Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje po uderzeniu w krawężnik


Rekomendowane odpowiedzi

Ten silnik nie ma najlepszej kultury pracy - nie chodzi najrówniej - być może dla tego że nie ma w nim wałków wyrównoważających. Drgania występując podczas rozruchu, ale po osiągnięciu temperatury wszystko mija. Teraz jest pytanie: od jakiego poziomu intensywności drgań jest coś nie tak z silnikiem.

Czy porównywałeś swój egzemplarz z samochodem demo z salonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód mam 3 lata. Od nowości. Jeszcze przed czterema miesiącami nie występowały żadne wibracje wyczuwalne wewnątrz samochodu. Silnik prawie że nie był słyszalny wewnątrz. Nie miał żadnej słabszej kultury pracy. 

Drgania właśnie jest jest zimny nie występują (ma wysokie obroty). Drgania czuć kiedy obroty staną w okolicy 750 obrotów. Średnio ma tak 750 - 758. Wtedy wszystko czuć. Dodam gazu wszystko się wycisza.

A w czasie jazdy jak depne w gaz to jakby nie czuć. A jak mam stałą prędkość lub delikatnie przyspieszam do już czuć. Na pedale gazu również. 

Z demo nie porównywałem, ale znalazłem kogoś z tym samochodem niedaleko mnie (20km). Gościnnie odpalił silnik i nie czuć wibracji, woda w szklance nawet nie zadrży...

 

Witam. 

Problem nadal nierozwiązany. Mam do Was pytanie:

Silnik pracuje nierównomiernie to jest pewne. Z tąd też wibracje na samochodzie w czasie postoju i jazdy. 

PyClip w czasie jazdy wyłapuje wypadania zapłonów zwłaszcza w momencie przyspieszania. Jest ich coraz więcej. Mimo to nie wywala checka. Dla serwisu sprawa wygląda tak że nie ma błędu wszystko gra. Mimo to zgodzili się że jakieś wibracje nadal są i 30.01 znów biorą na serwis...

Screenshot_20230125-135352_PyClip.thumb.jpg.074d78cddc1d4cc20d97978bc8f32dd3.jpgScreenshot_20230125-135354_PyClip.thumb.jpg.f6354222bc8ce26a835970a83862caa9.jpg

 

Pooglądałem filmiki, poczytałem jak to się robi i postanowiłem wymontować sam cewki zapłonowe a po to żeby zobaczyć czy na pewno wymienili mi świece czy tylko skasowali za nie... jakoś po wszystkich przebojach nie ufam już żadnemu serwisowi. Dostęp do tych świec to tam ciężki jest...

Wyjąłem cewki, obejrzałem, niby wszystko ok. Przy okazji styki zrobiłem kontakt sprayem, i na tyle na ile udało mi się wsadzić telefon w okolice pierwszego gniazda zrobiłem zdjęcie. 

Pytanie czy dobrze widzę trochę oleju z boku w gnieździe cewki nad świecą??

Czy powinien tam być??

20230125_131808.thumb.jpg.13c916cf0021cbad98386ccbe043ca7b.jpg20230125_131642.thumb.jpg.85fb473b9bd5639f6745b0f02ac1677e.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. Pytam bo słyszałem że ponoć od +4 do +10 stopni. Mówił mi to mechanik, ponoć wartość porządna to pomiędzy 4 a 8.

A pytam bo u mnie jest od - 4 stopni do - 0,25 stopnia.

Nie wchodzi na wartości dodatnie. 

No i serwis dziś łaskawie potwierdził nierównomierną pracę silnika i przenoszenie wibracji na karoserie i wnętrze. Wibracje najbardziej czuć na biegu jałowym oraz w czasie jazdy jak jest dobrze rozgrzany (po 30 minutach jazdy) w czasie jazdy ze stałą prędkością. Jak się dodaje gazu drgania są przez chwilę i ustają.

Ogólnie wibracje czuć cały czas się zanim się rozgrzeje są drobniejsze jakby rezonans.

No i za diagnostykę w ramach reklamacji dziękujemy. 

Przyjęcie do serwisu 06.02.

 

Screenshot_20230130-071352_PyClip.thumb.jpg.a52f0342d6346fcea32ba8a4786abfbd.jpgScreenshot_20230130-071347_PyClip.thumb.jpg.8d775d0fb6e30004aa806938e585f99f.jpgScreenshot_20230130-071345_PyClip.thumb.jpg.4feffa8c62735191a4d1d114676c4bea.jpgScreenshot_20230128-184752_PyClip.thumb.jpg.770e82a0e8413ae7f24cb6d9144d1008.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ciśnienie paliwa na wolnych to 99-100 bar.

Nie wiem, który wężyk odłączyć i zaślepić z tego spagetti na pokrywie zaworów.

Jedną z oznak nieprawidłowej pracy odmy jest zasysanie korka oleju lub nadciśnienie pod korkiem na pracującym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, objaw z zasysaniem korka lata temu miałem w Astrze H.

Hmmm.... sprawdzę jutro. 

Dziękuję:)

 

W dniu 30.01.2023 o 19:58, szwagier24a napisał:

Jedną z oznak nieprawidłowej pracy odmy jest zasysanie korka oleju

 

U mnie nie zasysa. 

Przeciwnie po zdjęciu korka dmucha mi powietrzem w rękę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!