Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pojawił się u mnie taki problem, że pod wpływem mrozu zacina się zamek od kierowcy mianowicie zamyka się ale już nie chce się otworzyć z pilota tylko muszę to robić kluczykiem czy ktoś może coś doradzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jeśli zamek nie chce się otworzyć "z pilota", a pomaga kluczyk, to nie jest kwestia mrozu - choć nie można wykluczyć - a zepsutego modułu zamka w drzwiach. Miałem coś takiego w Megane II - otwierał się, ale już nie zamykał (musiałem przekręcać ręcznie w drzwiach awaryjne zamykanie). Jeśli to to, to koszt może być duży, mnie to kosztowało 900 zł za (nowy) moduł. Pytanie czy działa to tylko w jedną stronę (tylko nie otwiera) czy w obie - wówczas może to być temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamek zawsze się zamyka, ale nie zawsze się otwiera, czasem za 3 razem, a czasem muszę robić to kluczykiem. Z ciekawości otworzyłem szybę w samochodzie i sprawdziłem jak działa kiedy zamykam i otwieram guzikiem i tak działa bez zarzutu. Chyba to nie jest kwestia mrozu, a jak mówisz jakiegoś modułu , on jest w drzwiach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to moduł, to w Megane II jest to kostka wielkości bodajże paczki papierosów z dwiema linkami, jedna  do klamki wewnętrznej, druga do klamki zewnętrznej. U mnie na początku raz działało, raz nie, a finalnie tylko drzwi otwierało (moje szczęście, że w tę stronę, bo tylnych drzwi kluczykiem już nie otworzysz). Z informacji, które pozyskałem wówczas - przy wymianie - do każdych drzwi jest inny moduł (jest to możliwe :-) ). Rzecz raczej nienaprawialna, niemniej pewnie można próbować szukać używki (zwłaszcza, jeśli nowy oryginał kosztuje tyle co wówczas mój).

Edytowane przez konwil
Korekta interpunkcji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten moduł to poprostu zamek , ma w środku silniczek i czujnik otwarcia zamknięcia.Na otwartych drzwiach zauważysz w okolicach zaczepu zamka końcówkę bolca z nacięciem na płaski wkrętak , spróbuj rozruszać prawo lewo, a jak nie pomoże to możesz zamek rozebrać ,sprawdzić czy silniczek w obie strony chodzi, ewentualnie może blokować jakieś zabrudzenie na zębatkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł, czyli coś zbudowanego z wielu części - jak najbardziej chodzi o zamek. Ten w Megane II wg mnie był nierozbieralny, stąd decyzja o wymianie na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Byłem dziś u fachowca z tym zamkiem stwierdził że to wina silniczka w środku i może mi to naprawić za 180 zł. Wolał bym jednak założyć używany zamek i moje pytanie czy będzie pasować od anglika z lewych przednich drzwi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, krzychu73 napisał:

Jeśli zrezygnujesz z możliwości awaryjnego otworzenia kluczykiem to będzie pasował.

Ja bym nie rezygnował z tej możliwości :-) Różnie to bywa, mnie się jeszcze nie przydało, ale sprawdzałem czy działa, bo raz się zdziwiłem (miałem inny grot w karcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Wracając do tematu zamka, zrobiłem mały test, mianowicie założyłem diody, jedną, która sygnalizuje dopływ prądu przy zamykaniu, a drugą przy otwieraniu. Kiedy zamek się  otwiera bądź  zamyka dioda za każdym razem się zapala, ale kiedy zamyka się i otwiera świeci intensywniej, a kiedy właśnie nie chce się zamknąć bądź otworzyć światło jest słabsze. Wniosek jest taki, że prąd zawsze dochodzi, ale czy jest to wina zamka czy może tego modułu, który jest przy mechanizmie otwierania szyby do którego wpięta jest kostka, czy moduł może dawać za słabe napięcie ? Czy jest to raczej wina mechanizmu zamka? Nie chcę wymieniać na pałę tego czy tego  żeby nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy, czy ktoś może coś podpowiedzieć? Ogólnie też zamek tych felernych drzwi zamyka się i otwiera z opóźnieniem w porównaniu do reszty, które robią to w tym samym czasie. Na początku myślałem, że ewidentnie szwankuje zamek, ale teraz zgłupiałem i nie wiem czy to nie wina tego modułu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia Tue Jun 12 2018 o 11:51, kowalikd napisał:

stwierdził że to wina silniczka w środku i może mi to naprawić za 180 zł.

- Rozebrać i dogiąć sprężynkę zębnika napędu blokady.

Zapala się jaśniej, kiedy silnik jest obciążony, a ciemniej, kiedy pracuje na biegu jałowym. Napięcie jest to samo, tylko prąd i samoindukcja inne. Czas zadziałania silników poniżej 1 sekundy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!