Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi nIe równo odpala na zimnym silniku i kopci na biało


anarchisten

Rekomendowane odpowiedzi

W środę zostawiłem auto w serwisie. Dzisiaj dzwonili do mnie z informacją, że jeden z wtrysków jest uszkodzony, oprócz tego jest jakiś problem z przekaźnikiem (modułem) świec żarowych. Na poniedziałek lub wtorek mam mieć auto do odbioru. Zobaczymy, jak auto będzie się zachowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, animisiewaz napisał:

W środę zostawiłem auto w serwisie. Dzisiaj dzwonili do mnie z informacją, że jeden z wtrysków jest uszkodzony, oprócz tego jest jakiś problem z przekaźnikiem (modułem) świec żarowych. Na poniedziałek lub wtorek mam mieć auto do odbioru. Zobaczymy, jak auto będzie się zachowywać.

 

No to u mnie nic z tych rzeczy... gdybym miał wtryskiwacz uszkodzony albo przekaźnik, auto krzyczałoby głośno pod clipem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem auto. Rozmawiałem z mechanikami i dowiedziałem się, że w jednym z wtrysków był u mnie problem z rozpylaczem paliwa. Z tego, co mi powiedziano, prawidłowe przelewy świadczą tylko o poprawnej pracy zaworka, natomiast nie koniecznie określają jego ogólną kondycję. 

 

Po naprawie silnik chodzi jakby równiej, chyba trochę spalanie mi spadło (wracałem prawie 100 km do domu i wyszło mi średnie 4,4, do tej pory rzadko widywałem takie wyniki). Zobaczymy, co będzie rano. Na następne dni nadają jakieś mrozki, to się wszystko okaże :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koledzy to ja tez dzis odebrałem M3 po 4-ro dniowym serwisie. W karcie wypisowej po diagnostyce napisali iż powodem trudnego zapalania na zimnym silniku jest zbyt wysokie ciśnienie na wtryskach. Zmierzyli 400bar a ponoc powinno być 250bar - sugerują ze albo są zapieczone i nie tworzą "mgły" tylko kapią do komory, albo regulator uszkodzony. Podpowiedzcie mi o jaki regulator chodzi??? Wtryski wykluczm jak wczesniej pisałem, bo mam nówki Continental orginały wymienione przy 214k (teraz mam230k). W serwisie byli w lekkim szoku jak im powiedziałem, że wtryski wykluczam - i mechanik serwisowy zaczął wskazywać regulator. 

Wyjerzdżając z serwisu wieczorem dzis było +3st.C i kręcił mi ok.4-5s niż zapalił.

Jeszcze jedno mnie szokło, mechanik w serwisie powiedział, że te silniki są nisko kompresyjne - kompresja, zapłon jest na poziomie 20bar (trochę wiecej niż benzyna) i wszelkie problemy z wtryskami powodują b.duże problemy z zapalaniem przy niskiej temperaturze (musi być rozpylana "mgiełka" paliwa).

 

Gdzie jest ten regulator i o co chodzi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki faktycznie mają niską kompresję, stopień sprężania to mniej więcej 15 : 1 gdzie starsze diesle mają od 18-19 :1.

Regulator ciśnienia jest w pompie wtryskowej, steruje nim komputer silnika. U mnie ciśnienie przy rozruchu jest sporo poniżej 300 bar. Po uruchomieniu na mrozie wynosi około 290-300 bar.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, tak się zastanawiam, że im większe ciśnienie na wtryskach , to tym łatwiej powinien nastąpić zapłon.

No , chyba, ze nie powstaje "mgła" , a paliwo gdzieś leci na ścianki cylindra, to wtedy faktycznie może gorzej zapalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest inf.z czujnika. Jeżeli jest uszkodzony to komputer daje pewnie inne dawki itd.i problem gotowy - tak przypuszczam.....

Fizycznie może być inne ciśnienie.....

 

Edytowane przez Lukas26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić jakie ciśnienie jest zadane przez sterownik a jakie odczytane przez czujnik. Między tymi wartościami różnica powinna być niewielka. Jak zbyt duża różnica to może faktycznie regulator ciśnienia nawala. 

Na zdjęciu które zamieściłeś regulator ciśnienia to ta część z wtyczką i z nacięciami na założenie dużego klucza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!