Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprawdź wrtysk, błąd P242F


damian2011

Rekomendowane odpowiedzi

Zaktualizowałem, wygrywałem orginalna mapę. Ale przeglądałem forum i dopatrzyłem iż w jednym temacie jest bardzo podobny problem jak nie taki sam. Na stronie 4 i 5 wymienionego tematu użytkownika "Kamarad" gdzie wrzucał dane z clipa zauważyłem iż jemu również zapełniał się DPF a mając 284km przejechane 78g a 0 nieudanych wypaleń, nie podejmował próby. Wcześniej bodajże 250km. Niby u niego problemem była nieszczelność. Wychodziłoby na to ,że jednak coś jest w temacie tego rozpoczęcia wypalania po 300km (dokładnie 297czy 298). Niestety nie dam rady się spytać użytkownika Kamarad czy u niego się potwierdziło to o czym pisał gdyż jest nieobecny na forum od 2018r. Więc chyba się skupie na przeglądnięciu całego dolotu i przyczyny kopcenia.   "Po czyszczeniu DPF "sprawdź wtrysk" CLIP DF913" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wszystko jest dobrze tylko rzeczywiście ma jakąś tam ilość km zaprogramowana. A to że pokazuje kosmiczne ilości sadzy to może popiołu już w nim jest nazbierane?

Osobiście podmienił bym czujniki ciśnienia  używane nie kosztują dużo. Następnie rozszczelnił bym wydech i zobaczył czy rzeczywiście nie dymi. A na końcu dał bym filtr do prania:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o czujnik różnicy ciśnień już chyba go wymieniałem (teraz na 100% nie pamiętam) tyle rzeczy już robiłem. Na razie skupie się na odpięciu wydechu i zobaczę czy dymi na jaki kolor żeby mieć punkt zaczepienia w którym kierunku iść. Ale znaleźć mechanika który znajdzie usterkę nie wymieniając pół samochodu jest ciężko. Jakoś po płukańce silnika czy czyszczeniu EGR czyszczona też była odma ,pierwsze wypalanie było bodajże 1200km drugie chyba po 600 później znów co 300km

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mówię o umyciu filtra. Ecu nie wie ile tam jest sadzy. Ecu zna wartość ciśnień i ktoś napisał formulę jak w excelu i z tego jest wliczana wartość sadzy w gramach. Okaże się po opięciu wydechu może rzeczywiście jest tyle popiołu że na sadze zostało już mało miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, damian2011 napisał:

Jakoś po płukańce silnika czy czyszczeniu EGR ;

  - pierwsze wypalanie było bodajże 1200 km,

  - drugie chyba po 600 ,

  - później znów co 300 km

Nie było miedzy czasie tzw; wypaleń niezupełnych/niepełnych????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kolega zauważył spadająca sadze to mógłby wnioskować że było. Ale żeby komputer pokazał nieudana próbę wypalenia to chyba dinozaury musiały by wrócić na ziemię:). Przynajmniej w 1.5:). Pytanie jaki to jest zamiennik. Ale niestety nie potrafię doradzić. 

W twoim 1.9 jest jeden czujnik ciśnienia czy dwa?. Czy komputer pokazuje w Miarę realne ciśnienie atmosferyczne?

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy mam problem z DPF bardzo często jeżdżę na pyclipie oraz z chwilowym spalaniu w aucie więc mam wszystko na bieżąco. Myślę ,że parametry są wiarygodne jak coś wyżej umieszczone. Co do DPF zamiennika raczej bym się nie czepiał gdyż na oryginale wypalał się też co 300km (przypadek raczej nie). Oryginalnego się nie pozbyłem leży pod garażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, damian2011 napisał:

Co do DPF zamiennika raczej bym się nie czepiał gdyż na oryginale wypalał się też co 300km (przypadek raczej nie).

Od kiedy masz auto;

  - to dpf wypalał się co 300 km przebiegu?

      -  jeżeli tak - to by świadczyło, że wina leży po stronie silnika,

  - ile km zrobione na dpf oryginał a ile na zamienniku???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Samochód posiadam już 5 lat obecnie przebieg 500tys moje zrobione 170tys. Kupiony z papierami w Niemczech Pierwsze dwa lata żadnych problemów. Orginał DPF zrobione ok 380-400tys resztę na zamienniku, zaczęło się 3lata temu po zrobieniu chipa zaczęło się wypalanie po 300km. Od tego czasu z tego co pamiętam wymienione:DPF zamiennik nowy, 2 wtryski ,turbo na używkę, wężyki DPF, czujnik doładowania (chyba czujnik ciśnienia spalin na używkę), przepływomierz, czyszczona odma i EGR.(po czyszczeniu i użyciu płukanki silnika pierwsze 2 wypalania 1200 i 600km)Wgrywana orginalna mapa z tym ,że nie ma to żadnego wpływu. Tyle pamiętam. Innych problemem z silnikiem brak pali od strzała w mrozy, oleju raczej nie bierze,bardziej przybywa przez tak częste wypalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat powinien otwierać się przy 89 C,

Zawór odmy olejowej ;

   - powinien być  nowy oryginał, bo przy tym przebiegu membrana jest zużyta,

Prawdopodobnie intercooler jest do zmiany,

18 minut temu, damian2011 napisał:

po czyszczeniu i użyciu płukanki silnika pierwsze 2 wypalania 1200 i 600km)

Wgrywana orginalna mapa z tym ,że nie ma to żadnego wpływu.

Zlogować razem w czasie jazdy pod wzniesie ;

    - obroty silnika,

    - masa powietrza zadana i dostarczona,

    - ciśnienie powietrza zadane i dostarczone,

    - ciśnienie paliwa zadane i dostarczone,

    - ciśnień spalin przed turbiną,

           - ciśnień spalin przed turbiną ma duży wpływ na wypalanie fap-a, podobnie jak temperatura spalin przed turbiną,

          -  ciśnienie spalin powinno być wyższe niż z map-sensora,

   - temperatury spalin przed turbiną i przed fap-em

30 minut temu, damian2011 napisał:

pali od strzała w mrozy,

Silniki te są mają dużą kompresje;

   - kompresja ; 19,0 ; 1

   - ciśnienie sprężania ; 28 - 32 bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Prawdopodobnie intercooler jest do zmiany

Możesz rozszerzyć.

 

5 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Zlogować razem w czasie jazdy pod wzniesi

Filmiki z parametrami powyżej powinny być. Szkoda☹️ ,że nie ma nikogo kto miałby taki sam silnik. I chęć pokazania jak u niego to wygląda. Miałbym jakieś porównanie a tak to tylko mogę się domyślać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!