Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

Moglibyście podpowiedzieć czy może to pomóc na problemy z odpalaniem ? Do 0 st.  Samochód samochód pali od strzała, zimą do 0 też jest dobrze, poniżej 0 piorun go bierze i potrafi kręcić 10 sekund zanim odpali albo się podda i odpala dopiero za 3 razem. Świece praktycznie nowe,  oporność ok 1 Ohm na każdej, filtr paliwa nowy, moduł grzania świec sprawny, wtryski regenerowane ale nie pomogło, zawór zwrotny paliwa założony, 3 zima z tym problemem łącznie 3 miesiące u 6 różnych mechaników i każdy rozkłada ręce.  Myślicie że jest sens z tym spróbować?  M3 1.5 110KM 2010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Litek98 napisał:

Myślicie że jest sens z tym spróbować?

Jeżeli masz na myśli rezystor to nie ma najmniejszego sensu. Rezystor stabilizuje pracę silnika na mrozie kilkadziesiąt sekund po uruchomieniu. Do samego uruchamiania nic nie ma. Masz jakiś dziwny przypadek z tym odpalaniem bo czy jest + 2 czy - 2 to praktycznie to samo. W tym roczniku na pewno nie masz silnika 636 którego to dotyczył opisywany tu problem.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na 100% rezystor pomoże w weekend zamierzam się za to zabrać. Silnik u mnie po odpaleniu chodzi dobrze aż do około minuty później obroty skaczą i gaśnie... Zapalę znów silnik i to samo ale już jak się trochę zagrzeje to chodzi dobrze... Mam właśnie silnik K9K 636 ale jestem ciekaw jak sprawdzić ten sterownik jaki mam...? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mazilan napisał:

Mam właśnie silnik K9K 636 ale jestem ciekaw jak sprawdzić ten sterownik jaki mam...? 

Mas sterownik SID 307 jak wszystkie silniki k9k 636. Nazwę sterownika odczytasz z naklejki na nim lub podłączony interfejs sam odczyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem rezystor oraz termostat. Z 2 kabli od czujnika temperatury paliwa na listwie usuwamy izolację i lutujemy do nich rezystor. Ale co z termostatem?? Panowie nie ma ktoś z Was zrobionego zdjęcia po wykonanej robocie??

Edytowane przez arkadiusz.o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Litek98 napisał:

- Do  0 st, samochód pali od strzała, zimą do 0 też jest dobrze,

    - poniżej 0 piorun go bierze i potrafi kręcić 10 sekund zanim odpali, albo się podda i odpala dopiero za 3 razem.

-Świece praktycznie nowe,  oporność ok 1 Ohm na każdej, filtr paliwa nowy, moduł grzania świec sprawny, 

wtryski regenerowane ale nie pomogło, zawór zwrotny paliwa założony, 3 zima z tym problemem łącznie

3 miesiące u 6 różnych mechaników i każdy rozkłada ręce. 

 M3 1.5 110KM 2010

1/ Kiedy wymieniany był rozrząd?

     - kontrola prawidłowości ustawienia,

     - kontrola kąta wyprzedzenia wtrysku,

2/ Modułem świec steruje sterownik silnika w zależności od temperatury cieczy chłodzącej;

     a/  sam pomiar napięcia na wyjściu z modułu czy oporności świec to nie wszystko,

           gdzieś mogą się pojawić spadki napięcia, należy sprawdzać moduł pod obciążeniem,

     b/ 100 % wykluczenie świec to;

         Wykręcasz i sprawdzisz czy końcówka świecy się w pełni świeci,

               - przewód rozruchowy do masy świecy,

               - przewód z przekaźnika na świece i włączyć grzanie,

               - jak nie ma żaru a robią się tylko ciepłe - to jednak te świece nie są OK,

3/ Sprawdzić jaką temperaturę odczytuje komputer silnika ;

    Stan czujnika temperatury płynu chłodzącego i jego styków  decyduje o ;

          -   o czasie podgrzewania świecami żarowymi ,

          -   dawce paliwa przy rozruchu,

4/ Warto zadbać o stan akumulatora ( napięcie ) i czystość jego gniazd i zacisków,

      -  przeczyścić  wszystkie  styki  elektryczne, szczególnie rozrusznika i z masą, 

      -  jeżeli było dużo jazd po mieście, to należy przegonić auto na wysokich obrotach na dystansie ok.100 km,

5/ Zapewnić aby nie było pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

6/ W niskich temperaturach daje o sobie znać ;

    - słabe ciśnienie sprężania,

    - niskie ciśnienie wtrysku;

       - jeden popuszczający wtryskiwacz potrafi narobić większe problemy z odpalaniem niż wszystkie spalone świece.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj zakupiłem rezystor,mam zamiar go wlutowac,lecz rano szarpał jak zwykle i wyskoczyła na czerwono możliwa awaria silnika.Jak samochod się rozgrzał wszystko było ok komunikat znikł.Mam pytanie czy wlutowane rezystora pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roczniku raczej masz silnik którego dotyczy temat (k9k 636). Wpięcie rezystora powinno wyeliminować szarpanie, spadek obrotów i prawdopodobnie komunikat awaria silnika nie wyskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!