Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony całoroczne - czyt warto ?


kirasjer

Rekomendowane odpowiedzi

Od 5 lat jeżdżę na wielosezonowych od Goodyeara (nie wspominając o oryginalnych w 126p :645_wrench:) i jak zakładałem sprawdzają się. Zimą nie ma problemów, bo zimy już nie takie. Natomiast latem głośniejsze i łatwiej je zniszczyć przy agresywnej jeździe w wyższych temperaturach. W przyszłym roku zmieniam także na podobne. Gdybym rocznie pokonywał 20 - 30 tyś wybra bym sezonowe gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Kolesio napisał:

w Auto Świecie z 15 pażdziernika był test wielosezonówek  195/65/15

według nich najlepiej wypadł Goodyear  potem continental, nokian, michelin hankook

To trochę się zmieniło przez 2-3 lata, gdzie wcześniej w tejże gazecie wygrywał Michelin. No właśnie: jeśli auto robi ok. 20 kkm rocznie, to faktycznie mogą być opony na 2-3 lata, zwłaszcza jeśli ktoś nie jest przyzwyczajony. Micheliny sezonowe u mnie spokojnie wytrzymają 8 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maks79 ja tak, ale nigdy nikt nie zadał mi takiego pytania. To ile czasu wg Ciebie powinny być używane opony? Niektórzy producenci (np. Michelin) dają "7 lat od daty rozpoczęcia eksploatacji i nie dłużej niż 10 lat od daty produkcji" (tu więcej, ale przyznaję, że nie czytałem wszystkiego). Z Michelinami jest tak, że po 8-latach wyrzucasz opony z bdb bieżnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil nie wiem. Ze względu na moje przebiegi i fakt, że jeżdżę na całorocznych, to nowe opony mam na aucie najpóźniej po 3 latach, a przeważnie nówki wpadają po 2 latach. Kiedyś miałem zimówki Sava i po 3 latach odczułem wyraźne pogorszenie właściwości. Kiedyś miałem letnie Energy Saver  i po 5 latach nie dało się na nich jeździć ze względu na zachowanie na mokrym (ślizgały się okrutnie) i hałas (chyba ząbkowanie). Zatem osobiście oceniam, że 3 - 5 lat to jest maks. dla opon u kogoś kto jeździ więcej niż wokół komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to do wieku dokładasz jeszcze przebieg, to razem zdecydowanie przyspiesza zużycie. BTW, mam dwa kwartety Energy Saver, w dwóch autach; byłem na jednych i drugich łącznie 3x w Chorwacji - póki co, daje się na nich jeździć, ale czas pokaże (starsze są z 2015). Każdy ma swoje teorie, ma też praktyki (np. w Oplu Agili użytkowałem Micheliny Apliny I od 2003 do 2015).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Maks79 napisał:

Kiedyś miałem zimówki Sava i po 3 latach odczułem wyraźne pogorszenie właściwości

Bo 1,5 roku jeździły a 1,5 roku leżały bezużyteczne, a czas i tak leciał

19 godzin temu, Maks79 napisał:

Kiedyś miałem letnie Energy Saver  i po 5 latach nie dało się na nich jeździć

a te z kolei 2,5 roku jeździły a 2,5 roku leżały.

Czyli połowa wydanych pieniędzy na opony sezonowe została wpuszczona do niszczarki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!