Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V [K4M 838] Cena wymiany rozrządu.


arturdebski

Rekomendowane odpowiedzi

46 minut temu, arturdebski napisał:

...odnoszę wrażenie ze nie do końca wiesz co to znaczy "kolizyjność" silnika lub nieprecyzyjnie określasz to co chcesz przekazać  - trochę brzmi jakby pasek alternatora miał wpływ na kolizyjność silnika.

Nie wiem co niezrozumiałego napisał kolega @pbet, chyba trochę się czepiasz. Pasek na alternatorze pęka, jak masz pecha to jego strzępki zostaną wciągnięcie przez kolejny pasek, tym razem rozrządu. Z tego powodu może dojść do przestawienia rozrządu lub nawet do zerwania całego paska rozrządu. Ponieważ silnik jest kolizyjny, to zerwanie paska rozrządu (tak, z winy wcześniejszego zerwania się paska osprzętu i odrobiny pecha) może dojść do sieczki w bloku. Tyle.

Jakiś dowód? Ot chociażby ten film 

 

Problem dotyczy wielu silników, nie tylko tego konkretnego i nie tylko samych aut ze stajni Renault.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do @pbet

 

Dnia 25.09.2018 o 15:06, pbet napisał:

Masz rację, nie jestem mechanikiem specjalistą tylko pasjonatem i bardziej teoretykiem :) Pisząc kolizyjny może faktycznie nie używam tego określenia zbyt trafnie ale chodzi o to, że częste i znane są przypadki, że się komuś pasek alternatora wkręcił po uszkodzeniu w rozrząd, a dalej lawina. W sumie mechanicy jakich spotykałem na swojej drodze również często tak określali kolizję. Nie chodziło o kolizję tłoków z zaworami, a paska alternatora z rozrządem. 

 

Spoko :)

 

==================================================================================================================================

do @droopy

 

@droopy

Dnia 25.09.2018 o 15:18, droopy napisał:

Nie wiem co niezrozumiałego napisał kolega @pbet, chyba trochę się czepiasz.

 

Chodziło o to - ale w sumie już chyba nieważne:

Dnia 25.09.2018 o 15:06, pbet napisał:

Masz rację, nie jestem mechanikiem.... bardziej teoretykiem... Nie chodziło o kolizję tłoków z zaworami, a paska alternatora z rozrządem. 

 

Nie mniej dzięki za filmik to tłumaczy że jednak warto przy rozrządzie od razu zrobić pasek akcesorii.

Chętnie poczytam jak masz jakieś wątki z forum na temat wkręcenia paska alternatora w rozrząd.
Dopytam mojego mechanika czy w "pakiecie" rozrządu jest uwzględniony pasek akcesorii - bo może jednak był brany pod uwagę

Tak czy siak zawsze razem z rozrządem będę wymieniał KZFR i pasek akcesorii - koszty nieduże a spokój cenny.

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

==================================================================================================================================

do @airbites

 

@airbites

Dnia 26.09.2018 o 08:55, airbites napisał:

Hmmm....ja mam fabryczny pasek osprzętu i są takie delikatne mikropęknięcie. Powiedzieli że za pół roku lub za roku do kontroli.

 

Kurcze  - chyba bym nie czekał wiedząc ze to może zmielić rozrząd...
Prawdopodobnie koszt nieduży... ile pasek może kosztować 100zł? wymiana może drugie tyle... razem koło ~200zł

Naprawa głowicy (na przykładzie: Renault Thalii 1.4 16V) to ~3000zł

 

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arturdebski oprócz paska należy uwzględnić też rolki napędu akcesoriów

To jeszcze dwa przykłady ode mnie. Więcej nie chce mi się szukać ale pewnie jest :)

 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie przesadzajmy już, tego nawet nie wymaga producent pojazdu.

Jak już koniecznie chcesz, wymieniasz rolkę napinacza lub cały napinacz.

Przy przebiegu auta pytającego całkowicie wystarczy wymiana paska wielorowkowego napędu akcesoriów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

jeśli wymiana płynu chłodniczego jest przewidziana co 150 tys km to oszczędzanie 50-100 zł na tym płynie jaki ma sens? Skoro robi się to raz/ dwa razy na całe życie samochodu.

Może olej też co tyle wymieniać, może silnik wytrzyma? Tu akurat uważam, ze 30 tys wg. zaleceń to za dużo i olej wymieniam co 10 tys. Koszt też nie jest duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, denver666 napisał:

Odświeżę temat, bo sam ostatnio szukałem kiedy wymienić pasek.

Niby 150 tyś, czyli zostało mi jakieś 50 tyś ale po takim filmie

Nie wiem o czym piszesz ale to nie Renault i inne zalecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!