Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi nIe równo odpala na zimnym silniku i kopci na biało


anarchisten

Rekomendowane odpowiedzi

Wskazany czerwonym kolorem element jest regulatorem ciśnienia? Na allegro go znalazłem z opisem regulator ciśnienia, przy gniezdzie na wtyczkę ma wyprofilowanie na klucz, jest uszczelniany dwoma oringami (czołowo i średnicowo). #aniewa Ty uważasz że ten z lewej strony, z tyłu to rdgulator?

20190220_215140.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zaznaczyłeś to jest regulator wydatku paliwa, jego zadaniem jest dostarczenie do części pompy wytwarzającej wysokie ciśnienie  tylko takiej ilości paliwa jaka jest w danej chwili potrzebna. Sam regulator ciśnienia to jest ten drugi element z wtyczką. Załączam rysunek pompy trochę starszej pompy ale myślę, że rozmieszczenie elementów jest podobne.

 

pompa VDO.gif

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie

Piszę tutaj pierwszy raz ,witam wszystkich. Chociaż czytam forum od sierpnia 2019 r. kiedy kupiłem Megane III ph1 z 2010 r. z silnikiem 1,5dci. Auto sprawuje się dobrze z jednym problemem który jest identyczny jak w tym wątku. Moje auto zapala od razu ale niestety jest szarpnięcie (jakby zapalał na jednym cylindrze później jest szarpnięcie i wchodzi w obroty. Dym jest raz większy raz mniejszy.). Problem jest przy ujemnych temperaturach.

W aucie wymienione zostały świece i na razie nic więcej, problem jednak pozostał

Rozmawiałem z moim kolegą który miał identyczny problem jak tutaj opisywany, wymienił czujnik temperatury, trzy komplety świec (co roku jeden komplet) a problem nie znikał(przy ujemnych temperaturach).Dopiero ktoś podsunął mu pomysł żeby sprawdzić i wyregulować kąt  wtrysku(ustawienie pompy wtryskowej). Po tej operacji problemu już nie ma , auto zapala bez szarpania, nawet jest zrywniejsze, nie dymi.

Z tym kątem wyprzedzenia jest problem podobno jak się wymienia rozrząd. Mechanicy tylko wymieniają ale już nie ustawiają pompy.Może to jest problemem w szarpaniu i dymieniu przy ujemnych temperaturach.

Ja latem będę wymieniał rozrząd to dopilnuje żeby ten kąt wyregulowali.

Może ktoś kto ma większe doświadczenie w tych silnikach się wypowie czy ten kierunek myślowy jest dobry.

 

pozdrawiam Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wyprzedzania to się ustawialo jak były pompy wtryskowe rotacyjne, tu komputer decyduje o otwarciach wtryskiwacza ,a ciśnienie paliwa wytworzone przez pompe cr ma być stałe dla danych obrotów.Powinieneś zacząć od diagnostyki kompem,ale nie piszę o zczytaniu blędów ,tylko o podglądzie parametrów bieżących podczas rozruchu, możesz wymienić filtr paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, krzychu73 napisał:

Kąt wyprzedzania to się ustawialo jak były pompy wtryskowe rotacyjne

Nieprawda, producenci w serwisowych instrukcjach obsługi wskazują konkretne ustawienie pompy przy wymianie rozrządu. Koło zębate na pompie wtryskowej też ma swój znak. Oczywiście, że nie ma potrzeby ustawiać pompy na czujnik zegarowy ale zasad podanych przy wymianie rozrządu należy się trzymać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 minuty temu, aniewa napisał:

zasad podanych przy wymianie rozrządu należy się trzymać. 

 

To oczywiste, ale powiedz mi jaki wpływ na ciężkie odpalania może mieć przestawione koło pompy, w niektórych autach pompa cr jest napędzana paskiem osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakiegoś powodu Renault zaleca ustawienie pompy w silniku 1,5 dci na znaki. Pewnie chodzi o pulsowanie paliwa. Nie wiem czy to ma wpływ na odpalanie ale po prostu sprostowałem Twoją odpowiedź w której sugerujesz, że pompy wtryskowej się nie ustawia. Bo ktoś to przeczyta i przy wymianie rozrządu zrobi to dowolnie. Cały czas piszę o silniku 1,5 dci bo o tym temat. 

Możesz podać przykład silnika z  pompą CR napędzaną paskiem osprzętu? Przyznam trochę mnie tym zaskoczyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja miałem wymieniany rozrząd (z paskami osprzętu) jakieś dwa lata temu w ASO. Niestety nie pamiętam jak odpalał przed wymianą rozrządu (od kiedy pamiętam pali dobrze tylko na plusie). Może trzeba reklamować usługę rozrządu  ?

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.04.2020 o 20:45, krzychu73 napisał:

 

 

To oczywiste, ale powiedz mi jaki wpływ na ciężkie odpalania może mieć przestawione koło pompy, w niektórych autach pompa cr jest napędzana paskiem osprzętu.

 

Pompa jest napędzana paskiem rozrządu - w tym roku wymieniałem pompę w serwisie na nową razem z rozrządem - mechanicy mówili mi że w tych silnikach dci 1.5 110KM nie ustawia się kąta pompy. Tutaj pompa ma dawać ciśnienie i tyle - wtryskiwacze z kompem decydują o wtrysku w danej chwili.

Na jesień myślałem że uporałem się z tym problemem, ale podczas tej kiepskiej zimy znów silnik mnie zawodził i podjąłem decyzję o wymianie pompy!!!!!! I to był błąd - problem dalej jest, nie czuję żadnej różnicy po wymianie pompy, a w poniedziałek i we wtorek z rana auto zapalało za 3-4 razem z wielkimi bólami.

Szkoda kasy już na wpychanie na siłę ....... szkoda, ale z wielkim żalem to piszę, bo użytkuję już 9 lat moją Renię (od nowości).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Lukas26 napisał:

mechanicy mówili mi że w tych silnikach dci 1.5 110KM nie ustawia się kąta pompy.

image.thumb.png.d8640a9e6d54fac025a0e0bd8e4a6c22.png  

 

Instrukcja Renault dla silnika 1,5 dci mówi:

Sprawdzić, czy:  oznaczenie na pompie wysokiego ciśnienia (18)  jest odsadzony o jeden ząb (w prawo) od osi pionowej (19), nie wiem co na to mechanicy Renault. Może mają rację, że pompę ustawia się dowolnie i może to akurat nie ma wpływu na uruchamianie silnika. Ja przy każdej wymianie rozrządu zwracam uwagę na to ustawienie i nigdy nie miałem problemu z późniejszą pracą silnika lub rozruchem.

@Lukas26 może wiesz jaki masz silnik z gamy 1,5 dci. 836 czy 636?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.02.2019 o 21:12, Lukas26 napisał:

Wtryski wykluczm jak wczesniej pisałem, bo mam nówki Continental orginały wymienione przy 214k (teraz mam230k).

W serwisie byli w lekkim szoku jak im powiedziałem, że wtryski wykluczam - i mechanik serwisowy zaczął wskazywać regulator. 

 

23 godziny temu, Lukas26 napisał:

Na jesień myślałem że uporałem się z tym problemem, ale podczas tej kiepskiej zimy znów silnik mnie zawodził i podjąłem decyzję o wymianie pompy!!!!!!

I to był błąd - problem dalej jest, nie czuję żadnej różnicy po wymianie pompy, a w poniedziałek i we wtorek z rana auto zapalało za 3-4 razem z wielkimi bólami.

1/ Przeglądając Twoją Aktywność, wymieniłeś ;

     -  świece żarowe,

     -  czujnik temperatury zewnętrznej,

     -  akumulator,

     -  wtryski,

     -  pompę wtryskową, 

23 godziny temu, Lukas26 napisał:

mechanicy mówili mi że w tych silnikach dci 1.5 110KM nie ustawia się kąta pompy.

2/ Proponuje;

     -  sprawdź kąt ustawienia wtrysku,

     -  wymień filtr paliwa na markowy; mann, knecht, purflux,   

     -  zapewnij brak pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

3/ W niskich temperaturach daje o sobie znać ;

       -  słabe ciśnienie sprężania - ewentualnie do sprawdzenia.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

To ja może podrzucę się z podobnym ale jednak innym problemem.

 

Moje megane odpala po czym po kilku sekundach zaczyna podszarpywać na chwilę ale jest to silnik 836 nie 636 oraz jak jest zimniej to jest lepiej.

 

Problem może nie uciążliwy ale zastanawia mnie.

 

W clipie błędów brak

-podmieniłem przepływkę bo miałem drugą bez zmian w zachowaniu silnika.

-Świece żarowe mają równą rezystancję wiec zakładam że są dobre ale nie wykręcałem ich

-Pęcherze powietrza do pompy nie idą ale sprawdziłem podpompowanie nic nie daje

-Wlałem olej 2t do paliwa - po wyjeżdżeniu zbiornika żadnej zmiany

-Auto ma 3 wtryskiwacze praktycznie nowe. Jeden został stary ale był na stole probierczym i mieści się  w tolerancjach. Korekty blisko 1.

-Silnik pracuje miękko kulturalnie jak były problemy z wtryskami ciężko było jeździc poniżej 1700obr aktualnie dla testu sprawdziłem da się jeździć nawet na 1400 :)

-Spalanie w normie w drodze do pracy 43km w tym 15km ekspresówki bez jazdy miejskiej spalam pomiędzy 5,2 a 5,4L w tym czasami trochę miasta na zakupy czy coś (średnia z zbiornika)

-Po wymianie czujnika ciśnienia spalin przed turbiną filtr wypala się co 700km ale auto ma 215tyś więc filtr też może nie mieć już swojej sprawności.

-Poziom rozrzedzenia oleju wynosi 2% ale przez korona wirusa auto troche stało. na oleju zrobione 7tys olej wymieniam co 10tys.

 

Poniżej wrzucam film oraz korekty z ciśnieniem pompy.

 

Jakieś pomysły?

 

 

cisnienie.JPG

wtryski.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!