Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik jest na rynku od 2013 roku montowany w wielu modelach Renault, Dacia i Mercedes w pewnym momencie po internetowych doniesieniach nastawiliśmy się sprzętowo na naprawy tego modelu, ale jakoś go wielce nie widujemy w naszym warsztacie, owszem pojawi się przywiezione po taniości auto z zajechanym motorem, jednak statystycznie są to niewielkie ilości w porównaniu z innymi modelami.  

  • Zmieszany 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ta, temat na 36 stron stworzyli nudzący się hejterzy 1.2 Tce. Na forach nissana i dacii tak samo - płacz i lament. Stosunkowo nowe Kadjary - nie lepiej.

38 minut temu, witman napisał:

jednak statystycznie są to niewielkie ilości w porównaniu z innymi modelami.  

W porównaniu może z 1.4 Tce,

a to dlatego, że nie ma co tam już naprawiać, tylko wymieniać na nowy. Poza tym większość, jest naprawiana (wymieniana) na gwarancji (szczególnie rozrządy), bo niektóre mają problem z przejechaniem 50k km. 

 

38 minut temu, witman napisał:

w naszym warsztacie,

Użytkownicy są teraz bardziej świadomi, wolą zapłacić więcej i mieć gwarancję w Aso szczególnie, gdy to silnik podwyższonego ryzyka, niż rzeźbić gdzieś u pana Krzysia w stodole, na chińskim clipie.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i niestety na mnie padło. kupiłem troche ponad miesiac temu od handlarza megane 3 1.2 tce 130KM 2015r w [ciach]m stanie, wszystko pieknie chodzilo, silnik cichy itd, itp no az zal bylo nie brac. sprawdzilem sobie od razu stan rozrzadu bo wyczytalem, ze lubia padac, ASO stwierdzilo, ze wszystko ok. niestety po przejechaniu tysiaca kilometrow okazalo sie ze ubylo 1,8L oleju(nasuwa sie jedno popularne slowo na k), szybki telefon do mechaników, jeden sprzedać w pizdu(ale ja nie umiem oszukac innego czlowieka), drugi no ciezko to widze ale bardzo slabo, niech pan sobie zadzwoni do sprzedawcy i sie dogada, dzwonie do prawnika jak on to widzi, niech sie pan sprobuje dogadac z sprzedawca. telefon do sprzedawcy, no po miesiacu to mnie pan cmoknij w dupe, no to pozdrawiam. znow prawnik, trzeba ekspertyze i mozna sie bic z handlarzem o zwrot kosztow naprawy ew. oddania auta. dzownie do ASO o umowienie na ekspertyze, koszt spoko 400zł tylko wyszło, ekspertyza mowi, cylinder 1 i 4 30% szczelnosci, 2 i 3 50-60%, kompresja prawidłowa 10-12 barów, cylindry 1 i 4 porysowane (bardzo). mechanicy rozkladaja rece bo nie za bardzo chwytaja sie tematu, wymiana na inny silnik ryzykowna bo z tych samych lat to jest duze prawdopodobienstwo ze bedzie to samo, to wymiana na nowszy, ew. po regeneracji(ale tylko 15k gwarancji). pozostało sobie strzelić w łeb. będę się po sądach musiał włóczyć a musze miec czym jezdzic do pracy i klientow to sam pieniadze wyloze zeby to zrobic.

cyl1.1.jpg

cyl1.2.jpg

cyl1.jpg

cyl2.1.jpg

cyl2.2.jpg

cyl2.jpg

cyl3.1.jpg

cyl3.2.jpg

cyl3.jpg

cyl4.1.jpg

cyl4.2.jpg

cyl4.jpg

gladc3.jpg

gladzc1.2.jpg

gladzc1.jpg

gladzc2.jpg

gladzc4.jpg

scyl1.jpg

scyl2.jpg

scyl3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, joks napisał:

niestety na mnie padło

Poczytaj to:

https://[ciach]-forum.pl/Watek-1-2-tce-uszkodzony-silnik-przy-3-cylindrze

"Kolego ostatnio pojawił się żółty ots w ASO. Tyczy się on silników 1.2 tce. A chodzi w nim o to że każdy silnik jest do wymiany na koszt producenta. Tyczy się to aut do 6 lat z udokumentowana historia przeglądowa w ASO."

lub:

https://francuskie.pl/nissan-dacia-renault-i-mercedes-nieoficjalna-akcja-odkupu-aut-z-silnikami-1-2-tce-w-rumunii/

i komentarze pod artykułem. Szukają chętnych do pozwu zbiorowego.

Odezwij się do Kolegi @witman. (Na forum scenica - pod nickiem "h4jt")

Jest przygotowany sprzętowo do naprawy tego silnika.

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj preparatu XADO ANTYKOKS / ANTICARBON może uwolnić pierścienie od nadmiernego nagaru i drobin węgla. 

Najlepiej zrobić to dwukrotnie.

Po jakości tych zdjęć nikt nie jest w stanie stwierdzić jak bardzo i głęboko są porysowane tuleje cylindra, 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sylwekdm temat z wymiany silnika jest z 2019 wiec nie wiem czy cos dalej takiego istnieje. Wade silnika w aso stwierdzilem i dziwi mnie to ze sie nie odezwali nic na ten temat a kierownik serwisu wydaje mi sie ze chcial mi realnie pomoc. 

@szwagier24a ja bym wzial nawet z 2018 roku ale problem jest taki, ze mechanicy nie oddzwaniaja tak jakby chcieli sie trzymac z daleka od tego auta. A ja sie na tym nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, joks napisał:

temat z wymiany silnika jest z 2019

Masz rację. Nie zwróciłem uwagi na Twój rocznik. Na forum Kadjara - też wymienili silnik na gwarancji - niektórym nawet dwukrotnie - a po gwarancji w ramach gestu handlowego - dokładali do wymiany. Może idź w tym kierunku - żeby partycypowali w kosztach wymiany.

https://megane.com.pl/topic/80941-12-tce-h5f-problem-silnika/

 

Godzinę temu, szwagier24a napisał:

Szukałbym nowego słupka z 16-17 roku.

 https://francuskie.pl/nissan-dacia-renault-i-mercedes-nieoficjalna-akcja-odkupu-aut-z-silnikami-1-2-tce-w-rumunii/#comment-244784

I po 50 tyś to samo będzie.

Na niemieckim forum Dacii - zrobili listę kiedy i przy jakim przebiegu silnik dostał padaczki:

https://www-dacianer-de.translate.goog/threads/oelverbrauch-1-2-tce-zu-hoch.23461/page-25?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=nui#post-903774

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, joks napisał:

niestety po przejechaniu tysiaca kilometrow okazalo sie ze ubylo 1,8L oleju

Zapieczone pierścienie, rysy na cylindrach, zużycie oleju b; duże,

15 godzin temu, joks napisał:

, ekspertyza mowi, cylinder 1 i 4 30% szczelnosci, 2 i 3 50-60%, kompresja prawidłowa 10-12 barów, cylindry 1 i 4 porysowane (bardzo). mechanicy rozkladaja rece bo nie za bardzo chwytaja sie tematu,

- wymiana na inny silnik ryzykowna bo z tych samych lat to jest duze prawdopodobienstwo ze bedzie to samo,

- to wymiana na nowszy, ew. po regeneracji(ale tylko 15k gwarancji).

Kompresja prawidłowa to ;

  - 12 ;13 bar,

  - 10 bar - to słabo, 

Zastanowił bym się ewentualnie nad ;

   - wymianą silnika na 1,3 TCe ; silnik 1,3 TCe megane,

   - po rozeznaniu kosztów naprawy silnika 1,2 TCe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kosztów silnika należy doliczyć ok 1.500 za wymianę, chyba  że samemu się wymieni.

Koszt remontu w 2019 kształtował się w granicach 3 tyś.

Edytowane przez elf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie czy problem z braniem oleju występuje w niektórych egzemplarzach od początku i z czasem problem jest coraz większy ?

Czy jednostka, która nie zużywa oleju także jest narażona na podobną przypadłość i czy to może nastąpić w krótkim okresie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Zastanowił bym się ewentualnie nad ;

   - wymianą silnika na 1,3 TCe ; silnik 1,3 TCe megane,

   - po rozeznaniu kosztów naprawy silnika 1,2 TCe 

wymiana silnika na 1,3 TCE wiaze sie z wymiana całego osprzetu - to cenowo chyba kiepsko wychodzi. jak te silniki się sprawują?

 

 

@rfneopatrząc po vinie pokazuje ze wymiany oleju do 90tysięcy były robione co 30 tysięcy, niestety nie wiem jak się ma to do realiów przy tym aucie. czy jestem w stanie wyciagnac te informacje z ASO?

@elf mam kolege w pracy, ktory od x lat naprawia silniki(w wiekszosci renault) ale juz tego nie chce robic i wszystkim odmawia.  dostalem informacje, ze zalatwi mi w dobrej cenie szlif bloku a ja musze zrobic cała reszte. ja ogolnie sie srednio znam na mechanice ale moj brat to juz inna bajka, jak bardzo skomplikowana jest naprawa silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@joks Mogłeś poprosić ASO o takie informacje podczas sprawdzania przed zakupem. 

 

W moim egzemplarzu oleju nie ubywa, wymiana co rok średnio 11-12 tys. km.

 

Natomiast nie uchroniło mnie to przed wymiana rozrządu przy 58 tys. km, na szczęście udało się przed samym końcem gwarancji. Ciekawostką jest że tydzień przed tym samochód był na przeglądzie i ponoć było wszystko ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.3: nie mam większych zastrzeżeń.  Benzyna w oleju albo tylko jej woń - standard we wszystkich markach. Dziś miałem serwis i wgrane nowe oprogramowanie do sterownika silnika - podobno ma wskazanie komputera zgadzać się z rzeczywistym.  Nie bierze zauważalnych ilości oleju. Mam 36 tyś. - Jeszcze nie dolewałem ani raz.

Dynamika zbliżona do 1.5 DCI, ale wyższa moc i wyżej się kręci. Dół dynamiczny. Na 6 biegu przy 100 bezproblemu przyspiesza choć nie polecam tak robić, ale odciążyć biegiem 5.

Oszczedniejszy: moja średnia na 36 tyś. to 6,0.

Szybkie zmienne fazy (ssacy i wydechowy wałek) i hydraulikę zaworową.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!