Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi nIe równo odpala na zimnym silniku i kopci na biało


anarchisten

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, halas2 napisał:

Moje megane odpala, po czym po kilku sekundach zaczyna podszarpywać na chwilę, ale jest to silnik 836 nie 636

oraz jak jest zimniej to jest lepiej.

- Czujnik temperatury cieczy chłodzącej bierze udział w rozruchu. Decyduje o ;

      - czasie podgrzewania świecami żarowymi,

     -  dawce paliwa przy rozruchu,

- Czy silnik, przy Twoich jazdach szybko łapie temperaturę właściwą?

- Dobrze by było znać czasy grzania świec przed i po rozruchu silnika ;

         - korzystnie jest co jakiś czas wykręcić świece, zobaczyć ich stan oraz aby zapobiec ewentualnemu zapieczeniu gwintów,

9 godzin temu, halas2 napisał:

-Wlałem olej 2T do paliwa - po wyjeżdżeniu zbiornika żadnej zmiany

 

Widoczne zmiany po wypaleniu > 5 zbiorników paliwa,

9 godzin temu, halas2 napisał:

- Auto ma 3 wtryskiwacze praktycznie nowe.

 Jeden został stary ale był na stole probierczym i mieści się  w tolerancjach. Korekty blisko 1.

Wykonać próbę przelewową wtrysków,

9 godzin temu, halas2 napisał:

- Po wymianie czujnika ciśnienia spalin przed turbiną filtr wypala się co 700 km,

ale auto ma 215 tyś km, więc filtr też może nie mieć już swojej sprawności.

Przy Twoim charakterze jazd, przy tym przebiegu - to bez regeneracji fap-a, będzie trudno o lepszy wynik;

   - sugeruje zaślepienie egr-u.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. - Silnik szybko łapie temperaturę - grzałki silnika sprawne(włączają się podczas wypalania widać dużo większy przyrost sterowania alternatorem).

- Temperatura silnika przy rozruchu wygląda na realną

-Czasy grzania mogę zmierzyć ale przed odpaleniem grzeją jakieś 3 sekundy po odpaleniu około minuty - podczas szarpania świece grzeją.

2. Olej raz wlewam raz nie nie jestem ortodoksem w tym temacie. Jedyne co zauważyłem to przy wlewaniu oleju wtryski są minimalnie cichsze.

3. Próby przelewowej nie robiłem. Ale miałem jeden wtrysk po regulacji(prawdopodobnie dokręcenie nakrętki piezo). wkręciłem za niego stary wtrysk z 4 cylindra. korekty się wyrównały silnik pracuje gładziej.

4. Pogodziłem się z tym że ciężko będzie lepszy wynik i przygotowuje się mentalnie do regeneracji.

-w jaki sposób miałbym zaślepić egr? jak kojarzę to trochę misja jest w przy tym egr?. Egr wyczyszczony w styczniu przy okazji wymiany czujnika ciśnienia spalin przed turbiną. Reaguje ładnie jak patrzyłem na pozycje w czasie jazdy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, halas2 napisał:

-w jaki sposób miałbym zaślepić egr? jak kojarzę to trochę misja jest w przy tym egr?.

Egr wyczyszczony w styczniu przy okazji wymiany czujnika ciśnienia spalin przed turbiną.

Reaguje ładnie jak patrzyłem na pozycje w czasie jazdy.

Najkorzystniej aby spaliny nie przechodziły przez egr,

Zadanie zlecić mechanikowi,

W temacie ; Czujnik ciśnienia przed turbiną 1.5 836 , napisałeś;

   - zdemontowałem również egr, który sam w sobie był czysty ale było bardzo dużo nagaru w kanale gdzie wrzuca

      spaliny w dolot. Wyskrobałem ile mogłem, po czym poskładałem wszystko z powrotem tak, aby rurka była równo

      nie naginało nic w żadna stronę  i problem ustąpił. Od tamtej pory zrobiłem niecałe 2 tys km i spokój.

      Jedno wypalanie filtra nastąpiło wcześniej, bo przy 800 km ale kolejny wystąpiło po 1200 km  ( w lecie wypalał

       się pomiędzy 1300 -1600 km). Tak więc albo źle założona rurka albo przytkany kanał spalin powodował błąd.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo z wypalaniem tak było. Ale auto jednak cały czas jeździ w rok 20tys km i kondycja silnika dpf i turba będzie leciała w dół to nieuniknione.

 

Z egr popatrzę sobie na schematy bo prawie wszystko przy aucie robię sam. Osobiście jestem zwolennikiem tego że jeżeli coś było i działało to czemu ma teraz nie działać więc egr nie chciał bym zaślepiać.

 

Temat jednak jest o odpalaniu. Mi chwilowo się trop skończył i obserwuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr ma wpływ na wskazania czujnika ciśnienia doładowania ( podobnie jak przepływomierz ) a ten na ;

     a/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku,

     b/ wartości czujnika ciśnienia paliwa, 

     c/ sygnał do elektrozaworu podciśnienia turbiny, który decyduje o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny,

 

Rozłącz kostkę z egr-a, zobacz jak turbina chodzi?

   - zdejmij rurę przy kolektorze, zobacz w jakiej jest pozycji egr przy zgaszonym silniku,

   - w większości przypadków egr blokuje się w pozycji otwartej, a powinien być dokładnie zamknięty,

W większości przypadków wina za przerywaną pracę silnika leży w wadliwie działającym egr,

   - w egr kąt otwarcia przepustnicy powinien zmieniać się płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że na zgaszonym ma być zamknięty to wiem. Egr podczas jazdy widać na wykresach że pracuje i ze sie zamyka nawet przy delikatnym dotknięciu gazu. No chyba że do przyglni grzybka coś się przykleiło i się nie domyka ale nie widać tego po wykresie musiał bym go wykręcić. Jednak poszarpywanie trwa około 15 sekund po rozruchu więc myślę ze to nie to. Chociaż dziś mnie zaskoczyło ani rano ani po pracy nie szarpał. Dodam jeszcze że jak juz poszarpywał to tylko na wolnych obrotach. Nawet po delikatnym dodaniu gazu silnik chodzi równo.

 

Nie mniej jednak informacje na co egr wpływa mogą być kiedyś przydatne :) to jednak mój pierwszy diesel i pierwszy silnik turbo. Niby człowiek wie co jak działa ale nie wszystkie zależności od razu są jasne

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam to samo,  na zimnym trochę się telepie, nie równo pracuje, zagrzeje się i jest ok. Błędów brak, egr wyczyściłem i też bez zmian. Ktoś kto użytkował te auta od nowości to tak było, czy jak? Śmieszna sprawa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc mały update mojej sytuacji.i na koniec dalej pytanie

Auto dalej jak jest około 30 stopni chodzi równo i jak teraz rano było 8-9 stopni też odpala ładnie i chodzi równo. Problem jest tak od 12 do 27 stopni na zewnątrz. I tylko na zimnym silniku. Tak jak na filmie powyżej odpala chodzi chwilkę równo po czym zaczyna szarpać.

-Wymieniłem 4 wtrysk - na stole był na granicy w dawkach. - po wymianie częstotliwość wypalania filtra z 400km na 900km.(dość szybko spadał przebieg pomiędzy wypaleniami). Przed wymiana wtrysku po wyciągnięciu czujnika ciśnienia i przy gazowaniu czarno pod maską. - bez wpływu na odpalanie

-Wyczyszczony egr wraz z dolotem. O Ile sam zawór był czysty to kanał prawie sam się zaślepił. Wyczyściłem dolot wraz z chłodnicą egr. Złożone na nowych uszczelkach .- bez wpływu na odpalanie

- Wyczyszczone rurki do czujników ciśnienia przed turbina i ciśnienia filtra.

-Profilaktycznie wymienione świece żarowe - chociaż na starych rezystancja ok - prąd dochodzi grzeje przed i po uruchomieniu. - bez wpływu na odpalanie.

-Wykręciłem i przeczyściłem czujnik ciśnienia na listwie tak jak podejrzewałem nic nie znalazłem - bez wpływu na odpalanie

- Dokręciłem śruby na głównych przewodach prądowych przy akumulatorze. - niektóre doszły 3/4 obrotu. - bez wpływu

- Podmieniłem przepływomierz. - odczyty bez zmian- temperatura powietrza w dolocie bez zmian. - bez wpływu.

- Dolot szczelny (pompowałem sprężarką 2 bar) nie syczy

- Czujnik temperatury paliwa silnika i powietrza w dolocie wskazują podobną temperaturę. A rano gdy auto nie stało na słońcu to temperatura ta sama.

- Bąble w wężach paliwowych nie idą.

-Nie zmierzyłem kompresji bo mam wskaźnik tylko do 20 bar. - Jakie powinno być poprawne ciśnienie sprężania? Minimalne chyba 20 bar tak?

 

- Podmieniłem map Sensor - ciśnienie to samo, temperatura przed przepustnica 2 stopnie w dół. Ale tu mam do was pytanie. Po włączeniu zapłonu temperatura przed przepustnica wynosi zawsze 2 razy to co odczyt z map sensora. Po czym po około 10 sekundach spada i pokazuje 10 stopni więcej. Wydaje mi się to dziwne. Na obydwóch czujnikach Map to samo. Po odpięciu temperatura 20 stopni.

-Zauważyłem że dość szybko po uruchomieniu otwiera się egr. Tak po maks 10 sekundach już pracuje. Nie wiem czy dobrze myślę ale może to mieć związek z tą temperatura w dolocie lub z temperatura przed turbina. Odczyt staruje od 100 stopni ale nie obserwowałem namiętnie tej wartości.

 

Czy ktoś może sprawdzić jak u niego zachowują się te wartości? Temperatura przed przepustnicą to jak pamiętam PR1024.

 

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, halas2 napisał:

Zauważyłem że dość szybko po uruchomieniu otwiera się egr. Tak  po maks 10 sekundach już pracuje.

Nie wiem czy dobrze myślę ale może to mieć związek z tą temperatura w dolocie lub z temperatura przed turbina.

Odczyt staruje od 100 stopni ale nie obserwowałem namiętnie tej wartości.

1/  EGR - pozostaje zamknięty na ;

         -   obrotach biegu jałowego,

         -   oraz dopóki silnik nie jest obciążony ,

         -    i/ lub nie osiągnie optymalnej temperatury pracy,

         -    nie otwiera się również przy pełnym obciążeniu silnika, 

 

2/ Uszkodzony egr może wpływać na błędy;

           -  przepływomierza,

           -  czujnika ciśnienia doładowania a ten na ;

                 a/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku paliwa,

                 b/ pracę czujnika ciśnienia paliwa,

                c/  przez sygnał do elektrozaworu turbiny decyduje o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.09.2020 o 11:31, Andrzej-2010 napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

No to przed chwilą uruchamiałem auto w garażu i zawór uchylił się po 7sekundach. Zdążą się że np gdy wrócę z pracy auto stoi gdy otwieram bramę to dopiero po chwili komputer go zamyka. Dwa egzemplarze zaworu robią tak samo więc sam zawór jako silnik z grzybkiem wykluczył bym. Pytanie dlaczego komp chce go otwierać.

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, halas2 napisał:

- Podmieniłem map Sensor - ciśnienie to samo, temperatura przed przepustnica 2 stopnie w dół. Ale tu mam do was pytanie.

    - Po włączeniu zapłonu temperatura przed przepustnica wynosi zawsze 2 razy to co odczyt z map sensora.

          - Po czym po około 10 sekundach spada i pokazuje 10 stopni więcej. Wydaje mi się to dziwne.

                - Na obydwóch czujnikach Map to samo.

                - Po odpięciu temperatura 20 stopni.

W megan III/1,5 dci nie ma przepustnicy - jest przepływomierz,

O jakiej przepustnicy mowa??

Co mierzy temperaturę powietrza dolotowego  "" przed przepustnica wynosi zawsze 2 razy to co odczyt z map sensora "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.09.2020 o 12:42, Andrzej-2010 napisał:

cytowanie :!:

Owszem i w przepływomierzu jest czujnik temperatury powietrza dolotowego.

A kolejny jest w czujniki doładowania(wszak doładowane powietrze jest cieplejsze) - odczyty z niego zachowują się jak w poprzednim poście. co nie do końca jest dla mnie zrozumiałe dlaczego. Skoro uruchamiam auto po nocy to temperatura powinna być taka sama a jest w najlepszym przypadku o 10 stopni większa. Chyba ze sterownik sobie jakoś uśrednia tą wartość. Dlatego tutaj pytanie czy tak ma być czy np wejście w sterowniku zdechło i odczyt pływa.

 

A przepustnica to element po prawej. Przynajmniej clip tak nazywa widać to na zrzucie poniżej. No i w sumie zamyka i otwiera powietrze :)

IMG_20200905_124532.jpg  IMG_20200903_183626.jpg

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, halas2 napisał:

A przepustnica to element po prawej.

Jest to przepustnica gasząca,

Bardziej zainteresować się wskazaniami  ;

  - czujnika temperatury płynu chłodzącego w sterowniku,

Można zeskanować wskazania tych 3 czujników w zależności od ciśnienia map sensora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!