Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.9 dci kombi - pomoc przy zakupie


Andrew7374

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przymierzam się do kupna Renault Megane II 1.9 dci 120KM ,wersja kombi Luxe Privilage z klimatronikiem. Auto rok 2004 ,skrzynia 6 biegowa . Auto pochodzi od zaufanej osoby mojej zaufanej osoby :-D Właściciel jest mechanikiem, auto u niego od 2015r. ,jest 2 właścicielem i wszystko co robił robił sam dla siebie, więc twierdzi ,że porządnie. Mam listę rzeczy które wymieniał:

2015r:

-rurki od turbiny- smarowanie od silnika do turbiny

2016r:

-rozrząd

-uszczelniacze

-koło na wale korbowym

-wałek rozrządu na wale korbowym

-koło pasowe

- sprzęgło LUCA

-łożysko wyciskane RENAULT

-olej+filtry

-pasek napędzający alternator/klime + napinacz paska wielorowkowego + rolka

2017r maj:

-uszczelka pod głowicą, głowica do regeneracji, wymiana 8 zaworów (bo wytarte) + prowadnice

2018r kwiecień:

-tulejki na wahaczach

-czujnik ciśnienia przy klimie (przy chłodnicy klimy)

-filtr paliwa

 

Przebieg 2013kkm.  Sprawdzał gdy kupował u kogoś i stwierdzili ,że nie kręcony. Właściciel od 2016r zrobił od wymiany rozrządu 18kkm, od wymiany oleju+filtrów 8kkm. Jeździł tylko na krótkich trasach z domu do teściowej/z powrotem trasa 11km w dwie strony. Auto sprzedaję ,bo kupił Scenica 7os. Generalnie wydaję się kompetentny i prawdomówny. Cena na jaką się umówiliśmy- 7500zł. 

 

Auto jadę odebrać w niedzielę, ale...pytanie do was - czy to auto jest warte tych pieniędzy? Jestem na 3 roku studiów, od lipca rozpoczynam prace wakacyjną, od października już na stałe w Krakowie - więc jakaś kasa na ewentualne naprawy będzie. Niestety sam nie znam się zbyt na autach, auto będzie moim drugim. Dzięki z góry za pomoc. 

 

PS: W załączniku wstawiam poglądowe fotki.

PS2: Niestety nie wiem czy to phI czy phII :( 

reno1.jpg

reno2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrew7374 napisał:

-uszczelka pod głowicą, głowica do regeneracji, wymiana 8 zaworów (bo wytarte) + prowadnice

2018r kwiecień:

wymiana 8 zaworów -to świadczy o wcześniejszym użytkowniku lub dwukrotnie większego przebiegu.

Dopytaj się o średnie spalanie, a poznasz stan samego silnika. Olej należy wymieniać max do 15tkm. Ile jego  łyka w międzyczasie?

Ta wersja ma HF - wszystko działa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to phI czyli wersja przedliftowa - jeżeli myślisz na poważnie nad Dieslem na twoim miejscu szukałbym wersji poliftowej czyli od 2006-2009.
Na drugim zdj widać że coś nie tak z tylną wycieraczką - opadnięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli polecił Ci go kolega, który zna tego mechanika. Pytanie czy Ty go znasz?

Dla Twojego bezpieczeństwa podchodź do tego zakupu jak byś kupował od obcej osoby.

Najlepiej zobacz kilka samochodów żeby mieć porównanie.

Jeżeli robisz mało kilometrów to lepiej wybierz wersję z silnikiem benzynowym.

Auta z polecenia od kolegi kolegi źle mi się kojarzą.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie pokazywał z komputera pokładowego na poziomie 6-7l . Oleju mówi że nie bierze w ogóle. Co do HF - szczerze mówiąc nie wiem ,bo dowiedziałem się że coś takiego istnieje dopiero w internecie po oględzinach.

Różnią się bardzo silnikowo? Problem w tym że chciałbym się zamknąć do 10 tys.

Starszy ,dobry znajomy ,który też zna się na autach i na minę by mnie nie wprowadził.

Co do kilometrów - w lipcu jadę nim za granice i będzie robione dziennie koło 30km (nie licząc trasy). Natomiast od października w Krakowie będzie raczej służył żeby gdzieś wieczorem skoczyć + zjechać na weekend do domu (150km w 1 strone).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są delikatne sprawy, a znajomy nie wejdzie do samochodu i nie zagwarantuje Ci że coś się nie sypnie po zakupie. Tym bardziej że to nie jego wóz.

Musisz mieć świadomość że to 7,5 tyś to dopiero początek. 

Zobacz ile było już wymienione w krótkim czasie, nie ma słowa o turbinie, wtryskiwaczach, pompie itd.

Przy tym przebiegu podejmujesz już ryzyko i musisz mieć tego świadomość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrew7374 napisał:

Różnią się bardzo silnikowo?

Tak, różnią się osprzętem. Silniki dCi po 2006 są poprawione i zdecydowanie mniej złego się o nich słyszy.

1 godzinę temu, Andrew7374 napisał:

Problem w tym że chciałbym się zamknąć do 10 tys.

Jeśli tak, to jednak szukałbym innego samochodu. I chyba faktycznie raczej z silnikiem benzynowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrew7374 napisał:

Natomiast od października w Krakowie będzie raczej służył żeby gdzieś wieczorem skoczyć + zjechać na weekend do domu (150km w 1 strone).

Celuj w benzynę;  1,4 ; 1,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak miałem nadzieję, że mnie upewnicie w tej decyzji.. zmiana koncepcji jest bardziej problematyczna :-D A tak na serio, dziękuje bardzo. Chyba w takim razie odpuszczę tą meganke. Moglibyście zarzucić jakieś przykłady tych benzyniaków?

 

Edit:  Pojawiła się opcja sprawdzenia auta przez podpięcie kompa.. Ponoć można tam sprawdzić stan wtrysków i turbo. W sytuacji gdy są w dobrym stanie to kupno staje się opłacalne? Czy oprócz tego są jeszcze jakieś rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę?

Edytowane przez Andrew7374
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!