Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie przy przyśpieszaniu 1.6 SCe


Rekomendowane odpowiedzi

59 minut temu, szwagier24a napisał:

Sprawdź żarówką wiązkę przepustnicy a nie miernikiem.

Co masz na myśli żarówką? 

 

37 minut temu, halas2 napisał:

Dlatego warto pomijając żarówkę sprawdzać przewody omomierzem a nie na brzęczyk. Część rzeczy się uda wyeliminować bez żarówki :)

Sprawdzone brzęczkiem, omomierzem oraz na ciągłość specjalnym przyrządem ?

 

30 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Wykonałeś kolego kawał roboty,

Proponuje na gorącym silniku, obroty biegu jałowego pomierzyć;

   - kąt wyprzedzenia zapłonu.

Wszystko sprawdzone pyclipem, wskazania na obu autach takie same 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.12.2020 o 13:14, moki napisał:

DTC210001 "Obwód sterowania przepustnicy z serwomotorem". Z rzeczy jakie wykonałem dzięki temu że mam dwa takie same auta:

- przełożyłem przepustnice między autami, kombi OK a sedan dalej błędy 

- pedał gazu, kombi OK a sedan dalej błędy 

- mapsensory, kombi OK a sedan dalej błędy

- sprawdzona instalacja 

 

1 godzinę temu, moki napisał:

Wszystko sprawdzone pyclipem, wskazania na obu autach takie same 

Kontrola;

 1/ Czujnika temperatury płynu chłodzącego, który  optymalizuje ( dla danej temperatury ) ;

        - skład mieszanki,

        - kąt wyprzedzenia zapłonu,

          Na jego wskazania duży wpływ ma właściwe odpowietrzenie układu, aby nie było pęcherzy powietrznych,

 2/  Czujnik Temperatury Powietrza Zasysanego wpływa na ;

        - sposób wzbogacania mieszanki paliwowej,

       -  kąt wyprzedzenia zapłonu,

 3/ Pomiar napięcia sond,

 4/ Oryginalny regulator napięcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Kontrola;

 1/ Czujnika temperatury płynu chłodzącego, który  optymalizuje ( dla danej temperatury ) ;

        - skład mieszanki,

        - kąt wyprzedzenia zapłonu,

          Na jego wskazania duży wpływ ma właściwe odpowietrzenie układu, aby nie było pęcherzy powietrznych,

 2/  Czujnik Temperatury Powietrza Zasysanego wpływa na ;

        - sposób wzbogacania mieszanki paliwowej,

       -  kąt wyprzedzenia zapłonu,

Czujnik temperatury płynu jak i temperatury powietrza w dolocie również zamienione między autami i bez efektu

 

23 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

 3/ Pomiar napięcia sond,

 4/ Oryginalny regulator napięcia. 

Sonda jest jedna i chwilowo ją obstawiam :) jak tylko zrobi się cieplej i pogoda się ustabilizuje sondy zostaną zamienione między autami. Ładowanie jest książkowe bez obciążenia jak i z obciążeniem więc akurat altka zostawił bym w spokoju.

Edytowane przez moki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.03.2021 o 08:24, moki napisał:

Pojechalem do serwisu Renault w mojej miejscowości i po opisaniu moich problemów Pan serwisant powiedział że to typowy objaw uszkodzonego komputera wtrysku ale potrzebują auto na dwa dni żeby potwierdzić diagnozę. Po dwóch dniach gdy odbierałem auto Pan potwierdził że nawet przyrząd diagnostyczne wskazał na uszkodzony sterownik wtrysku. Jakie było jego zdziwienie kiedy powiedziałem mu że komputer został już wymieniony i nie przyniosło to żadnego efektu :8_laughing:


Podmieniałeś z komputerem z kombi - tym które chodzi jak należy, skąd miałeś drugi komputer do sedana - może trafiłeś drugi uszkodzony ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób pomiar napięcia sond w obu autach;

   - mam duże wątpliwości do takiego sposobu diagnozy jak u Ciebie.

 

Jakie wartości mają kąty wyprzedzenia zapłonów w obu autach???

Regulamin 5.12 aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Sarna1 napisał:


Podmieniałeś z komputerem z kombi - tym które chodzi jak należy, skąd miałeś drugi komputer do sedana - może trafiłeś drugi uszkodzony ? 

Komputer kupiony na allegro. Ten kupiony był w sedanie i w kombi, oryginalny komputer z sedana również był w kombi i nie było problemu. 

Edytowane przez moki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro aso twierdzi ze to komputer to daj im to naprawić. Sam wymieniłeś w ciemno już chyba wszystko co mogłeś i nic to nie dało. Przecież jak aso sobie z tym nie poradzi to nie zapłacisz :), a jak zrobią będziesz mieć sprawne auto. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Sarna1 napisał:

Papuga :?:

Auto jest po gwarancji i ASO powiedziało, że oni oczywiście mogą to zrobić. Cena to 2800 sterownik i 1000 złotych robocizna.

Szansa na to że ta wymiana pomoże to 50/50 albo się uda i skasują 3800 a ja będę miał sprawne auto albo skasują 3800 i trzeba szukać dalej.

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I poważnie zapłaciłbyś 3800 pln za nienaprawione auto ? Nie chce mi się wierzyć że aso daje 50% szans na powodzenie operacji :) skoro zdiagnozowali gdzie jest problem. 

 

Przecież to Megane to nie prom kosmiczny ani zaawansowany samochód - zwykle wolnossące auto, odstaw to do jakiegoś porządnego elektronika samochodowego, podpowiedz co stwierdziło ASO z tym komputerem  i ci to ogarnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sarna1 napisał:

I poważnie zapłaciłbyś 3800 pln za nienaprawione auto ? Nie chce mi się wierzyć że aso daje 50% szans na powodzenie operacji :) skoro zdiagnozowali gdzie jest problem.

Oczywiście że bym nie zapłacił ale nie mam zamiaru bujać się też potem z aso o koszta i auto. Aso jako tako problemu nie zdiagnozowało bo uszkodzenie komputera podpowiedział im komputer diagnostyczny po tym co wpisali w procedurę naprawy przy podłączeniu. Cytując Pana z ASO: "To jest tylko sugestia która ma nas naprowadzić na uszkodzony element ale nie dajemy gwarancji że po jego wymianie problem ustąpi" 

 

2 godziny temu, Sarna1 napisał:

odstaw to do jakiegoś porządnego elektronika samochodowego, podpowiedz co stwierdziło ASO z tym komputerem  i ci to ogarnie. 

A co mi pomoże elektronik samochodowy? Aso stwierdziło komputer więc kupiłem drugi komputer i go wyczyściłem z racji tego że mam odpowiedni sprzęt do takich zabiegów.

 

Każdy komputer żąglowany między autami i nie ma rezultatów. Nie możliwe jest by wszystkie trzy komputery były uszkodzone w taki sposób że tylko w jednym aucie powodują błędy.

Edytowane przez moki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry elektronik samochodowy pomoże w ten sposób, że się na tym zna i naprawia o wiele bardziej skomplikowane auta niż megane sce :).
Ty wymieniasz, podmieniasz, kupujesz komputery, czyścisz i dalej nie działa jak trzeba. 
Czasami warto oddać sprzęt w ręce specjalisty :), zapłacić i mieć święty spokój. 
Rozpytaj w okolicy o najlepszego speca od elektroniki (takiego, który naprawia grube fury) i będzie po sprawie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A więc napięcia na sondach lambda w obu autach takie same tak samo jak i kąt zapłonu. Zamieniłem sondy między autami i tu również bez rezultatu. Jutro sprawdzę wiązkę przepustnicy w sedanie przy pomocy żarówki. Jak tutaj będzie dobrze to się poddaję bo nie mam już pomysłów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!