Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki rozmiar butli do kombi ???


s27

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem to tak jak z ubezpieczeniem. Masz nadzieję, że nigdy się nie przyda.

Obstawiam, że większość montaży jest bez stelaża i jeżdżą, butli nie gubią i nie widzą problemu.

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.08.2018 o 15:00, s27 napisał:

 

Na finał butla BORMERCH  680 x 225 = 67L wpadła bez większego oporu - pełnia szczęścia :lockd:

pozostałość zostawiam gazownikowi

 

 

 

W Megi III Coupe GTline 1.4TCe mamy 67 L, a w Sceniku III ph2 1.4TCe wersja krótka 70 L.

Oba zbiorniki zamontowane bez stelaża. Kiedyś przed naszym warsztatem skakałem z pracownikiem po wyciągniętej na zewnątrz podłodze bagażnika (wnęka koła zapasowego) z Megi III Kombi, jest to piekielnie silny materiał z włókna szklanego i uważam, że nie ma sensu robić wzmocnienia. Od 6-ciu lat jeżdżę Scenikiem ze zbiornikiem 70 L, do zbiornika wchodzi 66-68 L (podgięty pływak)

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Wzmocnienie jest, montaż kompleksowo w jednym zakładzie wszystko razem, instalacja LPG, podniesienie mocy, hamownia, strojenie z sondą szerokopasmową AFR pod obciążeniem, wszystko pięknie działa, a co najważniejsze bez poprawek, dostrajania itp ...

Szukaj zakładu w którym są ogarnięci ludzie, bo często chcą zakładać zbiorniki standardowe 56L, za większy zbiornik trzeba oczywiście dopłacić parę zł, ale warto to zrobić, dla mnie był to priorytet, bo jeżdżę na wakacje na południe EU i na zbiorniku LPG jestem w stanie zrobić ~650km.

Większość dobrych i szanujących się zakładów robi strojenie AFR co jest ważne przy silnikach doładowanych i można uzyskać lepsze parametry jak na Pb98.

 

Poniżej fotka bardzo ciekawego sposobu montażu, zbiornika toroidalnego pełnego, który często jest stosowany pod podłogę auta, a tu jest we wnęce koła zapasowego przykręcony do dwóch metalowych płaskowników, jest to zamontowane w aucie Scenic 3 jak pamiętam jest to zbiornik o poj. 77L

 

ZTP 680/250 680 250 77

 

   

 

Sc3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest sens aż tak rzeźbić w bagażniku, 10 lat jeździłem Megane II kombi z butla bez żadnych wzmocnień zapakowany co roku latem po sam sufit do Świnoujścia na wakacje i nic się nie działo.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2023 o 08:32, witman napisał:

 

 

Poniżej fotka bardzo ciekawego sposobu monatażu, zbiornika toroidalnego pełnego, który często jest stosowany pod podłogę auta, a tu jest we wnęce koła zapasowego przykręcony do dwóch metalowych płaskowników

Powodzenia jak zawór bezpieczeństwa wypuści nadmiar ciśnienia ze zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Refild napisał:

Nie wiem czy jest sens aż tak rzeźbić w bagażniku, 10 lat jeździłem Megane II kombi z butla bez żadnych wzmocnień zapakowany co roku latem po sam sufit do Świnoujścia na wakacje i nic się nie działo.

To nie jest zabezpieczenie pod kątem normalnej eksploatacji, tylko na wypadek kolizji czy wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Uprox moim zdaniem w wypadku czy kolizji nawet bez lpg jak ktoś przydzwonił w tył to już można auto oddać na złom bo raczej nieopłacalne żeby to naprawić a płaskowniki raczej w wymiku uderzenia rezwą śluby więc dalej to w niczym nie pomaga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że niezabezpieczona butla w plastikowej podlodze nawet przy średniawej kolizji może dowolnie zmienić lokalizację, a tego byśmy nie chcieli. Pelna butla waży z. 50 kg, albo i lepiej, więc... Przykręcone - zawsze pewniejsze. To nie jest troska o butlę, tylko o bezpieczeństwo Twoje i innych na drodze 😉

A przy 200 km/godz "to ani pasy, ani poduszki nie pomogo", jak mawia wujek Heniek 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2023 o 22:48, witman napisał:

Dokładanie tak, pasuje bez przeróbek  😀

@witmanHmm nie równałeś podłogi ani nic bo tam są takie jakby grzebienie, dziś mierzyłem tak na oko metrówką i jakoś niezbyt na wysokość wskoczy mi 225 😕 może ja coś źle mierze bo przy klapie jest płycej niż zaraz za siedzeniami. 

 

W dniu 17.08.2018 o 15:00, s27 napisał:

Płaskownik zastosowałem 40x4 

Czy mógłbyś mi powiedzieć jeżeli pamiętasz ile tego płaskownika trzeba kupić? 

Masz może więcej zdjęć z montażu wzmocnienia gdyż też chciałbym sobie zrobić taki stelaż. 

Edytowane przez Kop3rs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!