Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

EGR / 2.0dci M9R 160KM


piocool

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Cytat

Jak egr nie jest zamknięty dokładnie to auto będzie mniej żwawe, głośniejszy będzie silnik, przy okazji spalanie też może się podnieść.

W związku, że występują u mnie właściwie wszystkie wyżej wymienione objawy, wyposażyłem się w CLIPA i prosiłbym kogoś o pomoc w ocenie oraz diagnostyce.

W CLIPie parametry odnośnie zaworu EGR dla Megane III GT prezentują się następująco :
PR128 - Pierwszy offset - zawór EGR    - default ~30%?
U mnie:    15,90%
PR129 - Ostatni offset - zawór EGR - default ~30%?
U mnie:    15,70%
PR542 - Wartość potencjometru przy zamk EGR - default - jak powyższe
U mnie:    15,90%
PR160 - Napięcie potencomejtru EGR default - ?
U mnie:    0.79V~2.7V (podczas jazdy)
ET587 - Chłodzenie spalin po recyrkulacji - AKTYWNY/NIEAKTYWNY

 

Czy ktoś może potwierdzić wartości domyślne ? O ile pozycja początkowa wydaje się w porządku, to nie mam niestety informacji o aktualnym wychyleniu zaworu, poinstruuje ktoś jak ją wywnioskować z napięcia? W innym silniku widziałem taki ciekawy parametr jak "PR022 rożnica zad a rzecz polożenie zaw EGR" jednak dla 2.0dci nic takiego nie ma.

 

Cytat

Jeżeli masz clipa lub ddt do uruchom silnik i zobacz na odczyt egr. Będzie uchylony ok. 16%. Muśnij delikatnie pedał gazu i w tym momencie zobaczysz uchył klapy 0% i po puszczeniu gazu ponownie ok. 16%.Po ok. 30 sek. pracy na biegu jałowym EGR sam się zamknie i będzie 0%

Jak interpretować pozycję/zamknięcie/ 0% ? Przy jakim napięciu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, piocool napisał:

Jak egr nie jest zamknięty dokładnie to auto będzie mniej żwawe, głośniejszy będzie silnik, przy okazji spalanie też może się podnieść.

W rzeczywistości jest odwrotnie.

Odnośnie % uchylenia mamy dwie wartości. Dostrzegłem, że 30% jest z dpf i 16 bez niego, ale nie wiem czy jest to regułą. U mnie podaje % odstrojenia od wartości zadanej, ten silnik ale inny samochód.

11 minut temu, piocool napisał:

Jeżeli masz clipa lub ddt do uruchom silnik i zobacz na odczyt egr. Będzie uchylony ok. 16%. Muśnij delikatnie pedał gazu i w tym momencie zobaczysz uchył klapy 0% i po puszczeniu gazu ponownie ok. 16%

Tak dokładnie jest.

 

12 minut temu, piocool napisał:

Po ok. 30 sek. pracy na biegu jałowym EGR sam się zamknie i będzie 0%

Jest odwrotnie. Przy zapalaniu zawsze jest zamknięty i się dopiero otworzy.

Kąt 0 to zawór zamknięty, czyli bez napięcia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update w sprawie :

Jest jeszcze parametr PR542 Wartość potencjometru przy zamkniętym zaworze EGR . Poniżej log z CLIPa pokazujący również stosunek tego parametru do Napięcia potencjometru EGR PR160 :

EGR.thumb.jpg.8a149edff88b9dfab1e96cf6a0099f3c.jpg

Po czym stwierdzam, że raczej działa prawidłowo, tzn. :

- pozycja "zamknięta" = wartości PR128~PR129~PR542

- zamyka się -> dąży(maleje) do 16% (0.8V) przy dodawaniu gazu

- otwiera się -> rośnie przy odpuszczaniu/braku gazu do ~68%(3.3V)

 

Pytanie - czy wartości 16% i ~68% (a nie 0 i 100%) nie świadczą o zebraniu się nagaru w EGR? Nie ma też wartości 0% i 0V.

 

Generalnie patrząc na wynik widzi ktoś coś niepokojącego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma otwarcia 68%, bo by zgasł 

Dobrze sczytuje napięcia, ale kąty coś nie tak. Napięcia są prawidłowe. Zamknięty jest  0 stopni i napięcie 0,75V u mnie. Likwidowałem luz na potencjometrze.

Ty pewnie masz w EGR czujnik magnetyczny.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, krzychu73 napisał:

Łańcuch może już dostał luzu?

Po czym tak wnioskujesz ?

Przebieg by jeszcze nie wskazywał, nie ma wycieków z obudowy rozrządu, była osłuchiwana w ASO przed zakupem, tyle że na postoju - werdykt był, że jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Sprawdź jakie masz maksymalne ciśnienie doładowania - ja mam przy 4200 obr.

Wielkość korekt wtryskiwaczy dla 2000 obr dadzą obraz sprężania komór spalania. Nie jest to jednoznaczne, ale znak ma wiele wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 Sprawdź jakie masz maksymalne ciśnienie doładowania - ja mam przy 4200 obr.

Przy 4200 obr. dmuchnęło mi 2850 mbar :

maxboost1.thumb.png.c1e10c0794da87249ab584d8d72de96d.png

Zmierzone na czujniku ciśnienia doładowania, który jest ZA intercoolerem i przepustnicą.

Z tego co się doszukałem to moje turbo to Garrett GTA1749V ale maksymalnego doładowania już się nie mogę doszukać (1.6bar?).

 

 

Cytat

Wielkość korekt wtryskiwaczy dla 2000 obr dadzą obraz sprężania komór spalania. Nie jest to jednoznaczne, ale znak ma wiele wspólnego.

Korekty u mnie wyglądają tak :

korekcjeWtryskow1.thumb.png.684aacf43ef3d5dddaf5cbd672a6d9b1.png

Chyba też w porządku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecam ;

- czyszczenie egr,

- przepływomierza, ( wymiana oringów )

- czujnika ciśnienia doładowania,

- kontrola/wymiana filtra powietrza,

- wymiana filtra paliwa na markowy; mann, knecht, purflux,

Do czyszczenia przepływomierza używać środka w spreyu.

- mało kiedy generuje błąd na clipie a potrafi porządnie przymulić silnik,

- możesz odpiąć na chwilę przepływomierz, pojawi się komunikat o awarii wtrysku,

- jeżeli to przepływomierz, to auto powinno zacząć przyśpieszać prawidłowo,

Uszkodzony / zanieczyszczony przepływomierz to silnik ;

 - będzie mułowaty ,

 - może palić jak smok,

 - opornie będzie wchodził na obroty i ogólnie nie chce się rozpędzać,

Wartości z przepływomierza mają wpływ na pracę ;

 - EGR ,

 - czujnika ciśnienia paliwa ,

 - regulatora ciśnienia paliwa,

 - elektrozaworu turbiny,

Po wykonaniu tych zabiegów, ponownie pomierz parametry.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ideał rzadko spotykany masz na 1 cylindrze. Kupiłem dwa nowe i tak dobre nie były. Na 4 cylindrze może być mniejsze sprężanie. Dodatkowo dmuchnięcie u mnie przy odbiorze samochodu po regeneracji tej samej  turbiny bez jazdy dochodziło do 3,5 Bara - sprawdza się w jeździe. Przy 2,7 oddałem do naprawy bo zacinała się zmienna geometria. Po naprawie rewelacja.

Wymieniłbym filtr paliwa i uszczelkę wargową w połączeniu turbawki z rurą metalową. Ona z czasem twardnieje i delikatnie przepuszcza.

Może to coś zmieni.

Nie jestem fachowcem od tego silnika. Jeżdżę nim 9 lat tzn. od 71 kkm. Zrobiłem witaminę i pięknie chodził do prawie 200 kkm. 

Może wypowie się osobą, która go dobrze zna. 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabrze jesteś pewien, że 3.5 bara? To jakie ta turbina ma max doładowanie? Jak objawialo Ci się zacinanie zmiennej geometrii? 

Filtr paliwa zmieniany 3miesiace temu. 

Jak efekty po witamince? Gdzie ja robiłeś? Przy 200kkm sprzedałeś czy coś się posypalo? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!