Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

niskie napięcie ładowania i komunikat stop


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, damian2011 napisał:

Sprawdzone napięcie na alternatorze 11,5 czyli za małe, mam pytanko czy brak masy może być temu winne?

Tak, może być temu winne. Kierunek działań dobry.

 

1 godzinę temu, damian2011 napisał:

I ewentualnie gdzie znajdują się punkty masowe meganki

Zobacz schematy elektryczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wymieniony kabel masowy od akumulatora do silnika, regulator napięcia, oraz kółko na alternatorze i usterka gaśnie po odpaleniu.Tylko po przejechaniu ok 17 kilometrów, znów pojawia się (usterka ładowania akumulatora i napis "Stop") napięcie na akumulatorze w trakcie palenia się usterki jak

i bez niej wzorcowe 14.3-4. Ale nie mogę zmierzyć na alternatorze, albo wychodzi 0. Jutro mam powrót do domu i nie wie m już co o tym myśleć. Jakieś pomysły? Tu znalazłem podobny temat ale autor nie napisał co było przyczyną https://[ciach]-forum.pl/Watek-SCENIC-II-PH-II-usterka-ladowania-akumulatora?page=7

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, damian2011 napisał:

Tylko po przejechaniu ok 17 kilometrów, znów pojawia się (usterka ładowania akumulatora i napis "Stop") ,

napięcie na akumulatorze w trakcie palenia się usterki jak i bez niej wzorcowe 14.3-4.

Ale nie mogę zmierzyć na alternatorze, albo wychodzi 0. 

Jeżeli na alternatorze napięcie 0,00 V  to ;

4 godziny temu, damian2011 napisał:

No i wymieniony kabel masowy od akumulatora do silnika, regulator napięcia, oraz kółko na alternatorze i usterka gaśnie po odpaleniu.

- może to świadczyć o niewłaściwym regulatorze napięcia, musi być oryginał, właściwie dobrany, 

- czy napięcie na akumulatorze zmienia się wraz ze zmianą obrotów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On jest wspólny z rozrusznikiem, chyli jest dobry - środkowy na zacisku dodatnim akumulatora.

Pomiar na akumulatorze jest bardzo ważny. To że nie podładował akumulatora, to nie musi oznaczać uszkodzenia alternatora.

Napis stop przy pracującym silniku pojawia się poniżej napięcia 13V w zasilaniu UCH. Tam też mierzy clip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak, udało się czegoś dowiedzieć? Mam właśnie podobny problem, też w pewnym momencie wyskoczyła mi usterka, jednak po chwili zgasła i nie pojawiła się przez około dobę. Później jak się pojawiła, to już na stałe.

<><><><><><><><><><><><><><>

Pierwszy trop - szczotki. Rzeczywiście był krótkie, więc zmieniłem. Po zamontowaniu regulatora z nowymi mrugały mi wszystkie światła i auto chodziło dość dziwnie. Mimo to na początku na klemach napięcie było właściwe, tzn. 14.6V, jednak po ok. 30 min. trasy wzrosło do ok. 14.9 - 15.00. Pomyślałem, że to może kwestia przylutowania ich ze zbyt dużym wysunięciem, stąd wyższe napięcie i mruganie.

<><><><><><><><><><><><><><>

Przylutowałem je nieco krócej, jednak tym razem znowu brak ładowania - na klemach 11.8V. Dla pewności przejechałem krótki odcinek, jednak wystarczyło jakieś 500m, by usterkę wywaliło znowu.

<><><><><><><><><><><><><><>

Przylutowałem do stanu poprzedniego, tzn. znowu z dość mocno wysuniętymi szczotkami (tak, że w pozycji najmocniej wysuniętej tylko delikatnie wchodziły w swoje otwory), jednak tym razem zamiast wzrostu napięcia cały czas nie ładowało.

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

Inne pomiary:

<><><><><><><><><><><><><><>

- wszystkie bezpieczniki na klemie + ok, tzn. jest połączenie po obu stronach.

- w porządku jest również przewód czerwony od alternatora (również jest połączenie z końcem dodatniej klemy)

- alternator wraz z komutatorem kręci, szczotki wydają się być w dobrej pozycji. Wydaje mi się, że radius wcięcia na szczotce też jest odpowiedni, zresztą nawet gdyby styk był tylko częściowy, to miałbym chociaż JAKIEŚ ładowanie. 

<><><><><><><><><><><><><><>

Co jeszcze powinienem sprawdzić? Jakie połączenia na regulatorze powinienem sprawdzić? Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny?

<><><><><><><><><><><><><><>

Będę wdzięczny za pomoc!

 


lapka2.gif
Regulamin pkt.
5.9 - Enter Aston76

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Kennygda napisał:

Co jeszcze powinienem sprawdzić?

Jakie połączenia na regulatorze powinienem sprawdzić?

Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny?

Wygląda, że regulator napięcia do zmiany.

Tylko oryginał. Dane brać z regulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Kennygda napisał:

napięcie było właściwe, tzn. 14.6V, jednak po ok. 30 min. trasy wzrosło do ok. 14.9 - 15.00

Nie było właściwe i źle świadczy o akumulatorze.

Ze wzrostem temperatury elektrolitu powinno spadać. Akumulator jest zasiarczony i ma bardzo duży opór wewnętrzny.

34 minuty temu, Kennygda napisał:

Po zamontowaniu regulatora z nowymi mrugały mi wszystkie światła i auto chodziło dość dziwnie.

Nie mogło pracować normalnie, bo akumulator nie obciążał alternatora tzn. nie tłumił harmonicznych.

Wszelkie doświadczenia z tym akumulatorem są zagrożeniem dla całej elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Papuga

 

Chodziło mi o to, że 14.6V to napięcie prawidłowe przy włączonym silniku i wtedy też zrobiony został pomiar na klemach. Przy zwiększaniu obrotów nie zauważyłem wówczas wzrostu napięcia, dopiero po dłuższej pracy. Niemniej napięcie spada poprawnie.

W spoczynku, tzn. przy wyłączonym silniku, napięcie jest ok. 12V, teraz trochę mniej, bo 11.8V, ale to przez niedoładowanie. 

 

Faktycznie skłoniłbym się w stronę regulatora, jednak korzystając z faktu, ze w weekend nic nie załatwię, chciałbym wykluczyć inne możliwości. Szczególnie nurtuje mnie fakt, że raz dla odmiany napięcie zrobiło się za wysokie, po czym ponownie wydaje się, że zgubił masę. Często się tak dzieje przy awariach regulatora? Czy to może jednak coś innego?

 


lapka2.gif
Regulamin pkt.
5.13 – cytowanie Aston76

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!