Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.3TCe pierwsze wrażenia, opinie


witman

Rekomendowane odpowiedzi

@Pitrek 

Po 1. Nie mówię tu o swoim samochodzie bo mam Meganke z 2008 roku i moja co najwyżej popija trochu oleju a nie pobiera mi benzyny z baku :D

Po 2. Wtrąciłem się w temat bo też mi sie o uszy obiło, że taka usterka jest w silniku 1.33Tce.

Po 3. Linku z Dyfrem Ci nie podam ale na bardzo popularnej stronie z częściami do Renówek była kategoria z tą częścią a teraz jest niedostępna i linki wygasły. 

Po 4. 12 lat jeździłem Fordem Mondeo mk2 z 1999roku 1.8 16v z podtlenkiem gazotu i po prostu chcialem kupic nowsze auto. Meganke wypatrzyłem i mi się spodobała, nie brałem Laguny bo stereotypy rządzą. I naocznie też widziałem.

Po 5. Każde auto ma mankamenty ALE, każde mankamenty można naprawić a skrzyni w Megance się nie da. Dużo użytkowników o tym pisało.

 

Wycieczki osobiste proszę załatwiać przez wiadomości prywatne, pierwsze i ostatnie ostrzeżenie - kataryniarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że w 1,33TCe zastosowano dwa pierścienie tłokowe kompresyjne (uszczelniające) a to dobrze wróży.

Widać inżynierowie konstruktorzy wyciągają wnioski z problemów innych silników jak np.TSI

 

 

1,33TCe pierscienie.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj w ASO w związku z tym przybywaniem oleju/benzyny w silniku 1.33 Tce. Na razie jednoznacznie nie stwierdzili przybywania oleju. Nie zbagatelizowaki też sprawy. Pobrali próbki oleju, zważyli, zbadali, zaplombowali korek i bagnet i kazali przyjechać za 1000 km. Wtedy znów mają pobrać próbki i porównać wyniki. Wtedy dopiero będą w stanie stwierdzić czy paliwo rozrzedza olej. Powiedzieli też, że w tym silniku jest olej nowej generacji, który ma inne właściwości i wygląd niż typowy olej (na razie nie da się go nigdzie kupić). Ponadto bagnet, który jest w silniku ma taki kształt, że trudno cokolwiek odczytać z niego (jest tak zakręcony, że zawsze wyciąga się brudny). A tak na marginesie to mam do wymiany prowadnice fotela kierowcy - znana i częsta przypadłość w nowych megankach.  Zatem jeżdżę kolejny 1000 km i zobaczymy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak planuję. Śmieszna sprawa bo producent zaleca zmianę oleju co 30 tys. km. Pierwsza zmiana też po 30 tys. a niedawno dostałem od salonu, w którym kupiłem auto bon na promocyjną wymianę oleju za 499 zł, na którym jest napisane, że zalecają wymianę oleju po ok. 2-3 tys. km ze względu na to, że silnik się dotarł i warto wymienić <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja doczytałem ostatnio w Niemieckiej instrukcji serwisowej od 1.4TCe, że producent zaleca skrócenie interwału olejowego o połowę czyli co 15tys.km ;-)

Pewnie gdzieś już wspominałem na forum, że jakiś czas temu dokonałem pomiaru w moim 1.4TCe ilości obrotów, które wykonał silnik na ilość przejechanych km. Jest rejestrowany taki parametr i można go odczytać clipem. Otóż okazało się w moim przypadku, że silnik w trybie jazdy miejskiej wykonał 83% więcej obrotów jak na autostradzie, gdy auto jedzie na 6 biegu.

Reasumując 10tys.km po mieście = 18,3tys.km po autostradzie, analogicznie 30tys.km po mieście = 55tys.km po autostradzie ;-)

Nawet dzieląc to 50/50 trasa/miasto to i tak wychodzi dużo, dlatego zmieniam olej co 10tys.k lub raz w roku.

 

 

 

     

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik w mieście zrobił więcej obrotów, bo jeździł na niskich biegach na autostradzie jechał na 6 biegu, więc wykonuje mniej obrotów w stosunku do przejechanych kilometrów.

Moje porównanie 10tys.km po mieście to tyle jakby silnik zrobił 18,3tys.km po autostradzie jest prawidłowe ;-)

Przełóż ilość obrotów miejskich i wrzuć 6 bieg to przejdziesz na nich 18,3tys. po autostradzie. 10000km x 83% = 18300km.

A jeszcze inaczej 10tys.km po autostradzie = 5464km po mieście.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem wczoraj w ASO, druga wizyta odnośnie wzrostu poziomu oleju. Zrobiłem  700km na zaplombowanym korku i bagnecie. Po zlaniu oleju stwierdzili że nic nie przybyło, a wręcz przeciwnie, nawet troszkę ubyło. Ciekawa sprawa. Teraz mam zalane oleju na max, widać na tym koszmarny bagnecie. Będę monitował sytuację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo dobra wiadomość. Ja jeżdżę na razie z zaplombowanym bagnetem i korkiem. Po drugiej wizycie też dam znać co się okazało. Być może nie ma żadnego problemu tylko ten nieszczęsny bagnet wprowadza tyle zamieszania, bo nie da się sprawdzić poprawnie poziomu oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.03.2019 o 18:09, Pitrek napisał:

Silnik jest skomplikowany, że głowa mała. Ja liczę na to, że Renault i Nissan mają bardzo duże doświadczenie z wcześniejszymi generacjami TCE i że wtopy nie będzie

 

A po czym kolega @Pitrek sądzi, że silnik jest skomplikowany ? bo ja tu niczego skomplikowanego w konstrukcji nie widzę.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, edihof napisał:

Być może nie ma żadnego problemu tylko ten nieszczęsny bagnet wprowadza tyle zamieszania, bo nie da się sprawdzić poprawnie poziomu oleju

Oby tak było, zobaczymy co będzie u ciebie. Na razie zachowam pewien dystans do tego co twierdzą w ASO. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!