Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

RLink2 Instalacja "ukrytych aplikacji" dla Polski - Poradnik + Aktywacja AA na wszystkich R-Linkach (poradnik)


Rekomendowane odpowiedzi

W tej wersji z multisense, którą jeżdżę aktualnie ma przycisku multisense osobnego. Ale to jest najmniej istotne bo w samym RLinku jest menu wyboru multisense, nieistotne.

Ważne teraz jest pytanie, które zadałem w poprzednim poście dotyczące próby uruchomienia multisensa z trybami samochodu dla wersji standardowo bez niego, ale z RLinkiem2.
 

Zastanawiające jest to czy w samochodzie, który ma jako opcję multisensa i możliwość zmiany trybów samochodu sport, Eco, perso itd. jest więcej hardware ? Czy to jednak tylko software, komputer zmienia program, mapy silnika i innych elementów mechaniki samochodu ?

 

Może ma ktoś wiedzę jak to wygląda ? Bo szczerze nie wydaje mi się, żeby dodatkowo samochód posiadał jakieś zmiany oprzyrządowania, a komputer tylko wszystkim steruje hmm ?

Edytowane przez Tobek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zdania, że brakuje czegoś do sterowania, dodatkowego doposażenia. W r link można aktywować wiele funkcji ale jeśli ich nie mamy wyposażone to jak mają zadziałać? Np. Można sobie aktywować masaż ale jak ma działać skoro nie masz co wsadzonego w fotel ? Możesz sobie w R linku aktywować head up ale jak Ci się ma wysuwać skoro go nie masz. Tak samo kilka postów wcześniej"automatyczny rozruch silnika - nie działa bo nie ma kto tym sterować (koleos tylko ma). Jonizator powietrza to samo.. Tak samo będzie moim zdaniem z multi-sense. Aktywować się da ale co nam po tym jak nie będzie pełnił swojej funkcji.

Edytowane przez Rafael156
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rafael156 Czyli uważasz, że brakuje jakiegoś hardware samochodu... hmm

Ja jestem zdania, że to komputer steruje funkcjonalnością w danym trybie, tz. software, zmienia mapy silnika i innych podzespołów.

Ktoś zastanawiał się jeszcze nad tym? może próbował coś myśleć w tym kierunku? Moim zdaniem gra jest warta świeczki, patrząc, że mamy stłumioną możliwość korzystania w pełni z naszej jednostki napędowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Tobek napisał:

Moim zdaniem gra jest warta świeczki, patrząc, że mamy stłumioną możliwość korzystania w pełni z naszej jednostki napędowej.

Mierzyłem kilkukrotnie czasy od 0-100 i w trybie sport i neutral czasy są identyczne, jedyną różnicą jest to, że w trybie sport po wrzuceniu pierwszego biegu, na wciśniętym sprzęgle nie da się przekroczyć 4000 obrotów na minutę, jest to taka forma launch control. Różnica jest taka, że w trybie neutral musisz wcisnąć więcej gazu, ale do pewnego momentu, przy pedale wduszonym w podłogę zawsze jadą tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz samego przyśpieszenia, są inne parametry silnika (takie odczucie rzeczywiste), układ kierowniczy, skrzynia i inne parametry, które sugeruje multisense sport.

Nadal moim zdaniem warto byłoby pokombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówię, a że wszystko w tym samochodzie jest sterowane elektronicznie, tj. software wydaje mi się, że to jest klucz.

 

Zagłębiał się ktoś w ten temat? Może osoby, które robiły podnoszenie mocy u tunera?

Moim zdaniem pierwsze, co to ktoś kto ma kontakty u fachowca zajmującego się na co dzień megi, czy za tego multisensa tryby odpowiada software czy hardware dodatkowy.

Edytowane przez Tobek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DNA Alfa Romeo zmienia pracę przepustnicy ( jeśli jest ) , usztywnia układ kierowniczy oraz zmienia działanie pompy hamulcowe. W Renault jest podobnie. Zapewne szybciej zaczyna ciągnąć turbo . Kierownica ma elektrihydrauliczne wspomaganie i wyczuwalne zmienia się praca. Hamulce- ciężko mi powiedzieć. Różnica może być subiektywna.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że pojawiło się kilka postów na temat Multisense.Czy ktoś faktycznie uruchomił ten system w aucie ,które fabrycznie go nie ma?.Jeśli tak, to czy istnieje jakaś zmiana np. w pracy silnika, czy to po prostu kolejny dodatkowy kafelek na wyświetlaczu, w przypadku pojazdu, który tej opcji nie ma.U siebie, przez DM, włączyłem min. dźwięk silnika i to akurat działa, chociaż po każdym wyłączeniu zapłonu, mimo że jest ustawienie ciągłe (czyli "ON"), ta funkcja wyłącza się, więc żeby ponownie usłyszeć  głos silnika Alpiny, muszę na nowo doklikać się do kafelka, wyświetlić go i wtedy dopiero  pojawia się dźwięk w głośnikach.Czy to tak ma być, czy może coś pominąłem w trakcie programowania tej funkcji?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.04.2019 o 22:17, Komarek napisał:

Możliwe że jest inny wsad komputera silnika  

To pomierz sobie czasy 0-100, elastyczność 80-120 na trybie normalnym i trybie sportowym przy pedale wciśniętym na max... a się zdziwisz, że nie ma różnicy.

Jak będę miał auto na letnich to wrzucę wam trochę screenów i nagram ciśnienie doładowania z obd.

Edytowane przez lol19pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!