Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wybór: Megane - pytania o wyposażenie i czy warto w tej cenie?


Patrickptb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szykuję się powoli do zakupu Renault Megane III w wersji kombi (2009-11). Od kilku dni czytam wasze opinie, oglądam ogłoszenia w PL i w UE. O ile do modelu jestem przekonany to zastanawiają mnie następujące kwestie:

- limit kwotowy: maksymalnie 17.500zł. Są w podobnej kwocie Meganki sprowadzane zza granicy, ale kto mnie przekona, że w takiej cenie znajdę w miarę zdrowy okaz czy to mało prawdopodobne?

- FAP: czy jest powód, aby obawiać się silników z FAPem? Czy ktoś mógłby opisać w kilku zdaniach plusy i minusy tej opcji zamiast DPF?

- wyposażenie: na czym się skupiać, co w Megane świadczy o bardziej przydatnym wyposażeniu? Co świadczy o lepszej opcji wyposażeniowej? Czy większy ekran komputera pokładowego jest istotny/komfortowy czy to zbędny bajer?

- silnik: najchętniej benzynowy, ale nie ma na to szans w podanej kwocie. A skoro zdecyduję się na Diesla to 1.5 dCi czy 1.9 130KM? Miesięcznie robię około 600 km, z czego prawie codzień wyjazd do pracy max 4 km w jedną stronę.

 

Najprawdopodobniej zdecyduje się na zakup sprowadzanej, lekko uszkodzonej Meganki (np. 1,2), bo mimo ślicznego wyglądu nie mogę zaufać sprzedającemu ten okaz (3)

 

1. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-5-dci-2010-rok-kombi-lekko-uszkodozny-ID6z40pN.html

2. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-5-dci-kombi-klimatyzacja-ID6zDTBr.html

3. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-9-dci-130km-sportour-navi-klima-euro-5-ID6zBZkd.html

Edytowane przez Patrickptb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich przebiegach zweryfikuj budżet lub model/fazę i szukaj benzyny nawet nie zwracając uwagi na diesle. Najlepiej 1.6 110KM.

9 minut temu, Patrickptb napisał:

ale kto mnie przekona, że w takiej cenie znajdę w miarę zdrowy okaz czy to mało prawdopodobne?

Nikt. Pewnie nikt nawet nie będzie próbował.

10 minut temu, Patrickptb napisał:

FAP: czy jest powód, aby obawiać się silników z FAPem? Czy ktoś mógłby opisać w kilku zdaniach plusy i minusy tej opcji zamiast DPF?

Szukajcie... a znajdziecie...

11 minut temu, Patrickptb napisał:

wyposażenie: na czym się skupiać, co w Megane świadczy o bardziej przydatnym wyposażeniu? Co świadczy o lepszej opcji wyposażeniowej? Czy większy ekran komputera pokładowego jest istotny/komfortowy czy to zbędny bajer?

Lepiej szukać bogato wyposażonych egzemplarzy. Siłą Megane jest fajne wyposażenie w dobrej cenie. Osobiście nie uważam navi za konieczność ale HF, dwustrefową klimę, pełną elektrykę, świata DRL, kontrolę trakcji, tempomat, czy radio BT/USB warto mieć. Na forum w plikach masz cenniki i katalogi. Przeglądnij i zobacz co mógłbyś mieć i zdecyduj co chciałbyś mieć.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet :-) odnośnie wyposażania, o którym wspomniałeś - to na pewno nie za te pieniądze. To raz, a dwa - światła dzienne fabryczne dopiero od 2012. Fajnie jest namawiać kogoś na samochód dobrze wyposażony, ale zacznijmy od tego, że Kolega @Patrickptb musiałby powiększyć budżet do pewnie >20 kPLN.

 

Odnośnie silnika, to faktycznie na maksymalnie 4 km nawet ja nie będę go namawiał na dCi :-) Chyba Kolega nie ma doświadczenia i - bez urazy - nie wyniósł wiele z przeczytanych tutaj >>naszych opinii<<. Co do FAP-a, to zasadniczo jest to filtr cząstek stałych i dla mnie zawsze było to to samo co DPF (przynajmniej jako użytkownika). W Renault nie ma z tym problemów, niemniej pieniądze, które Kolega chce przeznaczyć prowadzą nas do sporego przebiegu, prawie 10-letniego samochodu - więc tutaj może być różnie.

 

PS: żaden z przywołanych samochodów mnie się nie podoba, co więcej: mam Megane II kombi 1.5 dCi z 2008 i uważam, że jest warte (i pewnie mógłbym je próbować za tyle sprzedać) ca. 13-14 kPLN - i w podanym budżecie chyba celowałbym w takie autko (zostanie trochę kasy na potencjalne naprawy/wymiany). A tu łatwiej o wspominane 1.6 16V.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil dlatego napisałem o weryfikacji budżetu albo wersji. A druga sprawa to pisałem co fajnie mieć, niekoniecznie w tym konkretnie samochodzie. A może faktycznie lepiej polować na MII z końca produkcji w super stanie i z ekstra wyposażeniem? Może coś nawet zostanie na inne wydatki. Takie przemyślenia. 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasna sprawa, ja się zgadzam z tym, że to warto mieć. I co gorsza pewnie można to mieć kupując >>powypadkowego szrota<< przywiezionego z zagranicy - w podanym budżecie. Tego bym poradził koledze unikać. Jak ognia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo chcesz kombi - dodatkowe ryzyko. Zobacz jak podskoczyła ilość oferowanych samochodów kombi na rynku. Na zachodzie najczęściej kombi mają wielkie przebiegi firmowe. Handlarze kupują za grosze i kręcą liczniki. Tam ludzie rzadko kupują kombi jak nie zarabiają na dodatkowej przestrzeni. Cofasz licznik 200-300 tys km i cena robi się atrakcyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna ciekawostka, kolega jest z Tomaszowa a szuka samochodu w Krakowie.

Oczywiście podróże kształcą, ale czy nie za droga ta nauka.

W tym budżecie celował bym w MII benzyna 1,6 lub 2,0 LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pbet napisał:

Przy takich przebiegach zweryfikuj budżet lub model/fazę i szukaj benzyny nawet nie zwracając uwagi na diesle.

 

1 godzinę temu, konwil napisał:

Kolega @Patrickptb musiałby powiększyć budżet do pewnie >20 kPLN.

 

1 godzinę temu, konwil napisał:

I co gorsza pewnie można to mieć kupując >>powypadkowego szrota<< przywiezionego z zagranicy - w podanym budżecie. Tego bym poradził koledze unikać. Jak ognia.

 

1 godzinę temu, mireczek01 napisał:

Dodatkowo chcesz kombi - dodatkowe ryzyko.

 

1 godzinę temu, Lionel2000 napisał:

Jest jeszcze jedna ciekawostka, kolega jest z Tomaszowa a szuka samochodu w Krakowie.

Dzięki pbetkonwilmireczek01Lionel2000 za cenne uwagi - zostałem co prawda jako "młody" na forum sprowadzony na ziemię:-D, ale patrzycie na to obiektywnie i jako użytkownicy Renault wiecie co mówicie także tego było mi trzeba.  <piwko>

 

1 godzinę temu, Lionel2000 napisał:

Oczywiście podróże kształcą, ale czy nie za droga ta nauka.

Taki mam standard przy wyborze kolejnego już samochodu. Akurat nie jest to dla mnie problemem, zawsze z autem trafiałem jak należy, a biorąc pod uwagę szczegółowe wymagania przy wyszukiwaniu auta to muszę szukać gdzieś dalej.
 

1 godzinę temu, pbet napisał:

A może faktycznie lepiej polować na MII z końca produkcji w super stanie i z ekstra wyposażeniem?

Nie biorę tego pod uwagę, jeśli Megane to III, nie teraz to za pół roku.

 

1 godzinę temu, konwil napisał:

Chyba Kolega nie ma doświadczenia i - bez urazy - nie wyniósł wiele z przeczytanych tutaj >>naszych opinii<<.

Dlatego też napisałem tutaj, bo opinie, które czytałem tworzyły mieszane uczucia co do FAPa.
 

Po cennych uwagach czas na przemyślenia, także albo zwiększę budżet (mniejsze ryzyko i lepsze wyposażenie a to dla mnie ważne) i wybiorę Pb zamiast ON, nadwozie mimo wszystko kombi, albo obniżę oczekiwania i zostanę przy łOplu :-)
Pozdrawiam.

Edytowane przez Patrickptb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Patrickptb napisał:

Nie biorę tego pod uwagę, jeśli Megane to III, nie teraz to za pół roku.

Jak Ci się nie spieszy to spokojnie ciułaj kapustę i w międzyczasie przeglądaj oferty. Ja bym szukał czegoś z polskiej sieci żeby łatwiej było sprawdzić historię. No i u nas kupuje się kombi nie tylko z powodów czysto zarobkowych. Jesteśmy "praktycznym" narodem. Osobiście pomijałbym w poszukiwaniach ogłoszenia handlarzy. Niby można teraz sprawdzić historię auta sprowadzonego przez rządowa stronę ale trzeba założyć sobie do tego profil zaufany i potwierdzić swoje dane w jakimś urzędzie albo ZUSie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie. 

"Obecnie w ewidencji dostępne są auta pochodzące z wybranych krajów europejskich (m.in. z Francji, Belgii, Holandii, Włoch, Szwecji) a także z USA i Kanady. W sumie to 21 rynków, z których dziś pochodzi ponad 4,5 mln aut zarejestrowanych w Polsce. W przyszłości możliwe jest rozszerzenie usługi o kolejne kraje, w tym m.in. o Niemcy."

Miejmy nadzieję, że wkrótce i auta z DE będą do sprawdzenia w ten sposób.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!