnie, nawet przy niższych temperaturach. Co do paliwa, próbowałem już tankować na różnych stacjach, nie przyniosło to większej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. 
Posiadam Megane 3 z 2013 roku. Mam auto od niedawna i jeszcze nie spotkałem się z takim problemem.  Nie wiem dokładnie jaki mam kod silnika. Mam te same same obiawy problemu. 

Z tego co zaobserwowałem to obroty falują jak temp. spadnie poniżej zera.  Nie raz mi się zdarzyło jak silnik chodził na biegu jałowym( obroty falowały) to po jakimś czasie potrafił zgasnąć. Ponowne uruchomienie silnika jest przebiega bez problemu. Podczas jazdy jak są te obiawy i wciskam pedał gazu to silnik jakby sie dławił. Inaczej mówiąc miał opóźnioną reakację a chwilkę  później się zbierał. Po przejechaniu np X-set metrów obroty na biegu jałowym są już stabilne.

Dodam jeszcze że latem były wymieniane wszystkie filtry z olejem i akumulatorem, więc auto odpala z kopa. Filtr paliwa wymieniłem przed zimą. Tankuję tylko paliwo premium. Jak poziom zbiornika paliwa jest ok 1/2 objętości to zalewam znowu do pełna.

 

Mam jeszcze inna ciekawostkę... Znajomy latem kupił sobie duster, tez silnik 1,5 dci ale niestety nie wiem o jakim kodzie. Leje do swojego zwykły ON na stacjach. Jak zapytałem się go o te obiawy czy ma podobne jak moje to odp, że nie. Silnik mu  stabilnie pracuje podczas ujemnych stopni poniżej zera. 

Podejrzewam że może być jakiś czujnik temp. albo wymiana softu sterownika wtrysku.

Edytowane przez maniak10-88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęstsze powody falowania obrotów silnika ;

- to zaśniedziałe łącza, wtyczki, złączki,

- zanieczyszczony filtra paliwa, powietrza,
- brak szczelności układu dolotowego, szczególnie kolektora ssącego,
- brak szczelność układu paliwowego, wycieki paliwa, łapanie lewego powietrza,

- nieszczelny lub zanieczyszczony przepływomierz,

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!