Skocz do zawartości

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

  • Najnowsze filmy

  • Ogłoszenia

    • Krzychu

      Zanim kupisz-POCZYTAJ! Kilka pomocnych linków   23.07.2017

      Zamieszczam kilka linków do art. Powinny być pomocne dla kupujących. http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Jak-nie-kupic-kradzionego-samochodu,wid,14148148,wiadomosc.html http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Problemy-przy-zakupie-auta-nie-wpadnij-na-mine,wid,14900480,wiadomosc.html http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Jak-ocenic-stan-techniczny-uzywanego-samochodu,wid,14922476,wiadomosc.html http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Nie-daj-sie-oszukac-sprzedawcy-samochodu,wid,15686092,porada.html http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Na-wyklejanke-tak-komisy-oszukuja-klientow,wid,16102490,wiadomosc.html http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...z-1,1266771,415 http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/u...ny-cz-2,1266776 http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/u...ny-cz-3,1020331 http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/u...ny-cz-4,1266784 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...nez,1265366,415 http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/c...cic,1261212,415 http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/c...-fikcja,1264370 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...padkowe,1112666 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...owe,1189945,415 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...any,1187673,415 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...tow,1207810,415 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...ret,1217034,415 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...mochodow,954240 http://bezwypadkowe.net/f113/ http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...lom,1388257,415 http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/u...et,1404939,5906 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...mno,1434295,415     Opracował: Prezes
timothy33

Megane III phI zakup megane III kombi 1.4 tce 130 km

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów,

jestem nowy na forum, także proszę o wyrozumiałość.

Przejrzałem już kilka tematów ale postanowiłem założyć osobny wątek niż dopisywać się w paru innych.

Chcę kupić Megane 3 kombi 1.4 tce 130 km.

Mój budżet na zakup auta to 27 tys zł.

Celuję w rocznik 2010-2011, jakąś przyzwoitą wersję wyposażenia, realny przebieg z tego co widzę to trzeba się liczyć ze 150 000 km. Zależy mi na jakimś zadbanym egzemplarzu, najlepiej z udokumentowanym przebiegiem i bez poważnych przejść. Auto przed zakupem zamierzam dokładnie sprawdzić (na ile to możliwe). W grę wchodzi ASO Renault, skorzystanie ze sprawdzenia przez moto-zakup.pl lub może ktoś z doświadczonych forumowiczów będzie w stanie pomóc w sprawdzeniu auta. W sprawdzenie ogólnego stan auta pomógłby mi kolega, który zna się dosyć dobrze, jednak nie jest w stanie sprawdzić auta tak dokładnie jak chciałbym. On po oględzinach ewentualnie skierowałby dany egzemplarz do dokładniejszego sprawdzenia, jako warty uwagi.

Moją uwagę przykuł temat:

Teraz pytanie czy mam się czego obawiać? Nigdy nie będę miał pewności jak poprzedni właściciel użytkował auto. Czy dokładnie sprawdzenie auta pozwoli uniknąć problemu poruszonego w powyższym wątku? Czy w tym aucie poza powyższym problemem występują jeszcze jakieś równie poważne i kosztowe awarie? Jak jest z turbiną? Zakładając że będzie w dobrym stanie mam się czego obawiać?

Chciałem pojeździć parę lat tym autem, także zamierzam o nie dbać, pilnować zaleceń jazdy z turbo wyczytanych na forum czy też kwestii eksploatacyjnych (oleje, filtry, itp).

Co należy zrobić w tym aucie zaraz po zakupie żeby uniknąć potencjalnej awarii silnika? Czy lepiej profilaktycznie wymienić uszczelkę pod głowicą? Co z łańcuchem rozrządu, nawet jak będzie w niezłym stanie to czy go wymienić? Plus płyny, filtry itp to wiadoma sprawa.

Z góry dziękuję za Wasze opinie i sugestie.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem "świeżo" po zakupie auta od @witman i jeśli chodzi o jazdę tym autem, to zdecydowanie jest to plus (porównując do Mazdy 6 2006r.). Silnik jest elastyczny i dynamiczny, spalanie zależne od nogi (zazwyczaj trasa ok. 7l, miasto 9l). Silnik ma więcej zalet niż wad, więc nie bałbym się kupić samochodu z tym silnikiem (w każdym może się coś popsuć). Jeśli znajdziesz samochód z potwierdzonym przebiegiem, najlepiej z polskiego salonu i z wymienionym rozrządem i UPG, to nic tylko brać taki samochód. Za mój egzemplarz zapłaciłem 26tys zł z 2009r. ale miał wszystkie największe bolączki zrobione. Możesz znaleźć samochód, który ma te rzeczy do zrobienia i targować cenę. A z tego co wiem, to na oględzinach auta ciężko lub niemożliwe jest stwierdzenie, czy UPG zaraz padnie. Rozrządu niby się nie wymienia, ale łańcuch po 150kkm warto dać nowy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z wymienionym rozrządem i UPG  to będzie ciężko znaleźć egzemplarz, bo jak ktoś sprzedaje auto to zazwyczaj już nie jest skłonny w nie inwestować. Tym bardziej że szukam autka w odległości max 100 km od Łodzi - z tego co widzę na forach to jeżdżenie w drugi koniec Polski zazwyczaj nie będzie miało sensu i podwyższy koszty zakupu, bo pewnie sporo wycieczek musiałbym zrobić. Chyba że wyjątkowo zadbany egzemplarz od jakiegoś fana tego modelu to jeszcze bym się pokusił o długą podróż.

Ale wracając do tematu, to jaki pakiet startowy jest wymagany na początek żeby solidnie przygotować auto i zminimalizować ryzyko wystąpienia poważnych i kosztownych awarii? Rozumiem że uszczelkę pod głowicą wymieniać w ciemno, jeżeli nie będę miał gwarancji że była niedawno wymieniana?

Jaki będzie sumaryczny koszt takiego pakietu na start? Może ktoś z Was jest po zakupie i robił już coś takiego?

Z rozrządem jest już gorzej bo wolałbym go nie wymieniać od razu (z tego co wyczytałem to łączny koszt około 3000 zł) ale i tak pewnie muszę się liczyć z wymianą w przyszłości. Na szczęście rozciągnięty łańcuch daje o sobie znać więc raczej powinienem się zorientować w porę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic nie musisz robić od razu, to zależy od danego egzemplarza. Są auta, które mają przejechane ponad 200kkm i nie mają ani wymienionego rozrządu, ani wymienionej UPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem, natomiast tak jak napisałeś wcześniej nie zweryfikuję stanu UPG nawet przy dokładniejszym sprawdzeniu auta. Jak przeczytałem w wątku o uszkodzonej UPG to płyn chłodniczy może uciekać powoli i ciężko będzie się zorientować, a nim się obejrzę to może już dojść do uszkodzenia silnika. Taki przypadek był na tym forum przecież. Czy dobrze to zrozumiałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie można od razu zakładać najgorszego :-) Jest dużo Meganek z tym silnikiem, a na forum jest kilka przypadków padnięcia UPG, ale jak to się ma na skalę Polski? Uszczelka nie pada z dnia na dzień, to raczej dłuższy proces, więc też nie ma co panikować, że od razu po zakupie auta akurat Tobie padnie. Jak znajdziesz zadbany egzemplarz, na który warto poczekać, to może akurat nic nie będziesz musiał robić. Trzeba po prostu się z tym liczyć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz się stresować UPG jeszcze przed zakupem to lepiej odpuść i zmień preferencje co do silnika. Jak już teraz o tym myślisz to co będzie jak już wejdziesz w posiadanie auta z tym silnikiem? Codzienne stresy, myśli i sprawdzanie poziomu płynu przed każdym odpaleniem? Szkoda nerwów :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez przesady, aż tak się spinam, po prostu dzisiaj natrafiłem na wątek o uszkodzonej uszczelce i akurat kilku osobom stało się to w autach z podobnego rocznika w jaki celuję także mnie to zaniepokoiło. Poza tym nie ma innego sensownego silnika dla tego modelu przy moim budżecie, jechałem wcześniej 1.6 110 km i jednak oczekuję większej dynamiki od auta. Diesel nie wchodzi w grę.

Będę szukał w każdym razie i dalej śledził forum, mam nadzieję że pomożecie mi zweryfikować ogłoszenia :-) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ryzyko jest zawsze i trzeba się z nim liczyć. W każdym modelu jest coś co może niemiło zaskoczyć. Kupisz i wszystko będzie miodzio, a za jakiś czas może się odezwać. Tak to juz jest z autami. Jakbyś kupił (co jest pewnie mało prawdopodobne) na fakturę VAT 23% to przez 2 lata możesz spać spokojnie, a jak normalnie to ryzyk fizyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym olał zakup samochodu od dealera tym bardziej z polskiego salonu. 3 lata temu kupiłem wersję GT Line 1,4 130KM z małym przebiegiem, walnietą z boku. Auto sprowadzone z Niemiec przez handlarza ze Śląska i sprawdzony przebieg w ASO. Kupione praktycznie w ciemno na lawecie.  Oprócz rzeczy eksplotatacyjnych nic się nie dzieje. Na tym forum były opinie że w wersji GT Line powinny być analogowe zegary i jak ja mam cyfrowe to już coś było kombinowane. Otóż nie było minęło 3 lata i nic. Część ludzi jest bardzo ostrożnych i woli kupić totalnego golasa z polskiego salonu niż zaryzykować. Ja zaryzykowalem i nie żałuję. Śmieszą mnie za to wpisy na forum ludzi którzy potem dokupują jakieś zaślepki i inne plastiki na których Renault zaoszczędzi łatwo w Polsce. Od początku wiadomo wiadomo że auto kupione w polskim salonie jakościowo jest inne niż kupione na zachodzie. Co do samego 1.4 tce to jedyną jego wadą jest to że kotłuje na mieście 10l/100 poza tym super dynamiczny i bezawaryjny. Polecam. 

 

Edytowano przez djb
  • Zmieszany 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

o nie wiem.

Tak jak byś napędzał frajerów do gry w 3 karty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, djb napisał:

Ja bym olał zakup samochodu od dealera tym bardziej z polskiego salonu. 3 lata temu kupiłem wersję GT Line 1,4 130KM z małym przebiegiem, walnietą z boku. Auto sprowadzone z Niemiec przez handlarza ze Śląska i sprawdzony przebieg w ASO. Kupione praktycznie w ciemno na lawecie...

 

Musisz wiedzieć, że nie wszyscy szukają samochodu "walniętego" z "małym przebiegiem" od handlarza kupionego w ciemno z lawety...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widać kolega @djb bardziej od spokoju i pewności ceni sobie dreszczyk emocji związany z zakupem auta - niespodzianki. No ale co kto lubi :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa opinia, nie powiem :-) Można ją oczywiście mieć, ale po co wyśmiewać innych... Przynajmniej się dowiedziałem, że moje wpisy kogoś ubawiły :-D i cenię sobie rewanż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sory nie bierz do głowy. Tak jakoś to wyszło. W każdym razie musisz przyznać że auto robione na wschodnią Europę jest gorsze. Szukanie później brakujących podstawowych elementów które powinny być zamontowane w standardzie jest nienormalne. Nie mówię tu o doposażaniu o wyposażenie dodatkowe. Sprostowując to co napisałem wcześniej swoją Megane kupiłem z lawety płacąc początkowo tylko za transport i po oględzinach na miejscu dopiero kupiłem. Ustaliłem z handlarzem że jeśli to będzie jakiś zlep to wraca do niego spowrotem. Żeby się zastanowił czy warto tracić czas.  Ogólnie wg mnie liczy się stan konkretnego egzemplarza a to czy jest kupiony od handlarza, I właściciela czy z salonu nie ma to żadnego znaczenia. Wystarczy sprawdzić przebieg po VIN i obejrzeć dokładnie Auto. 

Edytowano przez djb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się za nadto :-) 

1 minutę temu, djb napisał:

W każdym razie musisz przyznać że auto robione na wschodnią Europę jest gorsze.

Nie wiem, nie widziałem aut na Europę Zachodnią i szczerze mówiąc póki co, nie jest to dla mnie najważniejsze. Kupuję samochód taki, na jaki mnie stać, z najpewniejszego źródła jakie znajdę. A ryzykowałem wczoraj puszczając 5-latkę na rowerze na prawie 20-kilometrową wycieczkę - każdy lubi czerpać adrenalinę z czego innego :-)

 

Wszystko to, co piszesz to prawda i pewnie każdy się zgodzi - ale kupić to jest faza II, fazą I jest znalezienie czegoś, co można kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, konwil napisał:

 ryzykowałem wczoraj puszczając 5-latkę na rowerze na prawie 20-kilometrową wycieczkę - każdy lubi czerpać adrenalinę z czego innego :-)

Trafiłeś prawie w sedno. Ja wczoraj z ponad godzinę biegałem z kijkiem w ręku, kijek wsadzony w rowerek i uczyłem jeździc na 2 kółkach swoją 4,5 latkę. Pozdrawiamy z Białegostoku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:-) Ja to w zeszłym roku robiłem - także dobry plan, do wykonania :-) Trzymam kciuki; a potem spokojnie można robić takie wycieczki jak ja wczoraj.

 

A w kwestii stricte zakupu samochodu, to mam kolegę, który kupił Hondę Civic z '99 w 2009 w taki sposób: znalazł na Allegro, zarezerwował, pojechał sam, kupił, do tej pory (aktualnie już auto po mocnym tuningu) samochód go nie zawiódł. Dochodzi więc również i kwestia samego szczęścia, nie każdy je ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.04.2018 o 00:12, djb napisał:

Co do samego 1.4 tce to jedyną jego wadą jest to że kotłuje na mieście 10l/100

Znam takie, co palą 15 l/100, ale bez przesady, wszystko zależy od nogi i sytuacji na drodze. Ja mam trasę do pracy 30 km z czego ok. 10 -12 km stania w korku. Średnie spalanie 7,2-7,5.

 

Powracając do wątku: 1.4 TCe jest bardzo udanym silnikiem. Gdybym miał wybierać jeszcze raz to wybrałbym znowu swoją Megankę.
W sobotę będą w ASO popatrzyłem sobie jeszcze na nowe Megane IV i prawdę mówiąc pod koniec roku lub wiosnę przyszłego będę musiał "zdradzić" markę na inną (przymierzam się do zmiany auta), albowiem nowa Meganka już mnie tak nie zachwyca jak swego czasu 3-ka.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, konwil napisał:

:-) Ja to w zeszłym roku robiłem - także dobry plan, do wykonania :-) Trzymam kciuki; a potem spokojnie można robić takie wycieczki jak ja wczoraj.

 

A w kwestii stricte zakupu samochodu, to mam kolegę, który kupił Hondę Civic z '99 w 2009 w taki sposób: znalazł na Allegro, zarezerwował, pojechał sam, kupił, do tej pory (aktualnie już auto po mocnym tuningu) samochód go nie zawiódł. Dochodzi więc również i kwestia samego szczęścia, nie każdy je ma.

OK. Będę działał. MIV wygląda wizualnie super na zewnątrz i w środku (jedynie ten "tablet" wygląda jak wrzut. Zakup swojej gtline też uważam bardziej za fart. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, djb napisał:

Ustaliłem z handlarzem że jeśli to będzie jakiś zlep to wraca do niego spowrotem. Żeby się zastanowił czy warto tracić czas.

Ciekaw jesteś jak to ustaliłeś? Ustnie? Już widzę jak chętnie by przyjmował zwrot  :-) Na słowo to się czasami nawet z rodziną umówić nie można... a co dopiero z handlarzem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ustnie. Zapłaciłem mu z góry za transport i to wszystko (ponad 500km). Reszta miała być przy odbiorze jeżeli auto jest zgodne z opisem. Jeżeli nie byłoby to faktycznie miałbym transport w plecy. Sam bym pojechał ale akurat wtedy całkowicie nie miałem czasu ani nikt z moich znajomych fachowców od aut. A tak podstawiłem od razu pod warsztat. 

Edytowano przez djb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×