Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprawdź wrtysk, błąd P242F


damian2011

Rekomendowane odpowiedzi

Problem częściowo związany z tym https://megane.com.pl/topic/77068-duże-spalanie-19-130-hp-dziwny-dzwiek/  przed wymianą DPF był błąd P242f i informacja sprawdź wtrysk.Decyzja mechanika wymiana DPF gdzyz zapchany ponownie,po krótkim  czasie i nie spełnia swojej roli, co zuczyniono bez adaptacji nowego filtra gdyz stwierdził iż brak błędu po montażu nowego(czy jest konieczność adaptacji nowego).Po przejechaniu ok 800 km w trasie przy czym 530 po autostradzie 140 na tempomacie. Dzisiaj jadąc do pracy znów sprawdź wtrysk i P242f brak mocy. Nadmieniam egr zaślepiony 2 lata temu przez ten okres zero problemu. Chip zrobiony na 155 HP.  Wymienione wężyki DPF i rura od turbo. Jest możliwość wypalania serwisowego co już było robione na poprzednim DPF. Spostrzeżenia,to wczesniej kilka miesięcy temu w trakcie wypalania DPF,spalanie nigdy nie spadało do zera nawet w trakcie hamowaniem silnika było przynajmniej 2 litry.Teraz zauważyłem iż spada do zera, kilka razy zmniejszając się stopniowo,po jakimś czasie np.10, 8, 6.5 4.9 ,3.5 ,2.4 .... i 0.0. Czy powyższy błąd może być spowodowany czujnikiem DPF który nie wypala DPF ku czemu się trochę kieruje, mimo tego iż mechanik twierdzi,iż czujniki dobre bo nie wypalał by również serwisowo.Jakie sugestie bo pomału ręce opadaja nowy DPF kosztował 690 a dalej to samo więc pieniądze  w bloto.Bede konsultować jeszcze u innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damian2011 w poprzednim temacie napisał ;

Będę wymieniał fap-a.

 389.000 km przebiegu zrobiło swoje (mam nadzieje) na nowy, zamiennik cena 690 zł, gwarancja 2 lata.

Według kompa ostatnie ;

  - udane wypalanie ok 9 tyś km temu ;  udane wypalenie to takie gdzie po wypaleniu jest  0 gramów sadzy,

  - nieudane wypalanie ok 4 tyś km ; to takie gdzie po wypaleniu jest  > 0 gramów sadzy,

5 godzin temu, damian2011 napisał:

Dzisiaj jadąc do pracy znów "  sprawdź wtrysk i  P242f brak mocy ," 

Nadmieniam, egr zaślepiony 2 lata temu, przez ten okres zero problemu.

 

5 godzin temu, damian2011 napisał:

Wymienione wężyki DPF i rura od turbo.

1/ CHECK INJECTION - Sprawdź  Wtrysk.  Poczytaj ; Po czyszczeniu DPF "sprawdź wtrysk" CLIP DF913

2/ P242f - problem z fap-em ; Stopień wypełnienia filtra fap sadzą, komputer ocenia na podstawie odczytu ;

       -  z sondy lambda, ( jeżeli jest ),

       -  czujników temperatury spalin przed i za fap-em ,

      -  czujnika ciśnienia różnicowego fap-a, ( uszkodzone wężyki ),

     Uszkodzenie każdego z tych urządzeń może spowodować przejście silnika w tryb awaryjny.

     Należy udać się do kumatego mechanika z clipem i zdiagnozować usterkę.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto by podłączyć coś dedykowanego do Renault. Błąd P242F stwierdza tylko fakt zapchania filtra. Nie znasz przyczyny niewypalania filtra a może to być na przykład czujnik temperatury spalin lub wiele innych przyczyn. Pewnie clip by dokładniej określił Twój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Samochód odebrany, mechanik stwierdził iż była dziura w jakiejś rurze przy turbinie nad skrzynia biegów metalowo-gumowej na części metalowej.Zaspawana,FAP wypalony serwisowo i zaadaptowany. Błędy wykasowane. Co zauważyłem to naprawdę odzyskał moc taka jak odrazy po chipie bo znów się lekko ślizga sprzęgło. Do pełni szczęścia jeszcze za wcześnie zrobiłem tylko 500km. Moje spostrzeżenia to spalanie.  Jeżdżę na spalaniu chwilowym. Już kilka razy nawet co 30 km mialem tak,że wyglądało na wypalanie fapa-a po mieście znów spalanie 10,8 .8,6 .6,5 .4,4 i tak do zera. Chyba muszę podjechać do kogoś z clipem i zobaczyć parametry i jakie nasycenie fapa i czy się wypalal.

 

 

 

Dnia 14.08.2018 o 21:35, damian2011 napisał:

 

 

 

 

No i h....j dalej się DPF nie wypala.Zapalila się kontrolka fapa. Zrobione ok 600 km i filtr się nie wypalil.44g sadzy chodź jak pisałem wyżej spalanie rosło.Zastanawia mnie ta temperatura,przed turbiną.Zdjęcie robione po zrobieniu trasy na autostradzie i ok. 10 kilometrów po zwykłych drogach a temperatura 200 nie powinno być więcej. Poszukuje kogoś z clipem okolice Warszawy co by sprawdzić parametry na trasie. Bo już chyba tylko ten czujnik zostaje.

IMG_20180816_171413.jpg

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.08.2018 o 21:35, damian2011 napisał:

 dalej się DPF nie wypala. Zapaliła się kontrolka fapa. Zrobione ok 600 km i filtr się nie wypalił.                                                                             44 g sadzy, chodź jak pisałem wyżej spalanie rosło. Zastanawia mnie ta temperatura, przed turbiną.

Zapalona kontrolka fap-a i 44 g sadzy, to tylko wypalanie serwisowe, po uprzedniej kontroli stanu czujników ciśnienia, wężyków ciśnieniowych i czujników temperaturowych turbiny i fapa.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyki wymienione, dwie rury były dziury naprawione. Czujniki podobno sprawne  błędów nie wyrzuca ale będę weryfikował na clipie w trakcie jazdy. Już nic więcej mi nie przychodzi do głowy oprócz tych czujników. Zdjęcie zrobione dzisiaj po 90 km jazdy w tym 10 po normalnych drogach 44g to po ok 600 kilometrach.

clip fap.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto z clipem wykonać jazdy testowe w terenie „ górzystym „   ( w 2 osoby )  gdyż ;

   -  temperatura spalin nie jest zależna od prędkości obrotowej silnika lecz od obciążenia,

   -  większe obciążenie (np. jazda pod górę) równa się większa dawka paliwa, co daje wyższą temperaturę,

   -  wejść  w  " ponowne przyuczenia "

  -   wybrać  " po wymianie filtra cząstek stałych ",

  -   zapełnienie się wyzeruje,

  -   kontrolka błędu zgaśnie,

  -   wtedy możliwe będzie wypalanie na drodze.

Wystąpi konieczność wielokrotnego kasowania błędu, zanim nastąpi proces wypalenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.08.2018 o 21:35, damian2011 napisał:

Zastanawia mnie ta temperatura,przed turbiną.Zdjęcie robione po zrobieniu trasy na autostradzie i ok. 10 kilometrów po zwykłych drogach a temperatura 200 nie powinno być więcej.

Temperatura powinna zmieniać się wraz z obciążeniem i obrotami. Jeżeli cały czas wskazuje 200 st. to według serwisówki uszkodzony jest obwód lub sam czujnik temperatury przed turbiną i wstrzymane jest wypalanie FAP. Sprawdź czy przy dodawaniu gazu temperatura zmienia się, jeżeli nie to może to być przyczyną niewypalania FAP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na postoju jak podepnę pod clipa i zwiększę obroty to rozumiem iż temperatura powinna rosnąć na czujniku? Ale z znowu jak był by niesprawny to wypalanie serwisowe raczej też by się nie powiodło a z tym problemu nie ma.

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podpięty clip w trasie przy próbie wypalania nieudane oczywiście.Wasze spostrzeżenia co do odczytu.

clip 1.jpg

clip2.jpg

clip3.jpg

clip4.jpg

clip5.jpg

Nadmieniam iż powyższe spalanie co ok 30km było raczej próbą wypalania dpf. W historii fap było 10 nieudanych prób w odstępie około 200 km. Ale historia jest zapisana od ostatnich 15 tyś km to mniej więcej okres zrobienia chip tuningu.  Teraz pytanie czy odczyty(temperatury,czujniki itp.) są prawidłowe, czy zaślepiony egr ma wpływ na chip tuning ( tuner nie wiedział o zaślepieniu) czy może ogólnie nieprawidłowy chip tuning.

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie zastanawiające jest to, że temperatura przed turbiną oscyluje w granicach 550-600 st a przed filtrem jest już 200 st mniej. Na tak krótkim odcinku wydechu taki spadek?  Przy 350 stopniach nie ma mowy o wypalaniu.

Druga sprawa to temperatura przed turbiną podczas wypalania musi być sporo wyższa od 600 st. C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.08.2018 o 10:07, Andrzej-2010 napisał:

Wystąpi konieczność wielokrotnego kasowania błędu, zanim nastąpi proces wypalenia.

 

Należy próby wypalania powtarzać.

Czy jakiś błąd się pojawił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!