Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Austria - CB radio i video rejkestrator


sebak@op.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś się orientuje czy do Austrii można bezpiecznie wjechać z CB radiem i video rejestratorem?

Jeżdżę tak od kilku lat ale czytam teraz że to nie do końca zgodne z ich prawem. Mogą być z tego realne problemy?

Napisałem w tej kwestii maile do ambasady polskiej w Austrii i austryjackiej w Warszawie. Czekam na odpowiedź.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że poczyniłeś stosowne kroki - i powinieneś dostać wiążącą informację. Będę zobowiązany za podzielenie się z nią w niniejszym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo nie szukałem, ale znalazłem taki tekst:

Austria

"Listę państw europejskich rozpoczyna Austria ze względu na znaną restrykcyjność w stosowaniu wideo rejestratorów i, co jest dużym ułatwieniem dla kierowców, jednoznaczność przepisów w tym zakresie. Od 2012 roku obowiązuje w tym kraju całkowity zakaz używania urządzeń tego typu. Kamera samochodowa jest bowiem traktowana jako rodzaj monitoringu wizyjnego obecnego w miejscach publicznych, a do niego upoważnione są jedynie określone służby, obywatel natomiast nie ma prawa do monitorowania przestrzeni publicznej. Inaczej jest natomiast w przypadku terenu prywatnego. Podstawę takich przepisów stanowi oczywiście ustawa o ochronie danych. Czym może nam grozić nieznajomość prawa? Jednorazowy mandat wynosi do 10 tysięcy euro, a stwierdzenie notorycznego łamania przepisów może nas kosztować... 25 tysięcy euro. Nie koniec na tym. Osoba pokrzywdzona, czyli nieprawnie przez nas sfilmowana, może wnieść do sądu sprawę o odszkodowanie, którego wysokość ustalana jest nawet do 90 tysięcy złotych."

 

Jeśli chodzi o CB radio: