Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zablokowana skrzynia - Scenic III 1.5dci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Piszę do was o pomoc, ponieważ nie mogę sobie poradzić z moim autkiem, jakim jest Scenic III 1,5 dci automatyczna skrzynia biegów DC4 001 z 2010 roku.

Zacznę może od samego początku, około rok temu autko było uderzone w prawy środkowy słupek, po zrobieniu blacharki autko jeździło normalnie.

Pewnego dnia po przejechaniu około 5km stanąłem pod sklepem na parkingu, wrzuciłem P zgasiłem autko i poszedłem na zakupy, po przyjściu i odpaleniu auta wyskoczyło mi mnóstwo komunikatów na desce rozdzielczej palił się kluczyk i check engine, skrzynia była zblokowana (nie mogłem przełączyć na D). Po odłączeniu klemy od akumulatora oraz ponownym podłączeniu komunikaty deski rozdzielczej palą się dalej jednak do momentu zgaszenia samochodu tudzież wyłączenia zapłonu biegi da się przełączać oraz normalnie samochodem jeździć.

Komunikaty jakie palą się na desce rozdzielczej:

- Skontroluj skrzynie biegów

- Przegrzana skrzynia biegów

- Skontroluj układ wydechowy

- Skontroluj układ ESP

- Skontroluj układ ABS

- Skontroluj pomoc startu pod górę

Po podłączeniu się komputerem pod OBD odczytałem również mnóstwo kodów usterek, niektóre dało się usunąć a niektóre są stałe i nie da się z nimi nic zrobić, oto one:

P1785 - Urządzenie sterujące skrzyni biegów Elektryczna usterka w obwodzie prądowym 

DTC940D86 - Informacja multipleksowa o prędkości pojazdu 

C1010028 - Nieznany kod usterki

C1110028 -   ---//---

C1290028 -   ---//---

C1400028 -   ---//---

C1510028 -   ---//---

C1280028 -  ---//---

C1310028 -  ---//---

C4180028 -  ---//---

F0031628 -   ---//---

DTC92351428 - Obwód zasilania jednostki przełączającej oraz zabezpieczenia UPC

921114A8 - Nieznany kod usterki

DTC9574 - Obwód blokady drzwi

DTC9572 - Obwód zasilania wskaźnika 

DTC9573 - Kontrolka ostrzegawcza świateł hamowania, brak uziemienia 

DTC9571 - Obwód zasilania UCH 1

DTCC402 - Nieprawidłowe sygnały multipleksowe automatycznej skrzyni biegów 

DTCC101 - Zanikła informacja w sieci multipleksowej ze sterownika skrzyni automatycznej 

Dodam jeszcze, że akumulator rozładowuje się do zera przez niecałą godzinę czasu.

Proszę o jakieś podpowiedzi tudzież pomoc, za wszelkie wskazówki będę wdzięczny. Pozdrawiam Filip.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xxx

Mógłby pan rozwinąć swoją odpowiedź?

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być uszkodzone sprzęgło alternatora  - pasek napędzany kołem pasowym się obraca, a twornika alternatora stoi w miejscu.

Możliwe również jest zużycie szczotek regulatora napięcia, lub jakakolwiek inna przyczyna związana z alternatorem.

Możesz sprawdzić jego bezpiecznik przy zacisku plusowym.

Najlepiej zacząć od pomiarów.

Twoje błędy wynikają z następstwa obniżonego napięcia w instalacji.

Edytowane przez jabrze
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xxx

Dziękuję za podpowiedź, jutro to sprawdzę.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, filip1403 napisał:

Dodam jeszcze, że akumulator rozładowuje się do zera przez niecałą godzinę czasu.

 

Rozładowuje się podczas jazdy czy na postoju?

I nie powiązałeś tego z usterką?

 

PS

@mireczek01 czepiasz się pkt 5.13 regulaminu, a tymczasem jest taki pkt jak 5.2 :-)

@deku Dziękuje za czujność, ale z szacunku dla już piszących na razie temat nie pójdzie do kosza. Poczekam na poprawkę autora - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na akumulatorze powinno być  ;

- na wyłączonym silniku  >  12,5 V,
- na włączonym silniku, ok. 14,1 V,
Sprawdź;

 - przewód łączący alternator ze skrzynką UPC,

- przewód doprowadzający napięcie z alternatora do akumulatora,

- przewód masowy akumulatora,

- styki UPC, ECU.

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, filip1403 napisał:

Dodam jeszcze, że akumulator rozładowuje się do zera przez niecałą godzinę czasu.

 

Czy w dalszym ciągu akumulator tak się zachowuje?

Jaki jest stan akumulatora?

Ile lat ma akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz się rozumiemy.

Trzeba otworzyć maskę i mierzyć prąd na bezpiecznikach po zamknięciu samochodu. Musimy znaleźć obwód w którym to się dzieje.

Może któryś poziom nie jest wyłączany (zgrzane styki przekaźnika).

Prawym progiem idzie kabel prądowy do zasilania przyczepy campingowej. Bezpiecznik od niego masz w kabinie. To jest jedyny w którym powinno być napięcie po zamknięciu ( po zwłoce wyłączania ).

Rozumiem, że oświetlenia z tyłu są okey.

Musisz mieć do sprawdzania amperomierz z zakresem 20A

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jabrze

Wszystko rozumiem, tylko jest jeden problem albo i też nie, nie posiadam haka ani gniazda przyczepy, czy to ma jakieś znaczenie czy wiązka idzie tak czy siak?

W każdym bądź razie dziękuję za podpowiedź jutro z rana to sprawdzę i dam znać, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Zablokowana skrzynia - Scenic III 1.5dci

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!