Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum.

 

Mam problem z moją Meganką z silnikiem 2.0dci. Strasznie ciężko odpala na zimnym silniku (na ciepłym "jarzy" powiedzmy, że za drugim obrotem rozrusznika, więc idealnie też nie jest, ale bez tragedii) w dodatku po odpaleniu zakopci raz jak stary Kamaz biało-szarawym dymem i potem dymka nie puszcza żadnego więcej - kopcenie nie dotyczy przy odpalaniu na ciepłym. 

Napiszę, co wymieniałem:

  • kompletny rozrząd (łańcuch był rozciągnięty),
  • nowe świece żarowe 7V (takie mają iść zgodnie z VINem auta)
  • nowy przekaźnik świec 
  • nowy olej + płukanka silnika + filtry
  • diesel tylko premium
  • akumulator 75Ah naładowany prostownikiem (profilaktycznie - nie zdradzał charakterystycznych objawów padniętego aku)
  • nowy filtr paliwa

Czy ktoś się spotkał z takim problemem? Dodam, że silnik po odpaleniu chodzi bardzo równo i ładnie przyspiesza bez żadnych szarpnięć (w związku z tym, wtryski uważam iż są sprawne, bo na logikę nie mogą przelewać/nie dolewać przy odpalaniu, po to tylko jak odpali "naprawiały" się same - no chyba, że się mylę i dzieją się takie artefakty). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały dym przy odpaleniu to brak grzania świec, lub słabą kompresja.

Czytam, że wszystko powymieniane, ale warto sprawdzić rzeczywisty prąd żarzenia każdej świecy. Masz podgrzewanie bardzo krótkie i trzeba to zrobić na zimnym silniku. Pomiary amperomierzem na zakresie 20A.

Prąd mierzony powinien być ok 14A.

Domyślam się, że pierwotnie były świece 11V i po zmianie na 7V zostało to ustawione w sterowniku, bo w przeciwnym wypadku te świece są spalone. U mnie ASO tego nie zrobiło i po tygodniu byłem u nich z reklamacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, beenhakker napisał:

nowy olej + płukanka silnika + filtry

W jaki sposób przeprowadzono płukankę?? czy z nowym filtrem oleju czy ze starym filtrem zasyfionym??

Kto to robił?

Należy stosować markowe filtry; mann, knecht, purflux,

Warunek konieczny ;

 - należy zapewnić, aby nie było powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabrze, dziękuję za poradę. Ja sam nie mierzyłem natężenia prądu tych świec - robił to mechanik. Oryginalnie świece były 7V, potem poprzedni właściciel zmienił na 11V i przekaźnik nie podawał właściwego napięcia. Po wymianie świec na 7V już za mojej kadencji mechanik pomierzył i mówił, że jest ok. 

 

Kompresja była mierzona na ciepłym silniku i wynosiła jeśli dobrze pamiętam 360 atmosfer? 

 

Andrzej - płukanie silnika było robione na starym filtrze, przez mechanika przed wymianą oleju (tak też było napisane na instrukcji płukanki). Filtr zastosowany to Renault OEM (cena taka sama jak zamienniki). 

Powietrza w przewodzie nie widać po pompowaniu gruchą.

 

A propos pompy - możliwe, że gdyby uszczelnienie puściło, to byłby taki objaw ciężkiego rozruchu, ale potem ładnej pracy silnika? To możliwe? 

 

Dziękuję Wam za zainteresowanie się problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana w sterowniku, to tylko zmiana czasu żarzenia. Nie zmienia się napięcie, dlatego warto to dokładnie sprawdzić. Odnośnie kompresji- przy 200 kkm było 4x24 Atm. Miałem wtedy wymianę koła pasowego, pompy płynu i całego napędu osprzętu.

Były sprawdzane koła zębate i łańcuch, który bardzo mało był wyciągnięty (3-4 mm) więc oryginał pozostał i pracuje dalej.

Dodam, że wtedy zrobiłem regenerację pompy, bo u mnie ona była przyczyną białego dymu, ale zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warunek konieczny dla sprawnego rozruchu ;

 - należy zapewnić, aby nie było powietrza  w przewodzie paliwowym pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową

    w  czasie rozruchu i pracy silnika,

- skoro są duże problemy przy rozruchu na zimnym silniku należy sprawdzić sprawność świec po ich demontażu,

- sprawdzić stan łączy elektrycznych czujnika temperatury płynu chłodzącego oraz jego stan,

- jak można robić płukankę ze starym filtrem oleju, przecież cały syf z niego został rozpuszczony i zamiast czyścić układ,

  to go bardziej zamulał i zanieczyszczał. Ja bym szybko zmienił mechanika.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile regeneracja pompy Jabrze Cię wyniosła? Czy da radę zmienić czas działania świec w clipie?

 

Co do płukania - (też tak myślałem, że te wszystkie syfy rozchodzą się po całym silniku, ale to tak mocno rozrzedza ten olej, że wszystko ładnie wylatuje) w przypadku płukania na nowym filtrze trzeba by było inwestować w 2 razy olej i 2 razy filtr (może to i po Bożemu, ale mocno nieekonomiczne). 

 

Odnośnie czujnika temperatury płynu słuszna uwaga, sprawdzę to. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 1700. Robiłem to w autoryzowanym Bosch z gwarancją 3 lata lub 100 kkm. Trzy lata minęły mi wiosną i jest prawie bez zmian po 62 kkm, ale prędzej pojawiały się bomble.

Odnośnie paliwa i problemów z zasilaniem musi być dobry fachowiec znający ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece sprawdzone, czujnik temperatury płynu chłodniczego podmieniony ze sprawnego auta, tak samo czujnik położenia wału i nic. Dalej ledwo odpala. 

Zamówiłem pompę wysokiego ciśnienia z miesięczną gwarancją (sprawdzaną) no i zobaczymy (dam zanć). 

Czy ktoś jeszcze miałby jakiś pomysł?

 

P.S.

wtryskiwacze sprawdzane na komputerze i mechanik powiedział, że jest ok (nie podał wartości przelewów). Jeśli z pompą nici będą, to chyba jeszcze podjadę na test przelewowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.08.2018 o 22:02, Andrzej-2010 napisał:

Należy zapewnić, aby nie było powietrza  w przewodzie paliwowym pomiędzy ;

  - filtrem paliwa a pompą wtryskową w  czasie rozruchu i pracy silnika,

Jeżeli tego nie zapewnisz to ;

  - będziesz miał problemy z rozruchem,

 -  pompę wtryskową i wtryskiwacze do roboty,

Dnia 17.08.2018 o 21:34, beenhakker napisał:

Kompresja była mierzona na ciepłym silniku i wynosiła jeśli dobrze pamiętam 360 atmosfer? 

 

Kompresja minimum to 21 bar, a nominalnie  25 – 30 bar.

Zalecam ;

- pomiar ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ; na biegu jałowym ok.230 - 250 bar,

- zainteresować się zaworem wysokiego ciśnienia na powrocie z wtrysków ;

 73670768_przewdpaliwaprzelewowyzzaworem.thumb.png.e72ec62ce3a3bed30010749a97d99bf4.png  

Zadaniem tego zaworu jest utrzymywanie ciśnienia w układzie ;

1/ Otwarcie przepływu paliwa w momencie powstania określonego ciśnienia w układzie.

    Powstanie ciśnienia granicznego powoduje jego otwarcie i przepływ paliwa z powrotem do baku oraz spadek jego ciśnienia do  bezpiecznej wartości,
     a/ Zablokowanie zaworu zwrotnego w pozycji zamkniętej, może spowodować uszkodzenie pompy paliwa i rozszczelnienie układu paliwowego,

     b/ Zablokowanie w pozycji otwartej z kolei spowoduje, że w układzie ;

           -  nie zostanie wytworzone ciśnienie pozwalające na szybki, sprawny rozruch silnika,

           -  doprowadzi do gaśnięcia silnika na wyższych obrotach ,

           -  jak będzie lecieć paliwo podczas rozruchu przez ten zawór, to zawór jest walnięty

2/Mechanicy często się mylą, wymieniają pompę wtryskową lub wtryski niepotrzebnie. Diagnoza tego zaworu jest prosta ;

       - wypnij przewód przelewowy,

      - podstaw małe naczynie,

      - jak będzie lecieć paliwo podczas rozruchu, to zawór jest walnięty .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010 

Imponująca wiedzą nt. Układu paliwowego (pewnie nie tylko) :D. Po wymianie pompy (już ją mam I umówioną wizytę na wtorek u mechanika) jeśli nie za trybi to obowiązkowo sprawdzę ten zawór. Dziękuję bardzo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!