Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Całkowity brak mocy, buczenie z okolic lewej strony komory silnika


Faustus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

No i wczoraj stało się chyba najgorsze co mnie do tej pory spotkało. Na razie nie wiadomo co ale silnik całkowicie stracił moc choć pracuje równo. Zbiera się gorzej niż silnik w starej beczce Merca. Wyświetlacz świeci na czerwono: "Skontroluj układ wydechowy", "Skontroluj układ wtrysku paliwa", "Stop & Start do kontroli". Oprócz tego ikonka silnika i klucz serwisowy. Z okolic przedniego lewego koła w komorze silnika dochodzi basowe dudnienie. Przewody posprawdzane oprócz tych do i z intercoolera, bo tego nie da się zrobić bez zdjęcia zderzaka. Zdaniem mechanika mógł spaść któryś z przewodów na intercoolerze. Tak jakby brakowało ciśnienia w układzie turbo. Najgorszy jest ten basowy rezonans. Dziś dopiero będzie zdjęty zderzak. Pod komputer nie był podpinany. Komputer prawdopodobnie przestawił silnik w tryb serwisowy.
Jakieś pomysły?
Spalin pod maską nie czuć. Nie widać też żadnych wycieków pod autem, które ma zdjętą osłonę silnika. Poziom oleju w normie (od ostatniej wymiany minęło 12500 km).

Mechanik napomknął, że może to być wina jakiejś przepustnicy na dolocie ew. EGR. Defekt objawił się zaraz po uruchomieniu silnika. Nic nie wskazywało na powolne pogarszanie się parametrów pracy. Turbina zawsze była wychładzana po intensywnej jeździe. Nigdy nie gasiłem silnika od razu po zatrzymaniu. Nic nie wskazywało na zapchanie DPF-a. Samochód zdecydowanie eksploatowany w trasie - jakieś 15% to jazda po mieście. Na dodatek dzisiaj, jak odstawiałem auto do mechanika zapalił się "STOP Ryzyko uszkodzenia silnika". Wczoraj sprawdziłem filtr powietrza, gumową rurę do turbiny na dolocie - tuż przy turbinie (krótka ok. 25 cm wygięta prawie pod kątem prostym). Była lekko wilgotna bez śladów cieknącego oleju. Poziom oleju w normie. Intryguje mnie skąd się wziął ten buczący dźwięk w okolicach rury doprowadzającej powietrze do filtra. Cała nadzieja w diagnostyce komputerowej. Może pokaże potencjalne źródło problemów...

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skontroluj układ wydechowy oznacza, że skład spalin w układzie wydechowym jest nieprawidłowy .

Na skład spalin ma wpływ praca układu; wtrysku paliwa, dolotowego, prądowego.

W pierwszej kolejności sprawdził bym ;

1/ stan instalacji fapa ; przewodów od czujników ciśnieniowych, temperaturowych, od sondy lambda.

    Jeśli końcówka rury wydechowej jest ;

        a/ czysta w środku, to FAP działa, jest on sprawny i sprawny silnik ,

        b/.czarna w środku, to FAP nie działa, jest dziurawy, uszkodzony albo go w ogóle nie ma,

2/ stan łopatek turbiny, elektrozaworu turbiny i jego wężyków ciśnieniowych ( drożność ),

3/ stan i jakość paliwa, filtra paliwa-wymiana, brak pęcherzy powietrza w paliwie,

4/ stan egr-ów ( są dwa ) ; uszkodzony egr wpływa na błędy ; przepływomierza, czujnika doładowania a ten na ;

     a/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku,

     b/ pracę czujnika ciśnienia paliwa.

          Sprawdzić ciśnienie na listwie przy rozruchu, ( próba przelewowa wtrysków, zamiana wtrysków miejscami,  pomiar kompresji ).

    c/ wychylenie łopatek kierownicy turbiny, ( kierownice w turbinie mogą być zapchane, konieczność czyszczenia turbiny ) poprzez sygnał

        do elektrozaworu turbiny,

5/ stan świec żarowych; szczególnie ryzykowna jest eksploatacja auta z fap-em i niesprawny świecami.

      Nie tylko filtr napełni się szybciej poprzez większą emisję sadzy, ale także nie wypali się skutecznie lub w ogóle,

6/ nieszczelność układu dolotu ( rura do intercoolera ) ; jeżeli zapchany był egr, to konieczne jest czyszczenie całego układu dolotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.6dci turbiny dość szybko się kończą, trzeba podejrzeć w parametrach jak wygląda ciśnienie doładowania w trakcie zwiększania obrotów.Można też sprawdzić różnicę ciśnień przed i za dpf.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam się zastanawiać czy nie zmienić mechanika. Rozumiem, że ma coś nie tak z komputerem diagnostycznym ale w poniedziałek chce rozkręcać rozrząd, bo wydaje mu się, że przeskoczył łańcuch rozrządu. Kuźwa czy w okolicach Mińska Maz. nie kogoś kompetentnego z clipem? Takie podejście do tematu zaczyna mnie lekko denerwować. A wg wielu ludzi to bardzo kompetentny mechanik od Renault.

Znajomy spec z moich rodzinnych stron rzekł, że gdyby przeskoczył łańcuch to nie byłoby synchronizacji, silnik miałby kłopot z odpaleniem i pracowałby nierówno. A mój pali jak gdyby nigdy nic się nie zdarzyło i pracuje równo. Stracił tylko całkowicie moc i basuje okropnie pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Trochę czasu minęło od mojej ostatniej wypowiedzi na ten temat. Wtedy niestety padł rozrząd - łańcuch przeskoczył prawdopodobnie o jeden ząbek, Wina leżała po stronie napinacza ślizgu. Skończył się definitywnie. Na szczęście zawory ocalały. Samochód jeździ dalej, ma już nalatane ponad 213000 km. Robocizna 850 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!