Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie przy przyśpieszaniu 1.6 SCe


Rekomendowane odpowiedzi

59 minut temu, szwagier24a napisał:

Sprawdź żarówką wiązkę przepustnicy a nie miernikiem.

Co masz na myśli żarówką? 

 

37 minut temu, halas2 napisał:

Dlatego warto pomijając żarówkę sprawdzać przewody omomierzem a nie na brzęczyk. Część rzeczy się uda wyeliminować bez żarówki :)

Sprawdzone brzęczkiem, omomierzem oraz na ciągłość specjalnym przyrządem ?

 

30 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Wykonałeś kolego kawał roboty,

Proponuje na gorącym silniku, obroty biegu jałowego pomierzyć;

   - kąt wyprzedzenia zapłonu.

Wszystko sprawdzone pyclipem, wskazania na obu autach takie same 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.12.2020 o 13:14, moki napisał:

DTC210001 "Obwód sterowania przepustnicy z serwomotorem". Z rzeczy jakie wykonałem dzięki temu że mam dwa takie same auta:

- przełożyłem przepustnice między autami, kombi OK a sedan dalej błędy 

- pedał gazu, kombi OK a sedan dalej błędy 

- mapsensory, kombi OK a sedan dalej błędy

- sprawdzona instalacja 

 

1 godzinę temu, moki napisał:

Wszystko sprawdzone pyclipem, wskazania na obu autach takie same 

Kontrola;

 1/ Czujnika temperatury płynu chłodzącego, który  optymalizuje ( dla danej temperatury ) ;

        - skład mieszanki,

        - kąt wyprzedzenia zapłonu,

          Na jego wskazania duży wpływ ma właściwe odpowietrzenie układu, aby nie było pęcherzy powietrznych,

 2/  Czujnik Temperatury Powietrza Zasysanego wpływa na ;

        - sposób wzbogacania mieszanki paliwowej,

       -  kąt wyprzedzenia zapłonu,

 3/ Pomiar napięcia sond,

 4/ Oryginalny regulator napięcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Kontrola;

 1/ Czujnika temperatury płynu chłodzącego, który  optymalizuje ( dla danej temperatury ) ;

        - skład mieszanki,

        - kąt wyprzedzenia zapłonu,

          Na jego wskazania duży wpływ ma właściwe odpowietrzenie układu, aby nie było pęcherzy powietrznych,

 2/  Czujnik Temperatury Powietrza Zasysanego wpływa na ;

        - sposób wzbogacania mieszanki paliwowej,

       -  kąt wyprzedzenia zapłonu,

Czujnik temperatury płynu jak i temperatury powietrza w dolocie również zamienione między autami i bez efektu

 

23 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

 3/ Pomiar napięcia sond,

 4/ Oryginalny regulator napięcia. 

Sonda jest jedna i chwilowo ją obstawiam :) jak tylko zrobi się cieplej i pogoda się ustabilizuje sondy zostaną zamienione między autami. Ładowanie jest książkowe bez obciążenia jak i z obciążeniem więc akurat altka zostawił bym w spokoju.

Edytowane przez moki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.03.2021 o 08:24, moki napisał:

Pojechalem do serwisu Renault w mojej miejscowości i po opisaniu moich problemów Pan serwisant powiedział że to typowy objaw uszkodzonego komputera wtrysku ale potrzebują auto na dwa dni żeby potwierdzić diagnozę. Po dwóch dniach gdy odbierałem auto Pan potwierdził że nawet przyrząd diagnostyczne wskazał na uszkodzony sterownik wtrysku. Jakie było jego zdziwienie kiedy powiedziałem mu że komputer został już wymieniony i nie przyniosło to żadnego efektu :8_laughing:


Podmieniałeś z komputerem z kombi - tym które chodzi jak należy, skąd miałeś drugi komputer do sedana - może trafiłeś drugi uszkodzony ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Sarna1 napisał:


Podmieniałeś z komputerem z kombi - tym które chodzi jak należy, skąd miałeś drugi komputer do sedana - może trafiłeś drugi uszkodzony ? 

Komputer kupiony na allegro. Ten kupiony był w sedanie i w kombi, oryginalny komputer z sedana również był w kombi i nie było problemu. 

Edytowane przez moki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro aso twierdzi ze to komputer to daj im to naprawić. Sam wymieniłeś w ciemno już chyba wszystko co mogłeś i nic to nie dało. Przecież jak aso sobie z tym nie poradzi to nie zapłacisz :), a jak zrobią będziesz mieć sprawne auto. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Sarna1 napisał:

Papuga :?:

Auto jest po gwarancji i ASO powiedziało, że oni oczywiście mogą to zrobić. Cena to 2800 sterownik i 1000 złotych robocizna.

Szansa na to że ta wymiana pomoże to 50/50 albo się uda i skasują 3800 a ja będę miał sprawne auto albo skasują 3800 i trzeba szukać dalej.

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I poważnie zapłaciłbyś 3800 pln za nienaprawione auto ? Nie chce mi się wierzyć że aso daje 50% szans na powodzenie operacji :) skoro zdiagnozowali gdzie jest problem. 

 

Przecież to Megane to nie prom kosmiczny ani zaawansowany samochód - zwykle wolnossące auto, odstaw to do jakiegoś porządnego elektronika samochodowego, podpowiedz co stwierdziło ASO z tym komputerem  i ci to ogarnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sarna1 napisał:

I poważnie zapłaciłbyś 3800 pln za nienaprawione auto ? Nie chce mi się wierzyć że aso daje 50% szans na powodzenie operacji :) skoro zdiagnozowali gdzie jest problem.

Oczywiście że bym nie zapłacił ale nie mam zamiaru bujać się też potem z aso o koszta i auto. Aso jako tako problemu nie zdiagnozowało bo uszkodzenie komputera podpowiedział im komputer diagnostyczny po tym co wpisali w procedurę naprawy przy podłączeniu. Cytując Pana z ASO: "To jest tylko sugestia która ma nas naprowadzić na uszkodzony element ale nie dajemy gwarancji że po jego wymianie problem ustąpi" 

 

2 godziny temu, Sarna1 napisał:

odstaw to do jakiegoś porządnego elektronika samochodowego, podpowiedz co stwierdziło ASO z tym komputerem  i ci to ogarnie. 

A co mi pomoże elektronik samochodowy? Aso stwierdziło komputer więc kupiłem drugi komputer i go wyczyściłem z racji tego że mam odpowiedni sprzęt do takich zabiegów.

 

Każdy komputer żąglowany między autami i nie ma rezultatów. Nie możliwe jest by wszystkie trzy komputery były uszkodzone w taki sposób że tylko w jednym aucie powodują błędy.

Edytowane przez moki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry elektronik samochodowy pomoże w ten sposób, że się na tym zna i naprawia o wiele bardziej skomplikowane auta niż megane sce :).
Ty wymieniasz, podmieniasz, kupujesz komputery, czyścisz i dalej nie działa jak trzeba. 
Czasami warto oddać sprzęt w ręce specjalisty :), zapłacić i mieć święty spokój. 
Rozpytaj w okolicy o najlepszego speca od elektroniki (takiego, który naprawia grube fury) i będzie po sprawie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A więc napięcia na sondach lambda w obu autach takie same tak samo jak i kąt zapłonu. Zamieniłem sondy między autami i tu również bez rezultatu. Jutro sprawdzę wiązkę przepustnicy w sedanie przy pomocy żarówki. Jak tutaj będzie dobrze to się poddaję bo nie mam już pomysłów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!