Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P2502 Nierówna niskie obroty podczas uruchomiania silnika.


MEGI-MAX

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniłeś UPC na uboższą wersje wyposażenia.

Odnośnie błędu P2502, to prawdopodobnie powiązany jest ze zmiana tego modułu.

Na clipie należy ustawić rodzaj alternatora - patrz ; Wymiana moduł UPC

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd P2502 wystąpił wcześniej , dlatego postanowiłem podmienić UPC ....Panowie jaka jest prawidłowa wartość prądu ładowania?W jakim przedziale się powinna mieścić?U mnie zaczyna się 14,2v a po chwili spada do 13.8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość napięcia uzależniona jest od wielu czynników.

!3,76 dla nowego pełnego akumulatora. 14,40 dla rozładowanego dobrego akumulatora. Górna wartość rośnie w temperaturach otoczenia poniżej 20 stopni C..

To napięcie na którym pojawia się błąd jest na zasilaniu UCH. Tam przy włączonym silniku nigdy nie powinno być mniej jak 13V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z szanownych kolegów posiada informację w jaki sposób alternator ładuje akumulator ? Czy ładowanie odbywa się poprzez sterownik silnika?.....Pytam ponieważ moje problemy z obrotami przy uruchamianiu silnika zaczęły się w momencie wymiany regulatora napięcia ...W miniony weekend mierzyłem ładowanie i na początku było 14,2 (akumulator wcześniej naładowany na ful) po godzinie jazdy ładowanie spadło do 13,8.Jaki obwód steruje napięciem ładowania akumulatora?

Czy prawdą jest że alternator należy przyuczyć w programie tak aby mógł właściwie pracować?Możliwe że coś się w tym temacie poprzestawiało i stąd mam te problemy?

Dodam jeszcze , że  przy ładowaniu 14,2 V obroty silnika przy uruchamianiu były idealne....później jak ładowanie spadło do 13,8 V znowu zaczął start od 500 obrotów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 23.05.2018 o 09:43, MEGI-MAX napisał(a):

Regulator był wcześniej wymieniany i w sumie od tego zaczął się ten problem...Kupiłem używany alternator zregenerowałem go i podmieniłem , teraz mam pewność że wszystko jest ok..

 

Rozwiń  

 

  W dniu 26.05.2018 o 09:07, MEGI-MAX napisał(a):

Alternator był sprawdzany na stanowisku i wszystko jest w porządku... Takie same zachowanie było na poprzednim alternatorze.

Rozwiń  

 

Czy regulator był dobrany według danych z tabliczki na alternatorze ?

Czy masz dobry akumulator?

Nie wykonujesz kroków zalecanych tylko nadal prowadzisz dyskusję akademicką.

Tak, to będzie to proces bez końca według mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator był dobrany według tabliczki , akumulator nowy... Wykonałem wszystkie możliwe kroki... w dalszym ciągu nic się nie zmienia.Moje pytanie dotyczy regulacji ładowania  akumulatora. Jaki element jest za to odpowiedzialny? Czy steruje tym komputer razem z BSI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij clipa i sprawdż czy skonfigurowany został odpowiedni typ alternatora.

O wielkości napięcia ładowania akumulatora decyduje regulator napięcia.
Regulator podaje na sterownik silnika sygnał prostokątny informując o procentowym wykorzystaniu alternatora.

Na tej podstawie sterownik np.;dopuszcza włączenie grzałek, albo obciążenie mocniejsze przez wentylatory i to jest całe sterowanie. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 4.06.2018 o 15:06, MEGI-MAX napisał(a):

Czy ktoś z szanownych kolegów posiada informację w jaki sposób alternator ładuje akumulator ? Czy ładowanie odbywa się poprzez sterownik silnika

Rozwiń  

Alternator w tym modelu jest standardowy, napięcie ładowania zależy od regulatora. Sterownik silnika nie ma wpływu na napięcie ładowania. O napięciu ładowania może też decydować obciążenie alternatora odbiornikami.

  W dniu 4.06.2018 o 15:06, MEGI-MAX napisał(a):

Czy prawdą jest że alternator należy przyuczyć w programie tak aby mógł właściwie pracować?

Rozwiń  

Nie jest prawdą.

Tak jak kolega powyżej napisał, w module UPC powinna być wpisana informacja o rodzaju założonego alternatora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne....sprawdzę to w środę..Czy samo koło pasowe , to znaczy jego uszkodzenie.... może być powodem spadków ładowania ? Miał ktoś taki przypadek? Nie jestem pewien co do sprawności mojego koła , mam wrażenie że podczas pracy silnika delikatnie skacze pasek i poza tym od czasu do czasu słychać delikatne popiskiwanie...Zastanawiam się czy moment obrotowy z koła jest przenoszony tak jak należy na alternator i sprężarkę? W czwartek mam wizytę w warsztacie to poproszę o sprawdzenie tego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Musisz ściągnąć prawe koło i plastikowe nadkole.

 Należy włączyć klimatyzację, światła, dać po garach i obserwować ;

   - Czy pasek osprzętu ;

        -  chodzi cicho?

        -  nie ma skłonności do spadania?

        -  jest wystarczająco mocno naciągnięty?
        -  czy pasek nie wpada w drgania ? 

        -  czy koło pasowe wału chodzi równo nie bije na boki ?

       -  czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie? ( wymiana na nowe ),

       -  czy koła nie są nadmiernie wyrobione/wypracowane??

Już o kole na wale pisałem. Instrukcja zaleca dla bezpieczeństwa wymianę po 120.000 km, tylko na oryginał. 

Zmień również pasek napędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po diagnostyce błędy wykasowane , wszystko wskazuje na to że powodem pływających obrotów był najprawdopodobniej regulator napięcia. Dwa dni temu zmieniłem na stary regulator w którym wymieniłem szczotki , od tego czasu wszystko wróciło do normy po mimo tego że ładowanie jest na poziomie 13,8 v - 14 v ...W nowym regulatorze który zakupiłem..... myśląc że ładowanie na poziomie 13,8 v jest niepoprawne ładowanie było na poziomie 14,4 v - 14,2 v ....Czy ktoś to może racjonalnie wyjaśnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!