Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam problem z alternatorem a ściślej z regulacją mocy alternatora.Program diagnostyczny wywala błąd 920F przy włączonej wtyczce do regulatora napięcia co oznacza "nieprawidłowe napięcie wyjściowe alternatora - brak sygnału".Alternator ładuje dobrze średnio 14,2 V nie rozładowuje się akumulator z tym że na co dzień ma wyłączoną wtyczkę z regulatora napięcia przez którą powinno być sterowane obciążenie alternatora z UPC.Włączona wtyczka do alternatora powoduje jakiś opór jak by pracą alternatora i wzrastają wolne obroty.Gimnastykuje się z tym od dłuższego czasu wymieniłem moduł UPC ale żadnych zmian.Chciałbym to jakoś ogarnąć ale skończyły mi się pomysły a od tego zależy włączenie grzałek elektrycznych przy niskich temperaturach w nagrzewnicy.Programem diagnostycznym nie mogę ustawić alternatora w jaki jest wyposażona megi TG11C011  ,jak by nie był widoczny a program pokazuje z uporem jakiś SG15 którego nie ma megi. Już sam nie wiem czy to wina UPC czy samego alternatora.Proszę o podpowiedź co to może być może już ktoś spotkał się z takim problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator sam się wzbudził. Zwarcie międzyzwojowe na tworniku, lub uszkodzony regulator. To napięcie pod obciążeniem się obniża. Dobrze, że sztywny akumulator nie pozwala na przepięcie w całej instalacji. W pierwszej kolejności czeka Cię naprawa alternatora. Problemy się zaczną, jak się ochłodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto masz od nowości czy kupione niedawno?

Należy sprawdzić;

- czy regulator napięcia jest oryginał i właściwy dla tego alternatora,

- polecam temat ;  Błąd P2502 Nierówna niskie obroty podczas uruchomiania silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator napięcia nowy oryginał valeo. Samochód  posiadam od dwóch lat.Wtyczka z alternatora była wyjęta zawsze nawet nie wiedziałem a cyrki z alternatorem zaczęły się dziać jak to odkryłem i ją włączyłem dlatego wymieniłem regulator napięcia który nic nie zmienił.Jazda bez włączonej wtyczki wywala błąd 2502 z włączoną wtyczką błąd 920F. Kupiłem już alternator używkę z myślą podmiany ale najpierw chcę wymienić łożyska żeby za chwilę znowu go nie wyciągać.Alternator to TG11C011 a program diagnostyczny uparcie ustawia albo i nie ustawia tylko tak widzi SG15. Po wpięciu wtyczki do alternatora zaczynają się cyrki z wolnymi obrotami są za wysokie średnio około 1000 i po paru sekundach powoli spadają na około 900.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pamiętam o Cipie ale co zrobić jak program diagnostyczny nie ma do alternatora dostępu w samochodzie kolegi prawie takim samym czyli megane II 1.6 nie ma z tym problemu ten sam program diagnostyczny oryginał Maxiecu. Uważam że Clip pokaże to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego typu alternatora nie wpiszesz, można wpisać tylko:

TG11 110 VALEO
SG12 VALEO
LIE8 150 BOSCH
SG15L VALEO
MELCO 8GM

Przewód który podłączasz informuje UPC o stopniu obciążenia alternatora. 

Błąd 920F po podłączeniu wtyczki oznacza nieprawidłowe napięcie ładowania, należy sprawdzić na grubym kablu połączenie między alternatorem a akumulatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzam ładowanie na akumulatorze to jest zawsze około 14,2 V i lekko się zmienia w zależności co włączę choć czasem zauważyłem większy spadek napięcia w granicach 13,8-13,7 ale zawsze wiązałem to z dobrze naładowanym akumulatorem.Jeżeli chodzi o regulator napięcia to jest już trzeci dwa używane i jeden nowy oryginał valeo używane też valeo i na wszystkich regulatorach ten sam problem podejrzewam uszkodzenie alternatora zresztą pisał wcześniej o tym "jabrze" i postanowiłem pójść tą drogą czyli wyremontowany używany alternator.Po wymianie alternatora napiszę czy nastąpiły zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Alternator wymieniony i nic się nie zmieniło dalej to samo błąd 2502 tylko teraz jeszcze opis "błąd połączenia CAN" .Teraz pójdę tą drogą sprawdzam wszystkie połączenia CAN. W programie diagnostycznym prawidłowo pokazuje obciążenie alternatora w % choć w dalszym ciągu nie mogę ustawić typu alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dnia 5.07.2018 o 13:06, Andrzej-2010 napisał:

Kolego, już wcześniej ( w innym temacie ) Tobie podpowiadałem abyś podpiął clipa i skonfigurował odpowiedni typ alternatora.

Zgadza się. Ja nie dawno w Megane II miałem podobny problem. Po 10 minutach jazdy kontrolka stop i akumulatorek na zegarach. Działo się tak odkąd mam to auto. Znalazłem faceta z clipem - okazało się, że w konfiguracji rodzaj alternatora był wybrany żaden, pole było puste. Po ustawieniu rodzaju alternatora problem zniknął jak ręka odjął. Żadne Wurth WOW ani Opus nie miały do tego dostępu, tylko clip.

Edytowane przez Kaczor89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzewam temat.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Po wymienie alternatora w M2 clip pokazuje ze alternator jest nieokreslony. Nie mam jednak zadnych mozliwosci konfiguracji tego Clipem.
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Dodatkowo co jakis czas pojawia mi sie bład ladowania a clip pokazuje niepoprawną konfiguracje alternatora.
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Jak to ustawic?
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

 

alternator nie ustawiony (2).jpg

alternator nie ustawiony (3).jpg

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!