Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

RLink2 Instalacja "ukrytych aplikacji" dla Polski - Poradnik + Aktywacja AA na wszystkich R-Linkach (poradnik)


Rekomendowane odpowiedzi

W tej wersji z multisense, którą jeżdżę aktualnie ma przycisku multisense osobnego. Ale to jest najmniej istotne bo w samym RLinku jest menu wyboru multisense, nieistotne.

Ważne teraz jest pytanie, które zadałem w poprzednim poście dotyczące próby uruchomienia multisensa z trybami samochodu dla wersji standardowo bez niego, ale z RLinkiem2.
 

Zastanawiające jest to czy w samochodzie, który ma jako opcję multisensa i możliwość zmiany trybów samochodu sport, Eco, perso itd. jest więcej hardware ? Czy to jednak tylko software, komputer zmienia program, mapy silnika i innych elementów mechaniki samochodu ?

 

Może ma ktoś wiedzę jak to wygląda ? Bo szczerze nie wydaje mi się, żeby dodatkowo samochód posiadał jakieś zmiany oprzyrządowania, a komputer tylko wszystkim steruje hmm ?

Edytowane przez Tobek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zdania, że brakuje czegoś do sterowania, dodatkowego doposażenia. W r link można aktywować wiele funkcji ale jeśli ich nie mamy wyposażone to jak mają zadziałać? Np. Można sobie aktywować masaż ale jak ma działać skoro nie masz co wsadzonego w fotel ? Możesz sobie w R linku aktywować head up ale jak Ci się ma wysuwać skoro go nie masz. Tak samo kilka postów wcześniej"automatyczny rozruch silnika - nie działa bo nie ma kto tym sterować (koleos tylko ma). Jonizator powietrza to samo.. Tak samo będzie moim zdaniem z multi-sense. Aktywować się da ale co nam po tym jak nie będzie pełnił swojej funkcji.

Edytowane przez Rafael156
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rafael156 Czyli uważasz, że brakuje jakiegoś hardware samochodu... hmm

Ja jestem zdania, że to komputer steruje funkcjonalnością w danym trybie, tz. software, zmienia mapy silnika i innych podzespołów.

Ktoś zastanawiał się jeszcze nad tym? może próbował coś myśleć w tym kierunku? Moim zdaniem gra jest warta świeczki, patrząc, że mamy stłumioną możliwość korzystania w pełni z naszej jednostki napędowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Tobek napisał:

Moim zdaniem gra jest warta świeczki, patrząc, że mamy stłumioną możliwość korzystania w pełni z naszej jednostki napędowej.

Mierzyłem kilkukrotnie czasy od 0-100 i w trybie sport i neutral czasy są identyczne, jedyną różnicą jest to, że w trybie sport po wrzuceniu pierwszego biegu, na wciśniętym sprzęgle nie da się przekroczyć 4000 obrotów na minutę, jest to taka forma launch control. Różnica jest taka, że w trybie neutral musisz wcisnąć więcej gazu, ale do pewnego momentu, przy pedale wduszonym w podłogę zawsze jadą tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz samego przyśpieszenia, są inne parametry silnika (takie odczucie rzeczywiste), układ kierowniczy, skrzynia i inne parametry, które sugeruje multisense sport.

Nadal moim zdaniem warto byłoby pokombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówię, a że wszystko w tym samochodzie jest sterowane elektronicznie, tj. software wydaje mi się, że to jest klucz.

 

Zagłębiał się ktoś w ten temat? Może osoby, które robiły podnoszenie mocy u tunera?

Moim zdaniem pierwsze, co to ktoś kto ma kontakty u fachowca zajmującego się na co dzień megi, czy za tego multisensa tryby odpowiada software czy hardware dodatkowy.

Edytowane przez Tobek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DNA Alfa Romeo zmienia pracę przepustnicy ( jeśli jest ) , usztywnia układ kierowniczy oraz zmienia działanie pompy hamulcowe. W Renault jest podobnie. Zapewne szybciej zaczyna ciągnąć turbo . Kierownica ma elektrihydrauliczne wspomaganie i wyczuwalne zmienia się praca. Hamulce- ciężko mi powiedzieć. Różnica może być subiektywna.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że pojawiło się kilka postów na temat Multisense.Czy ktoś faktycznie uruchomił ten system w aucie ,które fabrycznie go nie ma?.Jeśli tak, to czy istnieje jakaś zmiana np. w pracy silnika, czy to po prostu kolejny dodatkowy kafelek na wyświetlaczu, w przypadku pojazdu, który tej opcji nie ma.U siebie, przez DM, włączyłem min. dźwięk silnika i to akurat działa, chociaż po każdym wyłączeniu zapłonu, mimo że jest ustawienie ciągłe (czyli "ON"), ta funkcja wyłącza się, więc żeby ponownie usłyszeć  głos silnika Alpiny, muszę na nowo doklikać się do kafelka, wyświetlić go i wtedy dopiero  pojawia się dźwięk w głośnikach.Czy to tak ma być, czy może coś pominąłem w trakcie programowania tej funkcji?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.04.2019 o 22:17, Komarek napisał:

Możliwe że jest inny wsad komputera silnika  

To pomierz sobie czasy 0-100, elastyczność 80-120 na trybie normalnym i trybie sportowym przy pedale wciśniętym na max... a się zdziwisz, że nie ma różnicy.

Jak będę miał auto na letnich to wrzucę wam trochę screenów i nagram ciśnienie doładowania z obd.

Edytowane przez lol19pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!