Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zniszczenie ekranu nawigacji


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy dobry dział, ale chciałbym was przestrzec przed jedną rzeczą i przy okazji zapytać co mogło się stać.

Dziś czyściłem od środka szyby i wszelkie szklane elementy pojazdu zwykłym płynem do szyb w sprayu, taki jak do szyb w domu.

Naszedł mnie głupi pomysł, aby wyczyścić też wyświetlacz nawigacji. Po pryśnięciu na ekranik stało się coś takiego i nie schodzi.. Widać takie plamy srebrno-szare. Widać to praktycznie tylko na słońcu bo w cieniu ekran działa normalnie i to tak jakby nie jest widoczne.. Wydaje mi się, że została uszkodzona jakaś zewnętrzna warstwa szkiełka tego wyświetlacza, może stosują jakąś folię? Niestety próbowałem potem zwykłą wodą przejechać, ale wiadomo.. nic nie dało.

 

Także uważajcie czym pryskacie na te nawigacje, chyba najlepiej czyścić to zwykłą wilgotną ściereczką, bo nawet zwykły płyn do szyb zaszkodził, może przez temperaturę bo w nagrzanym aucie było sporo stopni.

 

Jakieś spostrzeżenia?

 

 

 

37531242_10205539096354337_7345377159814316032_n.jpg

Edytowane przez skillowsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn miałeś na bazie alkoholu? Jeśli tak to bardzo możliwe, że po kontakcie z poliwęglanem (domyślam się, że z niego jest "szybka") doszło do jego zmatowienia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, pbet napisał:

Płyn miałeś na bazie alkoholu? Jeśli tak to bardzo możliwe, że po kontakcie z poliwęglanem (domyślam się, że z niego jest "szybka") doszło do jego zmatowienia.

 

No właśnie widać jakieś dziwne ryski srebrne no i w tym jednym miejscu większą plamę.. najciekawsze jest to, że to właśnie musi być szybka no bo gdyby była to kwestia wyświetlacza to raczej w cieniu tez by był problem widoczny. Co do płynu to raczej na 100% był na bazie alkoholu, jak większość płynów do szyb.
 

Przed chwilą, jabrze napisał:

Zniszczył nie płyn, a za duży docisk.

Kiedyś sam tak załatwiłem wyświetlacz LCD i to przy wysokiej temperaturze.

Tu co prawda jest TFT.

 

Nie dociskałem prawie wcale choć ... sam już nie wiem co znaczy "mocno".

Lecz właśnie tak jak wspominałem docisk nie spowodowałby uszkodzenia matrycy i problem występowałby w cieniu i w słońcu? Tu mi bardziej to wskazuje na tę szybkę bo sam ekran wyświetla wszystko poprawnie w cieniu.

Edytowane przez skillowsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ekran pod wyświetla wszystko normalnie, a plamy powstały tylko na szybce (na zdjęciach nie widać) to znaczy, że uszkodzona jest powłoka antyrefleksyjna. Tutaj masz cały film jak tą powłokę usunąć. Coś za coś. ale przynajmniej bez takich rysek

 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba o tym mowa, tak coś czułem, że chodzi o refleksy no bo nawet jak ręką przysłaniam kawałek ekranu to też wtedy wszystko widać dobrze, tylko wtedy gdy pada słońce.. Spróbuję coś zadziałać, dziękuję ślicznie za tak duży odzew, człowieka tylko złość bierze, że nie dość, że auto co jakiś czas wymaga napraw mechanicznych to jeszcze powstają tak głupie wydatki z niczego.

 

@lol19pl Jeszcze jedno ważne pytanie, w filmie autor mówi, że można użyć dowolnej pasty cut'ingowej, a ostała mi się FARECLA G3 250G, którą usuwałem drobne ryski z lakieru, czy to za mocne na taki ekranik?

 

Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim - kataryniarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skillowsky w opisie tej pasty jest: "pomoże w odnowieniu reflektorów" więc powinna dać radę, ale ja tego produktu nigdy nie używałem, więc nie mogę się więcej wypowiedzieć. I jeszcze taka rada ode mnie, oklej wszystkie plastiki wokół ekranu, bo będziesz miał białe  ślady od pasty.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ku przestrodze to samo tyczy się okularów z antyfogiem, antyrefleksem czy nawet soczewkami lustrzanymi. Trzeba je czyścić odpowiednimi środkami i delikatnymi szmatkami aby nie uszkodzić.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po strachu, tak jak mówiłem użyłem pasty cuttingowej g3, wystarczyło dodać lekko wody z pastą i najzwyklejszą szmatką kilka razy przetrzeć kółeczkami. W rezultacie ani śladu po rysach i plamach. Zdjęcie dziwnie od boku bo mocno świeciła słońce stąd nie dawałem rady w inny sposób zrobić zdjęcia. Teraz tylko na dniach zobaczę jak będzie sobie radził ekranik bez tej folii antyrefleksyjnej, jak będzie tragedia to wtedy najwyżej pomyślę nad jakąś folią.

 

 

20180722_174956.jpg

Edytowane przez skillowsky
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Grzebałem przy wyświetlaczu i postanowiłem rozprawić się ze znisczczonym filtrem.  Po polerce założyłem folię 3mk. Trudno się aplikuje by pęcherzy nie narobić. Najlepiej na mokro.

20220320_171726(1).jpg

20220320_172157_HDR(1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!