Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Woda stojąca w okolicy podszybia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Od pewnego czasu zauważyłem (a raczej usłyszałem) w moim Fluence w czasie skrętów ze gdzieś pod przednią szyba chlupie woda - przelewa się z prawej na lewą stronę

i wylewa się gdzieś  w okolicach po boków tunelu spływając pod nogi na gumowe dywaniki tak jak to widać na załączonych dwóch ostatnich zdjęciach. (strona kierowcy i pasażera) Zajrzałem pod maskę żeby znaleźć ewentualną przyczynę problemu ale na pierwszy rzut oka nic nie widać. (3 pierwsze fotki pod maską: prawa, środek, lewa)

 

Gdzie szukać przyczyny? Zapchany jakiś odpływ? Wada konstrukcyjna? Od czego zacząć poszukiwania?

Jeśli potrzeba mogę wrzucić więcej zdjęć wybranych miejsc.

Jeżdżę samochodem około 9 miesięcy i od czasu zakupu nie było tego problemu  nawet w zimę i jesień przy największych opadach - problem pojawił się może tydzień temu.

 

Z góry dziękuję za sugestie.

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

http://blogit.one.pl

2018-06-27 07.37.50.jpg

2018-06-27 07.37.54.jpg

2018-06-27 07.37.58.jpg

2018-06-27 07.38.22.jpg

2018-06-27 07.38.41.jpg

Edytowane przez arturdebski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij wycieraczki, podszybie i przepchaj otwory po obu stronach uszczelnione dziwną uszczelką z klapką wciskaną do wewnątrz.

 

 

@pbet - zauważyłeś, że niby to Fluence a kapturki na śruby są, kapturki na wycieraczki są, rynienka jest.... nie skończy mnie zadziwiać Renault...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.06.2018 o 09:53, deku napisał:

Ściągnij wycieraczki, podszybie i przepchaj otwory po obu stronach uszczelnione dziwną uszczelką z klapką wciskaną do wewnątrz.

 

 

@pbet - zauważyłeś, że niby to Fluence a kapturki na śruby są, kapturki na wycieraczki są, rynienka jest.... nie skończy mnie zadziwiać Renault...

 

@deku wystarczą wycieraczki i podszybie? - widziałem jakieś video Scenica na YT i tam jeszcze silniczek trzeba było zdemontować i coś dodatkowo, nie widzę vido z demontażem podszybia w Megane ||| / Fluence

Co masz na myśli: "@pbet - zauważyłeś, że niby to Fluence a kapturki na śruby są, kapturki na wycieraczki są, rynienka jest.... nie skończy mnie zadziwiać Renault..."  - mógłbyś rozwinąć o co chodzi z tymi kapturkami i rynienką?

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolegom chodzi o to, że Megany III z końca produkcji były ogołocone z niektórych elementów, które wcześniej były montowane, takich jak: kapturki na śruby wycieraczek, rynienka obok akumulatora, osłony gumowa na śruby amortyzatorów. Jednocześnie sugerują między wierszami, że Fluence, jako gorszy koreański brat Megane - powinien być jeszcze bardziej niedoposażony. No cóż, może Kolega ma po prostu Fluence'a nie z końca produkcji. Ale określenia >>niby Fluence<< również nie rozumiem :)

Edytowane przez konwil
Uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, rzeczywiście "niby Fluence" źle zabrzmiało.

Fluence jest wykastrowany w innych miejscach (typu mniej wygodne fotele, brak zamknięcia nawiewu środkowego) a ja w swojej megance nie miałem elementów, o których pisałem.

 

Ja u siebie na pewno nie demontowałem nic więcej przy czyszczeniu tych odpływów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ostatecznie po wyjściu z pracy zrobiłem to na parkingu przed ruszeniem do domu.

Cała zabawa to może 10minut z umyciem rąk, wyleciało może z litr albo dwa wody.
 

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

Dnia 27.06.2018 o 12:42, konwil napisał:

...Fluence, jako gorszy koreański brat Megane - powinien być jeszcze bardziej niedoposażony.

 

Czy mógłbyś rozwinąć myśl o co chodzi z "gorszością" Fluence?

Czemu niby "gorszy"?

Wybrałem Fluence bo uważam że jest ładniejszy od Megane - choć to może subiektywne określenie. Ale gorszy? Nie rozumiem.

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, arturdebski napisał:

Wybrałem Fluence bo uważam że jest ładniejszy od Megane - choć to może subiektywne określenie. Ale gorszy? Nie rozumiem.

Pozdrawiam

a ktoś inny powie że wziął Multiple bo jest ładniejsza od Megany 3 - w jego odczuciu ;) Co znaczy gorszy? Słabiej wyposażony, gorzej wykończony niż megana itp itd. Po prostu to taka trochę wykastrowana meganka bardziej przystępna cenowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xxx

@onomatopeja No właśnie jesteś kolejną osobą która cos pisze ale nie do końca wie o co chodzi...powtarza jakieś sformułowania ale nie potrafi tego wyjaśnić rzeczowo podać jakieś linki zacytować cos z sieci itp. bo prosiłem żeby ktoś się odniósł do  "gorszości  fluence" bo nie rozumiem tego stwierdzenia.

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie mam nic do Fluence'a :) No może poza tym, że totalnie nie podoba mi się faza I, za to II jest w porządku (pod kątem wizualnym). Czemu ludzie uważają, że jest gorszy niż Megane? Bo to Samsung z logiem Renault. Zwłaszcza w fazie I widać - wg mnie - tę dalekowschodnią stylistykę/design. Czyli innymi słowy: Renault nie za bardzo się przyłożyło, ba - w ogóle się nie przyłożyło, tylko "kupiło" samochód, dołożyło logo, wpasowało wnętrze z Megane III itp. Ponadto, Fluence w bagażniku ma... wnikające do środka zawiasy, co jest zdecydowanie gorszym rozwiązaniem, niż to, które było w Megane II sedan (teleskopy). Teoretycznie to jest krok w tył, ale - zgodnie z powyższym wywodem nt. Samsunga - takie coś Francuzi kupili. Detalem jest, ale jednak - brak zamknięcia kratek nawiewów środkowych i pewnie jeszcze coś by się znalazło, do czego można się przyczepić. Nie znam natomiast elementów, które we Fluence są lepsze, bardziej pomysłowe czy ergonomiczne (vide pilot do nawigacji - kto to w ogóle wymyślił?) niż w Megane - ale fizycznie samochodem nie jeździłem, więc nie twierdzę, że takowych nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xxx

Ciekawe bo w najnowszych odrzutowcach pasażerskich i sportowych samochodach ciągle stosuje się wskazówkowe/słupkowe wskaźniki które mi się o wiele bardziej z resztą podobają od cyfrowych. Czasami tez prezentowane są wskazówkowe wyświetlane na wyświetlaczach - jednak cały czas są to wskazówkowe

Także słaby argument
--

Artur Dębski

 

 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, onomatopeja napisał:

licznik analogowy tj. wskazówkowy (w megane tylko bieda wersja czyli auta dla firm zazwyczaj, miały liczniki analogowe)

Licznik to jedna z niewielu rzeczy jakie chętnie zmieniłbym w swoim samochodzie. Prędkość podana w formie elektronicznej jest ok ale jakoś wołałbym mieć tradycyjną wskazówkę paliwa i temperatury płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!