Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony całoroczne - czyt warto ?


kirasjer

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

mam pytanko, czy jest na forum ktoś, kto mógłby podzielić się informacjami dot. opon całorocznych ? Chodzi mi dokładnie o opony Michelin Cross Climate.

 

Pomału zaczynam szukać oponek na zimę (tak wiem, że jeszcze trwa lato ale teraz są fajne wyprzedaże :D ) i zastanawiam się nad całorocznymi ... Obecne letnie maja już za sobą 4 sezony choć bieżnik jeszcze w miarę dobry (ok 5 mm) a zimówek brak ...

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie wszystko zależy od tego ile jeździsz. Jeśli nie robisz dużej ilości kilometrów to można pokusić się o opony wielosezonowe, w przeciwnym wypadku lepiej zainwestować w 2 komplety kół. Latem za bardzo nie odczujesz różnicy, natomiast zimą opony wielosezonowe nie gwarantują tak dobrej przyczepności na śniegu/lodzie jak opona typowo zimowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xxx

Ogólna opinie na temat opon całorocznych znam :)

 

Chodziło mi bardziej o informacje jak sprawuje się Meganka na takich oponach ... Co do kilometrów to przebiegi rzędu 12 - 15 000 km rocznie więc ani małe ani duże ... poza tym, w naszym klimacie coraz rzadziej zdarzają się "zimy" typowo zimowe ... częściej jest to 2-3 dni śniegu a reszta to chlapa i błoto pośniegowe ....

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok, dwa temu były dosyć obszerne testy opon całorocznych w Auto Świecie, z sugestią w podtekście, że warto się nad takimi zastanowić (napisałem najdelikatniej jak się da :) ). Cross Climate bił na głowę pozostałe; nie pamiętam czy wygrywał w każdej kategorii, ale był bardzo dobry. Miał właściwości opon zimowych w zimie i bardzo zbliżone do letnich w lecie. Podczas wymiany opon wiosną tego roku oglądałem Cross Climate'y na - powiedzmy takiej - wystawie u "gumiarza" - bieżnik wygląda bardzo fajnie. Nie wiem jak opony zachowają się w Meganie, ale ja chyba następne opony kupię właśnie takie. I póki co, myślę dokładnie o Michelinach. Tyle tylko, że nie są małym wydatkiem - mam 4 komplety Michelinów (w dwóch autach) i ogólnie też mało nie kosztowały i sprawdzają się bardzo dobrze, więc póki co - jeżdżę. Chętnie przeczytam tutaj coś więcej nt. ww. opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na wielosezonowych od dobrych kilku lat … oczywiście nei na tych samych :). "Przerobiłem" Vredestainy Quatrac 2, 3 i 5 i Kleber Quadraxer. Generalnie zawsze byłem zadowolony. Przy czym zawsze kupowałem opony w okresie jesiennym i z założeniem, że będą na dwa lata - po 1. roku przekładka przód-tył. Przy moich przebiegach średnio 25kkm rocznie, na tyle wystarczyły takie opony. Według mnie na zimę minimum bieżnika w całorocznych to jakieś 5mm. Obecnie planuję zakup Kleber Quadraxer 2 ze względu na relację cena-jakość. Bardzo chciałbym sprawdzić CrossClimate, ale uważam, że są zbyt drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Posiadam Megane 3 Coupe. Przez rok jeździłem na całorocznych oponach ekonomicznych Imperial Ecodriver 4S. Zimą opony sprawowały się bardzo dobrze (co tydzień jeżdżę autostradą prawie 300km) w każdych warunkach, jednak latem często boksowały (przez to włączanie się szybciej do ruchu było trochę niebezpieczne), więc nie dla auta, które jest lekkie i ma 130KM. W lipcu przesiadłem się Crossclimate+ i jeszcze nie udało mi się jechać w miejscu. Opony "wgryzają" się w asfalt, na dodatek spalanie jest mniejsze (mniejsze opory toczenia). Czekam teraz na zimę, ale spodziewam się, że będzie już tylko lepiej w stosunku do poprzednich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też się zastanawiam nad oponami całorocznymi, w oko wpadły mi Pirelli Cinturato All Season Plus - ktoś miał z nimi jakieś doświadczenia? Roczny przebieg około 15 000 km, auto w 80% użytkowane w ruchu miejskim, zresztą wyjazdy po 30-60 km za miasto to raczej żadna trasa.

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

w Auto Świecie z 15 pażdziernika był test wielosezonówek  195/65/15

według nich najlepiej wypadł Goodyear  potem continental, nokian, michelin hankook

Wielosezonówki mają plusy ze nietrzeba wymieniać ale trzeba brac pod uwagę trwałość z gazety wynika ze prognozowana trwałośc dla nokianów hankooków i pirelli to około 35-40 tys 

Jezdząc sporo  i patrzac przez palce na ten wynik to opony na maks 3 lata przy przebiegu + - 20 tys rocznie. 

Oczywiście  sa i opony micheli i falken gdzie prognozuja wynik około 60 tyś zywotności  tylko ze są w końcówce stawki Coś kosztem czegoś. 

ja osobiście mam zime i lato w 2 autach  i  poprzedni zestaw wystarczył na 7 lat przy przebiegach około 30 tys kilometrów rocznie 

teraz tyram nowe zestawy :-)

opony to tak jak buty lato letnie albo nawet klapki:-) zima ocieplane.  ale sa ludzie co cały rok w adidasch przechodza :-)  znaczy sie przejeżdżą. 

ile ludzi tyle zdań :-)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!