Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju 1,4 TCE


filok

Rekomendowane odpowiedzi

@niebianskaskurwoala Nie szeregowałem oleju względem ceny, chodziło mi o to, że ASO robi sobie jaja z ludzi którzy nie mają bladego pojęcia o motoryzacji i za olej "marketowy" który w normalnym sklepie kosztuje 100 PLN za bańkę liczą sobie aż 370-400 PLN (z filtrem i wymianą). Pytanie - co jest takiego drogiego ? Olej, filtr czy ich wszechwiedza do psucia co popadnie ? Ja leję olej Millers-a, pełny syntetyk a nie hydrocrack jak ELF SXR i płacę za niego 140 PLN + filtr KNECHT - 40 PLN + wymiana w normalnym warsztacie - 30 PLN. Widzisz różnicę między 400 PLN a  210 PLN ? Ja widzę w postaci 190 PLN w kieszeni z przeznaczeniem na dobry wosk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam olej sam, bo gdybym chciał to zrobić tak samo w warsztacie, to nie zapłaciłbym 30 zł, tylko 100 ;) A to dlatego, że u mnie idzie najpierw płukanka, a potem daję zlecieć olejowi w całości co łącznie trwa w sumie ponad 30 minut. Do tego zdjęcie osłony pod silnikiem, wymiana filtra, zalanie oleju... i robi się z tego 40-50 minut. Ceny każdego ASO są z kosmosu, szczególnie, że ci mechanicy to często świeżaki po szkołach, za których myśli komputer.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy któryś z Was przy wymianie oleju stosował takie specyfiki jak Ceratec z Liqui Moly albo coś podobnego? Pomaga coś to w działaniu 1.4 TCe czy raczej nie używać bo zniszczy silnik, turbinę lub coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosowałem już różne wynalazki - ceratec - wycisza pracę silnika i w zimie przy mrozach i długim postoju silnik odpala miękko. Dodatek z xado z fullerenami - w pracy silnika nie zaobserwowałem zmian. Przy aplikacji ceramizera spalanie na kilka tys km spadło o 0,2 l/100km.

Najważniejsze jest lać dobry olej i wymieniać go co 10-12 tys km. W przypadku Elfa i podobnych wymiany co jakieś 8 tys km (szczególnie jak ktoś jeździ w mieście). Mam znajomego który jeździ A4 1,9 tdi 130 KM na pompowtryskiwaczach - olej wymienia co 30 tys km bo "to dobry olej long life, który jest drogi i na pewno wytrzymałby jeszcze więcej, a silnik jest najlepszy jaki był w tym audi montowany". Przebieg ma powyżej 200 tys - robione turbo, wtryski i spalanie oleju na poziomie silników dwusuwowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MichalVTS Ja dolewałem XADO : https://xado.pl/rewitalizanty/xado-1-stage-maximum i szczerze mówiąc to nie zauważyłem mega zmian, silnik chodził trochę ciszej ale bez  rewelacji. Według mnie nie warto (koszt ok. 160 zł), lepiej częściej zmieniać olej na coś lepszego niż ELF.

Co do Ceratec-a, może zaleję przy następnej wymianie oleju.

Edytowane przez trybik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja  żadnych takich wynalazków nie stosuje i nie mam zamiaru żeby nie pogorszyć drożności kanałów olejowych - co nastąpi jak nie od razu to po czasie ,gdy drobiny zaczną się odrywać

od powierzchni do której przywarły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...
  W dniu 13.05.2018 o 18:18, trybik napisał(a):

@krzychu73 Dodatek XADO w 100% rozpuszcza się w ciepłym oleju więc nie ma szans żeby zakleił kanały olejowe.

Rozwiń  

Xado  to słaby dodatek - na szczęście nie szkodzi. Sprawdzony mam Ceramizer, regenerator, ceramizator.

Dawki w/w są gargantuiczne.

Szkoda, że ktoś kiedyś narobił tyle złego motodoktorami i teraz wielu użytkowników ma strach przed jakimikolwiek dodatkami do oleju a jednocześnie są wyznawcami teori: wymiana oleju co 10 tyś ale nie częściej niż co 2 lata; w skrzyni się nie wymienia; gaz do kuchenki, benzyna do zapalniczki i diesel musi kopcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!