Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanko... Posiadam auto Renault Megane Scenic grand 3. Jest to 2012r.  1.5 DCI 110 KM.

Wymieniony został akumulator na nowy,świece i filtr paliwa- powodem tych wymian były: trudności odpalania, gaśnięcie silnika od razu po odpaleniu i utrata obrotów...

Samochód aktualnie ma ciężko z odpaleniem...nie kręci wogóle i nie pokazuje ikonki świec oraz checka na ekranie...natomiast po kliknięciu 20 pare razy na START samochód nagle odpalił...

Po podłączeniu do komputera pokazało delikatne błędy na wtryskach i blokadzie kierownicy...Niestety więcej dowiem się jak samochód znów nie odpali i zostanie podłączony wtedy z tym błędem pod komputer...

Pytanie brzmi..czy ktoś miał podobny problem ? Albo orientuje się jaka może być tego przyczyna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie odpala i szybko gaśnie, bo brak wysokiego ciśnienia paliwa i sterownik odlącza wtryski. Scenic ma pompę elektryczna do zasilania pompy wtryskowej. Jeśli ta w baku szwankuje będą takie problemy. Łatwo to sprawdzić jej działanie odpinajac jedną szybkozlaczke .( później należy odpowietrzyć.

Nie ma podgrzewania świec to również nie ma kręcenia rozrusznikiem.

Nie wiem, czy przypadkiem brak przepływu prądu przez zasilanie pompy lub czujnik niskiego ciśnienia nie blokuje podgrzewania świec, bo ono włącza się po małej zwłoce czasowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już problemów z gaśnięciem nie ma po wymianie świec i filtra...zostało tylko ten problem że wciskam przycisk START/STOP pokazuje że testuje system,pokazuje się OK i nic nie działa więcej... Dopiero za którymś kliknięciem w końcu odpalił...chwile pochodził i już nie miał problemu z odpaleniem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jabrze napisał:

Scenic ma pompę elektryczna do zasilania pompy wtryskowej.

Scenic III nie ma, zamiast tego ma gruszkę do ręcznego pompowania paliwa.

 

Amatorr00 sprawdź czujniki nad pedałem hamulca i sprzęgła. Było o tym pisane, poszukaj.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jabrze napisał:

Scenic ma pompę elektryczna do zasilania pompy wtryskowej. Jeśli ta w baku szwankuje będą takie problemy. Łatwo to sprawdzić jej działanie odpinajac jedną szybkozlaczke .( później należy odpowietrzyć.

Skąd masz takie wiadomości? Nie ma żadnej pompy w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, meganecoupe02 napisał:

Scenic III nie ma, zamiast tego ma gruszkę do ręcznego pompowania paliwa.

 

Amatorr00 sprawdź czujniki nad pedałem hamulca i sprzęgła. Było o tym pisane, poszukaj.

Diagnostyka nie wykazałaby tego błędu ?

I za którymś razem by nagle odpalił  ???

Edytowane przez Amatorr00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, aniewa napisał:

Skąd masz takie wiadomości? Nie ma żadnej pompy w baku.

 

21 minut temu, meganecoupe02 napisał:

Scenic III nie ma, zamiast tego ma gruszkę do ręcznego pompowania paliwa.

 

Skojarzyłem do tego https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/5859/1401000000/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Amatorr00 napisał:

Diagnostyka nie wykazałaby tego błędu ?

I za którymś razem by nagle odpalił  ???

Wrzuć luz, spróbuj odpalić z wciśniętym pedałem sprzęgła i hamulca jednocześnie.

Nie mam pewności, że to jest rozwiązanie.

Komputer błędu nie pokaże, bo czujnik jest sprawny, ale przestawił się w mocowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz poszukam te świecie, zapytam dokładnie czy czasem coś nie kręcą jeśli je znajdę 

27 minut temu, aniewa napisał:

Do tego silnika to raczej na 12 V nie dostaniesz, na 4,4 V jest duży wybór. Coś kręcą ale chyba wiedzą co robią.

Właśnie widzę,że duży wybór jest świec 4,4                               Więc nie mam pojęcia co Oni kręcą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, meganecoupe02 napisał:

Amatorr00 sprawdź czujniki nad pedałem hamulca i sprzęgła. Było o tym pisane, poszukaj.

Czujniki przy pedałach nie mają wpływu na rozruch silnika, jeżeli już to mogą przymulać, powodować spadek mocy, dławienie.

3 godziny temu, Amatorr00 napisał:

Właśnie widzę,że duży wybór jest świec 4,4 V. Więc nie mam pojęcia co Oni kręcą...

Należy jak najprędzej zmienić mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Czujniki przy pedałach nie mają wpływu na rozruch silnika, jeżeli już to mogą przymulać, powodować spadek mocy, dławienie.

Niestety Andrzeju nie masz racji. Przedstawiony w mocowaniu czujnik może spowodować, że auto przejdzie "testy" pojawi się napis ok, ale rozrusznik nie ruszy dopóki czujnik nie zalapie prawidłowego położenia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!