Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, temat poruszany wiele razy ale nie znalazłem nigdzie odwzorowania mojego problemu. 

Auto to Megane ii ph1 1.6 16v 

Samochód nie odpala, ale nie tak jak u wszystkich przy takim komunikacie ponieważ u mnie rozrusznik kręci. Blokada kierownicy działa blokuje i odblokowuje bez problemu. Zauważyłem że normalnie podczas próby odpalania wspomaganie załącza się już w momencie w którym auto odpala. A teraz podczas próby odpalania kierownica jest odblokowana ale bez działającego wspomagania. Co ciekawe gdy włącze ten "twardy" zapłon (nie wiem jak się nazywa) czyli hamulec auto na biegu i start to wtedy wspomaganie załącza się bez problemu. 

Problem pojawił mi się już jakiś czas temu ale po przejrzeniu skrzynek z bezpiecznikami oraz dokrecilem wtedy ta śrubę od blokady kierownicy bo była luźna nadal nie odpalał po czym odłączyłem akumulator na 10min i auto odpaliło - problem znikł aż do dzisiaj.

Dodam jeszcze że dziś po walce takiej jak ostatnio i kilkudziesięciu próbach odpalania przestał mi się pokazywać ten komunikat steering not locked. 

Wczoraj też podczas jazdy na ułamek sekundy zapaliła mi się kontrolka od poduszek i zgasła.

Poniżej film z przypadłością.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Było ładnie i przejrzyście a teraz jest brzydko :-)

 

Edytowane przez WeMan
pkt 5.9 regulaminu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmie widac, że dioda od immo gaśnie, a auto nie odpala. To może świadczyć o usterce nie związanej z immobiliserem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to 1,6 to spróbuj odłączyć zawór KZFR i zobacz czy odpali. Później jak nie pomoże odłącz wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i zobacz czy nie jest w oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, dzięki za wskazówki jutro sprawdzę i dam znać.

Ps. Przypomniałem sobie że od kilku tygodniu słychać też jakiś podejrzany terkot w okolicach 1500-2000obr. najgłośniej przy hamowaniu biegami. Z racji pogody nie zająłem się jeszcze tym. Wrażenie jest takie jakby albo gdzieś łożysko w skrzyni albo przegub wewnętrzny. Wiem że to raczej nie ma związku z usterką, ale czasem można się zdziwić.

Odłączona wtyczka od zaworu nie przynosi efektu niestety. Wtyczka od czujnika położenia wału faktycznie była w oleju ale wyczyszczenie nic nie dało. Wyczyściłem jeszcze czujnik położenia wału ale też nic no chyba że któryś z nich jest uszkodzony. Za każdym razem po nieudanej próbie odpalenia wyświetla się ten komunikat steering not locked.

Edytowane przez WeMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.03.2018 o 22:46, WeMan napisał:

Dobrze, dzięki za wskazówki jutro sprawdzę i dam znać.

Ps. Przypomniałem sobie że od kilku tygodniu słychać też jakiś podejrzany terkot w okolicach 1500-2000obr. najgłośniej przy hamowaniu biegami.

Czy to nie jest nieszczelny dolot powietrza przed przepustnicą? - tam jest tłumik w kształcie wygiętego T. Najgłośniej go słychać w tym przedziale obrotów, a najniższą częstotliwość ma przy hamowaniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.03.2018 o 22:46, WeMan napisał:

Przypomniałem sobie że od kilku tygodniu słychać też jakiś podejrzany terkot w okolicach 1500-2000obr. najgłośniej przy hamowaniu biegami.

Sugeruje sprawdzić KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Sugeruje sprawdzić KZFR.

Na kole mam przejechane dopiero jakieś 20tyś. No ale dobra nie jest to wyznacznik, ale jeśli było by uszkodzone to też może być problem z tym że nie mogę jej w ogóle uruchomić?

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Czarna gruba rura między filtrem, a przepustnicą i tłumik na odgałęzieniu.

image.thumb.png.1d3e0cdaa8fc7bcd0406ff48373a7e07.png

Ok, dzięki sprawdzę jak tylko ją uruchomię... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.03.2018 o 22:46, WeMan napisał:

Wtyczka od czujnika położenia wału faktycznie była w oleju ale wyczyszczenie nic nie dało.

Nie wału tylko wałka rozrządu (w głowicy) przy cewce od strony koła zamachowego.

 

hosting_zdjec_1353052447__dsc07460.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, mój błąd źle napisałem. Sprawdziłem oba czujniki. Kostka od czujnika wałka rozrządu była cała zaolejona ale wyczyszczenie nie pomogło. 

Kolejny dzień, kolejne wieści. Wymieniłem ten czujnik położenia wałka ale nie przyniosło to efektu. Mam jeszcze czujnik wału, ale trzeba też wtyczkę wymienić i nie starczyło mi czasu. Kolejną rzeczą którą zauważyłem jest urwany map sensor, trzymał się na ostatnim włosku.. Ale on raczej nie ma nic do odpalania? Jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie koledzy z błędu. I ostatnia sprawa, dziś dosyć dłużej pokręciłem rozrusznikiem i po pewnym czasie podczas gdy kręci zapala się kontrolka od poduszek. Może taśma? Wcześniej pisałem że już raz mi migła ta kontrolka podczas jazdy. Pomóżcie bo auto cały czas pod marketem.IMG_20180327_153926.thumb.jpg.5540e5366028bf6f3d73f54a0dd353e7.jpg

 

Wyczytałem gdzieś że jeżeli jest usterka poduszki kierowcy to blokada kierownicy nie będzie blokować i na wyświetlaczu pojawi się stosowny komunikat czyli dokładnie tak jak w moim przypadku. Ale powodowało by to brak możliwości uruchomienia silnika? Chyba będę musiał zajrzeć do tego zwijacza.

Edytowane przez WeMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!