Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Coraz częstrze problemy z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od 2 tygodni mam problemy z odpalaniem auta. Na taki stan rzeczy nie mają absolutnie wpływu warunki atmosferyczne dzieje się to w różnych momentach. Akumulator sprawny. 

Do rzeczy.  Wkładam kartę wciskam hamulec przyciskam przycisk i nic krótkie tzw cyk i nic się nie dzieje, choć raz się zdążyło że po tym przysłowiowym cyk trzymałem tak nogę na hamulcu z 10 sekund i nagle zakręcił i zapalił. Czasami za drugim razem zapali normalnie czasami za 10. Często 2 czy 3 dni zapalam auto bez żadnych problemów. Od czego zacząć poszukiwania na własną rękę?  A jeśli nic nie wymyślę i nie znajdę usterki to co to może być żeby mechanik za dużo się nie zastanawiał bo tak zwykle to bywa komputer nic pewnie nie pokażę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu rozrusznik prosi się o regenerację/wymianę? Wcześniej nie obserwowałeś lekkiego zawieszania się rozrusznika, na przykład co jakiś czas przy uruchamianiu rozrusznik nie chodził przez ułamek sekundy wolniej albo reakcja na naciśnięcie start/stop była lekko opóźniona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, gokart napisał:

Wkładam kartę wciskam hamulec przyciskam przycisk

Masz automat?

Normalnie odpala się z pedałem sprzęgła, a dodatkowo hamulca ale tylko w stanie awaryjnym jako alternatywa.

Jeśli dolny czujnik pedału sprzęgła jest uszkodzony, lub jeden z obwodów w czujniku hamulca jest uszkodzony taka jest reakcja samochodu.

Przekaźnik sterujący rozrusznikiem ma "cyknięcie " bez podtrzymania (takie same jak przy włączaniu samym startem napięcia w instalacji).

8 godzin temu, gokart napisał:

bo tak zwykle to bywa komputer nic pewnie nie pokażę. 

Tego stwierdzenia nie rozumiem - clip, czy podrzędny tester do kasowania niektórych błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa przypadki odpalania:

1-Załączony luz i wystarczy wciśnięty pedał hamulca pod warunkiem, że czujnik na skrzyni biegów pokazuje załączony luz a czujnik na pedale hamulca pokazuje, ze pedał jest naciśnięty.

2-Załączony bieg lub luz i wciśnięte sprzęgło i wówczas stan czujnika na skrzyni biegów nie ma znaczenia pod warunkiem, że dolny czujnik na sprzęgle pokazuje, że pedał sprzęgła jest naciśnięty.

20 minut temu, gokart napisał:

komunikat wciśnij hamulec + start

oznacza, że nie wykryto wciśniętego pedału sprzęgła. Tak wynika z zasady odpalania.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, gokart napisał:

hamulec + start i tak cały czas robię chociaż wiem, że ze sprzęgłem też się odpala.

Ktoś przestawił w UCH.

UCH jest wspólne również dla automatów, stąd moje wcześniejsze pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam manualną skrzynię. Nawet w instrukcji jest napisane że hamulec lub sprzęgło. Odpalam od wczoraj tylko na sprzęgle i zobaczymy czy będą problemy. 

Jeśli komunikaty są wspólne dla manualów i automatów to u mnie powinna się wciskać sprzęgło? 

 

No i po dwóch dniach odpalania na wcisnietym sprzęgle znowu charakterystyczne cykniecie. Radio się wyłączyło nawiew wystartowal autko nie odpaliło. 

Za drugim razem już było ok. 

Czyli co podpiąć pod kompa?  Co to może być. 

 

Edytowane przez gokart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!