Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

witman

Ogólne Silnik 1.3TCe pierwsze wrażenia, opinie

Recommended Posts

Pytanie do użytkowników nowej jednostki napędowej 1.3TCe, pierwsze wrażenia, refleksje, elastyczność i dynamika silnika, kultura pracy, konsumpcja paliwa, serwisy itp...

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w tygodniu myślałem o rozpoczęciu wątku w tym właśnie temacie!czekamy na wypowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież dopiero pojawił się w cenniku, nawet nie ma aut testowych :) Może Scenic jako demo gdzieś jest do jazd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie sprzedają!?myślałem że od września ale nie jestem pewien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie sprzedają, a ludzika już jeżdżą Scenikami 1.3TCe 140KM w automacie i z tego co piszą na FB zrobili już po 3tys.km ;-)

 

 

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ten 1.3 to chyba  jako pierwszy wszedl do Scenica, w Megane jest od niedawna więć pewnie ludzie czekają na dostawę dopiero.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponad pół roku jest dostępny w Scenicu 1.3 TCe, jak zwykle na złość nie ma w sieci żadnego polskiego testu Scenica 1.3 TCe. Natomiast jest sporo testów BMW 5, Mercedesa E, Lexusa IS300 itp. Wygląda na to że przeciętny Kowalski częściej kupuje auta klasy premium, niż samochody rodzinne w granicach 90 tyś zł.... <zolta>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak sprawuje się silnik w warunkach miejskich mając na uwadze, że jest wyposażony w filtr cząstek stałych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może trochę nie w temacie, ale zauważyłem, że na stronach Renault i Dacia w ich konfiguratorach informacje o parametrach i osiągach silników są coraz bardziej tajemnicze i trudno dostępne. Trzeba się czasem na klikać po zakładkach żeby cokolwiek znaleźć o silniku, podobna sytuacja jest w salonach, opisy silników przy samochodach są bardzo skąpe, typu (dCi110 czy TCe140) i brak informacji o pojemności skokowej. Czyżby jakieś "RODO" motoryzacyjne zadziałało ?  Kiedyś było wszystko czarno na białym (ilość cylindrów, jaki wtrysk, pojemność, jakie przyśpieszenie do setki itp ... a jak zapytasz o to Pana z obsługi to odpowiada, że jest objęty gwarancją, że to świetny silnik z Japońskim rodowodem, że jest ekonomiczny, a olej wymienia się co 30tys.km :rolleyes:

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie to ma aluminiowy blok silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie 1.3TCe (1332cm) to bardziej 1.33TCe ;-)

Widzę, że pojawiła się już w konfiguratorach wersja 1.3 TCe o mocy 120kW - 163KM, przy 1650obr/min ma już 250Nm całkiem nieźle, ciekawe jak to jeździ ?

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam od niecałych 2 tygodni 1,3 100 KM czyli najuboższa wersja MIV. Jak dla mnie silnik chodzi jak zegareczek, podwyższony moment faktycznie odczuwalny z okolic 1500 obr, ciagnie gdzieś do 3000. Co do paliwozernosci to pierwszy bak zapowiada się na poziomie 6,5 l ale jeszcze nie został skonsumowany. Mam zdecydowanie lekką nogę. Wizualnie, pod maską masakra. Plątanina wszystkiego ze wszystkim. Ma intercooler- myślałem że wersja 100KM nie będzie go miała. 

Blok faktycznie wygląda na aluminiowy. Nie ukrywam że chcialem właśnie 1,3 a nie 1,2. Czy było warto- zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat, jak Wam się sprawuje 1.3 TCe ? Interesowałby by mnie spalanie średnie TCe 140....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem cały czas na dotarciu ale w cyklu miejskim przy 800km przejechanych, mam spalanie wg komputera 8.6, a w 1.2 120 TCE w Clio miałem 8.7 przy takiej samej jeździe, więc wydaje się obiecująco

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Palę trzeci bak i komp pokazuje 6,6. Jazda raczej ekologiczna, podmiejska. Dwa pierwsze średnio wyszły 6,75 i 6,45 l/100 km wg tankowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak z wyciszeniem, dynamiką silnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyciszenie dla mnie jest rewelacyjne. Podobnie było w nowym i30 i Oplu Astra, których jednak nie miałem okazji przegonić do 140 kmh. W MIV przy 130-140 jest naprawde cichutko.

Jeżeli chodzi o dynamikę to za jakieś 1500 km zrobię pomiar czasu do setki i dam znac. Auto zbiera się fajnie, jak auto z turbiną. Większy moment jest zauważalny od tych deklarowanych 1500 obrotów. Ja uprawiam raczej ecodriving. Mam wersję Life 100. 

Edytowano przez Pitrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do wyciszenia, potwierdzam to co Kolega powyżej. Jeśli chodzi o dynamikę, to jest całkiem spoko, aczkolwiek mimo przejechania tych ponad 800km też ciężko ostatecznie wyrazić opinię bo jakby się chciało jeszcze przycisnąć to już przekraczamy 3 tysiące obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdybyście szukali testu nowego silnika w Grand Scenicu, to w parku prasowym pojawił się już egzemplarz z silnikiem 1.3 i pojawiają się kolejne testy w sieci.

Poniżej mój autorski test najmocniejszej opcji z automatem. Nie brakuje odniesień do mojego aktualnego Grand Scenica o identycznej liczbie kW.

 

Test Renault Grand Scenic 1.3 TCe 160 EDC Bose

Edytowano przez diabel90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kilka słów ode mnie na temat silnika 1.3 tce fap 11km KM5km.  Przejechane 1400km. Megane 4 grandtour Winter edition . 

Kultura pracy ok, dynamika jak dla mnie wystarczająca. Spalanie w cyklu mieszanym 7.7 l na setkę. Dziennie robię ok 50km.

Sprawy które mnie irytują i traktuje jako duże wady to :

Ciepły, czy zimny silnik pali jak na ssaniu w starych samochodach, 1500 obrotów przez ponad 30s ehhhh

Rosnący poziom oleju w silniku, tydzień po wymianie w ASO jest już max, a było 4mm poniżej w dniu wymiany. 

Chyba czeka mnie dłuższa walka z ASO i Renault...... 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rosnący poziom oleju oznacza przedostanie się benzyny do oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, pewnie odpowiedź w ASO będzie taka, że jeżdżę na krótkich odcinkach. No ale nie po to kupuje się auto żeby robić tylko grube tysiące km. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, majronx napisał:

Rosnący poziom oleju w silniku, tydzień po wymianie w ASO jest już max, a było 4mm poniżej w dniu wymiany.

Dziwnie to brzmi. A sprawdzałeś poziom oleju w tych samych warunkach? 4 mm to sporo jak na tydzień. 

Na forum pojawiły się przynajmniej dwa "sensacyjne" wątki o jakichś skandalicznych technicznych szwindlach i zapowiedzi walki z użyciem prawników ale jakoś umarły. Zastanawiam się czy to nie są jakieś fake newsy. Wyprzedaże roczników trwają wszędzie , każda marka chce sprzedać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jeżeli po każdym odpaleniu chodzi na „ssaniu” to nie ma się co dziwić. 

Jedź do aso. Coś jest nie tak. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×