Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Mam problem z klimatyzacja w Scenicu 3, ale od poczatku....

Klimatyzacja nabijana w lipcu 2016. Nie chlodzila super, ale po nabiciu byla poprawa - dalo sie wytrzymac w upaly.

W roku 2017 - bylo juz gorzej, ale rowniez przejezdzilem cale lato bez zimnego lokcia.

W tym roku klimatyzacja praktycznie nie dziala. Do temperatury zewnetrznej 20st idzie wytrzymac powyzej jest piekarnik w aucie.

 

Zauwazylem rowniez, ze temperatura z nawiewow nie jest rowna. O co chodzi? Nawiewy kierowcy lewy przy szybie i jeden srodkowy wieja cieplem. Natomiast dwa nawiewy pasazera wieja wyczuwalnie chlodnym powietrzem. Nawiewy na nogi daja jak suszarka, ale czytalem, ze ten TTTM - Ten Typ Tak Ma :-)

W lutym tego roku zostal wymieniony panel climatronic, poniewaz "pogubil" segmenty na wyswietlaczu LCD. Zostal rowniez wymieniony filtr przeciwpylkowy z weglem oraz odgrzybiony parownik pianka.

Po podlaczeniu urzadzenia diagnostycznego Autel MS906BT wyskakuje blad czujnika wilgotnosci - poza zakresem (DF027). Nie moge zlokalizowac danego czujnika czy jest to czujnik temperatury parownika?

Czujnik temperatury wewnetrznej pokazuje prawidlowe informacje i zwieksza odczyt przy podgrzaniu. I rozumiem, ze jest to tylko termistor do wskazan temperatury. Na pewno nie ma on czujnika wilgotnosci, jak w MII/SII. Czujnik temperatury zewnetrznej rowniez dziala prawidlowo. Czujnik temperatury parownika pokazuje raczej prawidlowe wartosci okolo 31st.

Czujnik wilgotnosci (tylko gdzie on sie znajduje?) wskazuje wartosc ponad 120% i dlatego wyskakuje blad, gdyz jest poza zakresem - rozumiem zakres od 0 do 100%

Przymierzam sie do wymiany skraplacza, czyli chlodnicy klimatyzacji, ktory jest wraz z osuszaczem oraz uzupelnienie czynnika. Jednak przed wymiana chcialbym ogarnac problemy, ktore opisuje. No chyba, ze sa one spowodowane wlasnie tym urzadzeniem (?) :-)

Panel klimatyzacji dziala prawidlowo, testy wszystkich klap oraz silniczkow rowniez OK. "Nowy" panel dzialal po wlozeniu, ale rowniez zostal przypisany ponownie do auta.

Nie znalazlem podobnych problemow z klimatyzacja w MIII/SIII. Prosze o porade co moze byc przyczyna nierownej temperatury nawiewow oraz gdzie moze znajdowac sie wspominany czujnik wilgotnosci?

 

Z gory dziekuje za pomoc. W zalaczniku dodaje raporty z urzadzenia diagnostycznego (1 pdf i 2 jpg)

 

Edit:

Teraz zauwazylem, ze w pliku PDF wartosc wilgotnosci Humidity nie jest zapisana nie wiedzacz czemu. Tak czy siak blad jest, a wartosc tegoc zujnika to 120%

Download:

airc2.pdf

 

thumbnail_airc.jpg

thumbnail_airc3.jpg

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, jednak ominelem ten punkt ze wzgledu, iz nawet jesli go uzupelnie to nie rozwiaze on moich problemow. Poniewaz juz w 2016 roku, jak zostal uzupelniony, a brakowalo go na prawde nie wiele klimatyzacja chodzila mizernie. Czynnika pewnie trzeba dobic, poniewaz jest charakterystyczne sykniecie przy zalaczeniu klimy w aucie - o tym nie wspomnialem. 

Najprawdopodobniej skusze sie na zamowienie chlodnicy, zamontowanie, a nastepnie pojade na uzupelnienie czynnika. Wiem, ze wczesniej na pewno nie bylo bledow i klima niezadowalala. A blad czujnika wilgotnosci pojawil sie stosunkowo niedawno - 2msc temu.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że może się okazać iż masz nieszczelny układ i cokolwiek nie zrobisz to i tak nie przyniesie efektu dopóki układ nie będzie szczelny. Od 2016 minęło już sporo czasu. Wtedy brakowało Ci to niewiele, teraz możesz go w ogóle nie mieć. Dlatego ja bym zaczął od sprawdzenia szczelności.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobie. Podjade na sprawdzenie szczelnosci. Podpytam o mozliwe przyczyny moich dolegliwosci. Wtedy poleci nowy skraplacz i reszta. Pamietam, ze na ostatnim dobiciu wspomnialem gosciowi od klimy o slabej skutecznosci i stwierdzil, ze skraplacz moze byc juz do wymiany. Znalazlem niedawno watek o MIII z podobnym problemem i rozwiazaniem wlasnie byla nowa chlodnica. 

Jednak nie mam pojecia gdzie moze sie znajdowac czujnik wilgotnosci, ktory tez jest widocznie niesprawny. 

Dzieki za zainteresowanie!

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Fazzie napisał:

gdzie moze sie znajdowac czujnik wilgotnosc

Przy czujniku temperatury za lusterkiem wstecznym, w zespole turbinki.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy poprzednim nabijaniu dodałeś kontrast?  Warto dokładnie sprawdzić całą instalację z lampą. Przed wymianą skraplacza pamiętaj o odciągnięciu gazu z instalacji, ostatnio "trochę" podrożał. Po takim przebiegu, skraplacz może być już "sfatygowany" może przez to nie mieć odpowiedniej wydajności.

Przy parowniku jest chyba tylko ten czujnik 277239472R 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Lelupi napisał:

x

Nie masz na myśli osuszacza?

To jego się wymienia, tym bardziej jak była nieszczelność.

2 godziny temu, Fazzie napisał:

Nie chlodzila super, ale po nabiciu byla poprawa - dalo sie wytrzymac w upaly.

W układzie jest kryza, która z czasem się przewęża i zmniejsza przepływ pomimo zdrowej sprężarki.

Podjedź do starego fachowca, który robi tradycyjnie i zna Scenic 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, jabrze napisał:

Przy czujniku temperatury za lusterkiem wstecznym, w zespole turbinki.

Jak wspomnialem w SIII przy lusterku wystepuje tylko czujnik temperatury - termistor. Nie jest to czujnik wilgotnosci i temp z turbinka, jak w starszych modelach. 

 

22 godziny temu, jabrze napisał:

Nie masz na myśli osuszacza?

To jego się wymienia, tym bardziej jak była nieszczelność.

W układzie jest kryza, która z czasem się przewęża i zmniejsza przepływ pomimo zdrowej sprężarki.

Podjedź do starego fachowca, który robi tradycyjnie i zna Scenic 3.

 

W S3 chlodnica jest zespolona z osuszaczem. Jest to komplet. 

Umowie sie na sprawdzenie szczelnosci jeszcze raz i wtedy beda decyzje co dalej. Szczelnosc byla sprawdzana przy ostatnim nabiciu -2016.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witajcie ponownie,

Byłem jakiś czas temu na sprawdzeniu szczelności oraz uzupełnieniu układu - Brakowało 200g czynnika. Wycieków w układzie brak. Klimatyzacja myślę działa jak powinna, czyli chłodzi równomiernie. Przy temperaturze zewnętrznej 20st C kiedy to byłem na sprawdzeniu klimatyzacji temperatura zmierzona przy nawiewie wyniosła 3st C. Także jest OK. Zobaczymy na jak długo. Aktualnie mija około miesiąca od nabicia i działa :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!