Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.3TCe pierwsze wrażenia, opinie


witman

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Sarna1 napisał:

Nie papuguj.

Tego nie sprawdzałem, komputer pokazuje 7,7-7,9l na 100km. Przy następnym tankowaniu po korek, sprawdzę realne zużycie. 

Ciekaw jestem jak wygląda sprawa z tym odpalaniem i ssaniem u innych użytkowników 1.3tce fap? 

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ssania to wiadomo, że od dawna tego nie ma ale tak potocznie się mówi na wzbogacanie mieszanki po rozruchu zimnego silnika. I to nie ma znaczenia czy wtrysk benzyny jest  do kolektora ssącego czy bezpośrednio do cylindra.

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.02.2019 o 18:09, pepe31 napisał:

U mnie na zimnym, start jest taki sam, podobny czas w okolicach 1500 obrotów - silnik 1.33 140KM. Ale oleju nie sprawdzałem.

A jak masz na rozgrzanym silniku? U mnie po przejechaniu 20km, zgaszeniu i ponownym odpaleniu po ok 5 minutach też wchodzi na  1500 obrotów na ok 30s.

Na zimnym silniku to rozumiem, ale na rozgrzanym trochę dziwne zachowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być to związane z pracą kilmatronika, a jeśli macie elektryczną grzałkę w klimatroniku to podnoszenie obrotów jest normalne.

Spróbujecie odpalić silnik, a na klimatroniku ustawcie min. z wyłączoną klimą czy wtedy też są podniesione obroty silnika.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem w ASO, co do podniesionych obrotów przy odpalaniu, chodzi o jak najszybsze dogrzanie katalizatora i tu nic nie da się zmienić. Zaostrzone normy emisji szkodliwych substancji. 

Odnośnie wzrostu poziomu oleju, potwierdzili moje spostrzeżenia że dostaje się benzyna. Zmienili olej zaplombowali korek i bagnet. Kazali się zgłosić na ponowną kontrolę za 500km.

Rozbawiła mnie ta plomba, chyba pomyśleli że sam sobie dolewam benzyny do oleju. 

  • Smutny 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jestem "Nowy"  - To mój pierwszy wpis, ponieważ od niedawna jestem użytkownikiem Meganki. Postanowiłem jednak napisać po przeczytaniu postów kolegi "majronx".

Mam chyba podobną sytuację jak on, czyli poziom oleju wyższy niż MAX, a na dodatek olej śmierdzi paliwem. Dziwi mnie jednak to, ponieważ auto jest świeżynką - ma przejechane dopiero 740 km. Sądzicie, że powinienem uderzyć do ASO, czy może poczekać bo:  1. silnik się dociera, 2. na początku tak może być, 3. może się unormuje ?  

Pytanie do innych użytkowników tego silnika (w końcu to nowość) - czy też tak macie. I pytanie do  "Majronx" - czy ASO robiło jakieś problemy, tzn. próbowali cię zbyć, czy podeszli do tematu poważnie?  No i rozumiem, że wymiana oleju darmowa  (chociaż poza planowanymi interwałami)? 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i nie mam nowej Meganki ale. 

Jak to do cholery jest możliwe, żeby do magistrali olejowej dostawła się benzyna? I to w nowym samochodzie?

Przecież na takiej mieszance można bez problemu zatrzeć silnik... co Wam da wjazd do ASO i zalanie oleju i wymiana na nowy, po czym przyjedziecie 300km i dalej to samo. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!