Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pulsacyjne światła hamowania


Tomek65

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądał ktoś z forumowiczów ostatni program na TVN Turbo 101 napraw.

Przedstawiono montaż  modułu pulsacyjnych świateł stopu podczas nagłego hamowania.

Jak dla mnie super modyfikacja.

Jako że nie mam garażu, dlatego poczekam do lata i będę próbował to sobie założyć, tylko muszę ogarnąć, jak jest z masą w lampie, i czy trudno będzie żeby ją  odseparować od żarówki stopu.

Jak ktoś zdecyduje się wcześniej na taką modyfikację to czekam na podzielenie się informacjami.

Dla zainteresowanych jest to 5 odcinek w 6 serii programu 101 Napraw.

 

 

Edytowane przez Tomek65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele naszych aut ma system uruchamiający awaryjne podczas naglego hamowania. Jak migają awaryjne to dodatkowa dyskoteka nie jest potrzebna. Nie macie tej opcji?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę sporo (jak dla mnie) - przejechałem prywatnymi autami ponad 200 000 km, służbowymi pewnie kilkadziesiąt tysięcy :arrow: światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania włączyły mi się raz, w Megane II. A większość samochodów, którymi się poruszałem teoretycznie miała ten system. Zgadzam się tutaj z @pbet i dopisuję to co wyżej - po co kombinować z czymś tak mało używanym - chyba, że takie pulsowanie włącza się wcześniej niż awaryjne. Kolejna sprawa - choć tu pewnie niejeden powie, że się czepiam - jak to wygląda, jak chodzi o przepisy prawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś widziałem ostro hamujące auto klasy premium (chyba jakiś Mietek) i jemu faktycznie pulsował dość ostro stop.

W MII nie zaznałem działania systemu ostrzegania przed awaryjnym hamowaniem ale w MIII jak mi sarny wyskoczyły i dałem ostro z buta po hantlach już tak. Jak macie bezpieczny kawałek prostej drogi np. jakieś nieczynne lotnisko to łatwo sprawdzić działanie systemu. Najlepiej rozpędzić się, wrzucić na luz i z buta potraktować hamulec. Oczywiście trzymając kierownicę obiema rękami i na suchej nawierzchni :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat istnieje system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu poprzez światła awaryjne, od kilku lat zwłaszcza niemieccy producenci stosują ostrzeganie o awaryjnym hamowaniu miganiem świateł stopu. Dla mnie osobiście miganie światłami stopu jest bardziej czytelne i szybciej się reaguje na nie. Ten kto jeździ dużo to wie że czasem na drodze takie ostrzeganie może uratować sytuacje. na pewno fabryczne rozwiązanie posiada stosowną homologacje :-) pewnie jakieś literki wybite na lampie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się żeby jakakolwiek dodatkowa homologacja była potrzebna. Lampy świecą jak świeciły tylko impulsowo. Podobnie z awaryjnymi. Mi obojętne czy widzę auto które pulsuje stopem i awaryjnymi czy stop pali się stale, a awaryjne migają. Tak czy siak trzeba hamować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mogę sobie wyobrazić działanie fabrycznego systemu to nie uzyskałem odpowiedzi jak to jest w tym module z tematu.  Efekt ten jest lepiej widoczny na lampach , żarówkach led.  Ale i tak lepiej sygnalizuje ostre hamowanie niż standardowe awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, lufa napisał:

Oglądałem ale nie od początku. Nie wiem skąd moduł rozpoznaje siłę hamowania?

 

Moduł jest przyczepiony do tylnego błotnika, i ma w sobie czujnik bezwładnościowy który przy większym zanurkowaniu samochodu załącza pulsowanie świateł,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Megane 3 jest wyposażone w ten system i szybko błyska stopem przy gwałtownym i silnym hamowaniu. Dodatkowo przy bardzo gwałtownym zdjęciu nogi z gazu i natychmiastowym wciśnięciu hamulca mogą odpalić się światła awaryjne (zwłaszcza przy niskiej prędkości).
Mówiąc prościej- system BAS ma tutaj dwa progi aktywacji- jeden wspomaga hamowanie i szybko mruga stopem, drugi poziom dodaje do tego awaryjne
Nie ma po co tutaj kombinować, bo ten samochód już to ma... 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 12.06.2020 o 11:00, Kevin19091994 napisał:

Megane 3 jest wyposażone w ten system i szybko błyska stopem przy gwałtownym i silnym hamowaniu. Dodatkowo przy bardzo gwałtownym zdjęciu nogi z gazu i natychmiastowym wciśnięciu hamulca mogą odpalić się światła awaryjne (zwłaszcza przy niskiej prędkości).

Trochę bzdurne, testowałem ten cały "system" niejednokrotnie przed innym samochodem na krótkofalówce i jedyne co się dzieje to mruganie awaryjnymi podczas mocnego wciśnięcia hamulca (włacza się wtedy pompa ABS więc dodatkowo w aucie słychać "wyrczenie" a sam pedał hamulca drży pod nogą i lekko rzuca na boki w zależności od nawierzchni więc warto trzymać kierownice oburącz.

 

Nie trzeba wrzucać na luz lub nagle puszczać gazu przed wciśnięciem hamulca by ten system zadziałał, wystarczy jazda (chyba) powyżej 50km/h i mocne wciśnięcie hamulca. Niestety to działa tylko jak do akcji wkracza ABS, a czasami hamuje się gwałtownie bez jego użycia i auta z tyłu już o tym nagłym hamowaniu nie wiedzą.

 

Awaryjne mrugają wtedy ze standardową prędkością jakbyśmy sobie je sami włączyli więc jeżeli są to wysokie prędkości to nie zwrócą tak uwagi na drodze jak mrugające szybkim tempem jak u konkurencji (przynajmniej tej nowszej generacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!