Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak wycenić swój samochód - prośba o pomoc


play

Rekomendowane odpowiedzi

(proszę o przeniesienie jeśli zły dział)

 

Czołem drodzy forumowicze, zastanawiam się na ile wycenić swój samochód, czy kojarzy ktoś profesjonalną firmę w okolicach małopolski?

Sprawa jest o tyle pilna, że dostałem świetną pracę poza Polską (autem nie dojadę :D) i chciałbym się auta w miarę szybko pozbyć, ale nie mam zamiaru sprzedawać go za 50% wartości.

Dodam, że chodzi tutaj o:

Renault Megane III 1.9 DCI Hatchback

Rocznik: 2010

Przebieg: 307 000

Wyposażenie (chyba) najwyższe, tj: navi, tempomat, dwustrefowy klimatronik, elektryczne szyby wszystkie, lusterka itd

Auto ogólnie sprowadzone było dla mnie zza granicy przez firmę, która się tym profesjonalnie zajmuje (lesniewscy.eu), certyfikowane dekrą zresztą, problem w tym że dokumentów (w sensie historii serwisowej) do niego już wtedy nie było. Kupiony był z przebiegiem 207 000 z aukcji poleasingowej, a przed oddaniem go w moje ręcę wymieniony został rozrząd, wszystkie filtry, płyny itd, był też podmalowany (podejrzewam, że gdzieś lekko dostać musiał) przez tę właśnie firmę. Co ciekawe, w zdjęciach które wtedy mi podsyłano miał wyjęte tylnie kanapy, i coś w rodzaju "metalowego bagażnika" ..nie wiem co nim przewożono, ale na plus nowa kanapa z tyłu :-)

Ja z kolei odkąd wszedłem w jego posiadanie, serwisowałem go TYLKO i wyłącznie w ASO, w Krakowie, także cała historia z mojej strony już dostępna. Co do stanu technicznego:

Do zrobienia na pewno:

1) klimatyzacja, gdyż po "nabiciu" chłodzi jeden sezon. W ASO powiedzieli, że gdzieś jest nieszczelność i trzeba robić, robić nie miałem czasu więc nowy właściciel pewnie by musiał.

2) do wymiany obudowa lusterka (pęknięta) 

Co było robione odkąd mam go ja (W ASO): wymieniany próg, miska olejowa, płyny, filtry na bieżąco, klocki, ramiona wycieraczek (przebieg się kłania, stare już się pokrzywiły :D), wymieniony pedał gazu (zacinał się, znów.. przebieg się kłania), wymieniona została szyba w Nordglass (z ubezpieczenia, gdyż stara oberwała kamieniem i zrobił się pająk).

Co jest minusem samochodu? Wg mnie lakier, firma od której auto kupiłem w mojej ocenie pomalowała go źle, co doprowadziło np do sytuacji że podczas mycia pojawiały się pojedyncze odpryski.

W pewnym momencie zaczęło to wyglądać nieładnie więc odmalowany został znowu, tym razem w ASO.

Plus? To auto nie chce umrzeć, przebieg naprawdę konkretny, silnik NIGDY nie sprawiał mi problemów. W tej chwili co tydzień/dwa jeżdzę nim w trasy Polska-Słowacja (nie polecam mieszkania w dwóch miejscach) i nigdy mnie nie zawiódł. Czy to jadąc przez góry, czy na autostradzie - wrzucam tempomat i po prostu jadę (mam nadzieję, że nie brzmię jak handlarz :D)

Stan w środku, bdb. 

 

No i teraz dochodzimy do meritum, sprawdzam oczywiście otomoto, allegro i widzę te auta w dużym rozrzucie cenowym i tak myślę i myślę, czy wg Was szanowni, 18 000zł to cena wygórowana? 

Zależy mi na szybkiej sprzedaży i tak porównując ceny, stwierdziłem że jak dam te 2-4 tys mniej to powinno być, co Wy o tym sądzicie?

 

Edytowane przez play
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z wątpliwą historią,dużym przebiegiem, prawdopodobnie przerobione z wersji ciężarowej to raczej dolna granica cenowa minus coś na naprawę klimy.Oczywiście jeszcze zależy jak

jest naprawiony ,czy nie ma śladów większych ingerencji blacharskich ,czy lakier dobrze położony i nie ginie odczyt na mierniku, na plus można doliczyć nowo wymienione eksploatacyjne sprawy, np.opony ,heble,rozrząd itp. ale takie naprawdę nowe ,a nie kiedyś wymieniane.Ja za 18 bym nie kupił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, krzychu73 napisał:

prawdopodobnie przerobione z wersji ciężarowej

Tych aut nie trzeba przerabiać z wersji ciężarowej.

Od początku miały homologację na 5 osób, wystarczy tylko odkręcić kratkę.

Po tej operacji nie ma śladu.

Trzeba też tylko zmienić dowód na osobowy.

Z powodu że moja megana jest zarejestrowana na 5 osób, to nawet jej nie zmieniałem tej rejestracji na osobowy.

W niczym mi to nie przeszkadza.

 

A co do ceny auta to myślę, że tak około 15 tys to odpowiednia cena, a po skręceniu licznika to nawet około 20 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś drążyłem temat i jeśli autko nie miało kanapy (bo o tym tu mowa) to przegląd z tego co pamiętam na okręgówce i mogą wołać kwit na montaż od firmy mającej odpowiednie

uprawnienia.W moim przypadku chodziło o autko już sprowadzone -opłacone,a tu inna akcyza od osobowego więc urząd mógłby się kiedyś odezwać, co mogłoby nie być zdrowe dla portfela, więc odpuściłem.Takie autko mogło targać towaru po sufit, bo jak ktoś rezygnuje z kanapy to chyba nie po to żeby wiatr na pace hulał.A Twoje Kacper z homologacją i kanapą

to tylko po to ciężarowe co by zamortyzować  i w koszty wrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, pobrałem raport z autobaza.pl, mam jego zdjęcia z Francji, samochód nie był uderzony, a miał kilka otarć z dwóch stron, dlatego był odmalowywany (że słabo to już inna historia). Jest tam sporo zdjęć także jest lepiej niż myślałem. Załączam zdjęcie "ciężarowe", ciekawe rozwiązanie muszę przyznać. Co do kanapy, ona była po prostu nieużywana (nic dziwnego :D) Również, nie widnieje w raporcie żadna zgłoszona szkoda (jedynie moje). 

5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 2/8/2018 o 21:07, krzychu73 napisał:

Tzw societe ,kanapy ,pasów nie mają, powinien być wpis w przeglądzie zerowym.

mają pasy.. tak czy siak, dziękuję wszystkim za opinie, wystawiam samochód za 14 tysięcy do negocjacji, nie mam czasu na czekanie i tak, także jeszcze raz dziękuję

Edytowane przez play
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!