Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam gorąco kolegów z forum, kto da więcej? :) Właśnie dobiegłem do takiego przebiegu i w przyszłym tygodniu kolejny przegląd. Bilans? Zadowolenie? 10/10 W zasadzie oprócz jakichś problemów z USB zaraz po kupnie (nówka salon) tylko eksploatacja (wyjątek wymiana świec żarowych, akumulatora i panewek korbowodowych, ale to bardzo prosta czynność tzw. pikuś). Wymieniłem ostatnio alternator tak z obawy i faktycznie, komutator był mocno wytarty, choć jeszcze ok 50 tys by przeleciał. Rolka też była w porządku, ale oczywiście wymieniłem. Wszystko robię podręcznikowo olej co 30tys/km, rozrząd po 160tys. Fakt, teraz mi już pasek od dłuższego czasu świszczy, ale myślę, że spokojnie dociągnie do 320tys Świszczy właśnie rozrządu, choć myślałem, że to klinowy, od strony silnika można sprayem spryskać i się ucisza. Nie wiem jak długo żywotne jest sprzęgło i turbosprężarka, choć tu się kompletnie nic nie dzieje. Jakieś 2 lata temu miałem plan sprzedać, ale się tak polubiliśmy, że jeszcze długo zostanie, tym bardziej, że z takim przebiegiem w praktyce jest niesprzedawalny tzn., wezmą go handlarze za przysłowiowy grosz. Aaa, jeszcze wymieniłem poszycie siedzenia kierowcy, bo ta sztuczna skóra się przetarła. Nigdy mnie w drodze nie zawiódł, żadnego holowania itp. Raz zalałem mu przez pomyłkę benzynę i to przetrwał bez żadnej straty. Jest MOC

  • Zwycięzca 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omega  1. A jeżdzisz ile procentowo miasto a ile trasy?

2. Przewód paliwowy nie wyje przy dodawaniu gazu?
3. Klimatyzacja nie trzeszczy jak to ma w zwyczaju?
4. Jak DPF? :)

Edytowane przez Leszek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek,

Ad1. Głównie trasy, choć mieszkam w Warszawie to unikam jeżdżenia w korkach bo mnie to zwyczajnie męczy, oczywiście czasem się nie da.

Ad2. Zupełnie nie wiem o jakie wycie chodzi

Ad3. Żadnych problemów z klimą. Raz na dwa lata serwisuję ją tzn. przepompowuje czynnik uzupełniając olej i odgrzybiam.

Ad4. "Nie wiem co to DPF" ani reszta układu wydechowego. Nic nie dotykane, nawet żaden wieszak się nie urwał.

ps aha jeszcze sobie przypomniałem, że wymieniałem centralny zamek w prawych przednich drzwiach w ASO i nie była to tania przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek, silnik jest suchy, nie mam żadnego, najmniejszego nawet wycieku, nie ubywa oleju tzn. ubywa, ale nie tyle, co bym musiał uzupełniać, na 30kkm schodzi o 3-4 kropki. Raz tylko jak pamiętam dolałem olej, jeszcze jak był prawie nowy a jechaliśmy nad morze szybko autostradą. Był załadowany jak osioł, dodatkowo z rowerami na dachu. Później też tak jeździłem, ale o dziwo już oleju nie ubywało. W tym roku zresztą też. ps. no i przypomniałem sobie o kolejnej naprawie: wymieniłem prawe lusterko bo miało problem ze składaniem się, było też zarysowane i skorzystałem z AC w PZU z jednej darmowej naprawy przy tzw. ochronie zniżek. Zauważam, że lewe lusterko też pomału zaczyna fiksować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omegaGratuluje i jeszcze raz dzięki za informacje. Są dla mnie b. cenne bo mam połowe tego przejechane co Ty a niestety zdarzą się mi postać w korkach. Co do oleju, też mi zupełnie nie ubywa a rozrząd też wymieniłem dosyć póżno (przy 130tys.). Silniki  K9K 846 to dobra konstrukcja i chyba nie przez przypadek pakowane były do Mercedesów jako OM 607 DE. Szerokości.

Edytowane przez Leszek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba powiedzieć, silnik się "nam" udał :) Ja rozrząd wymieniam co 160kkm, przy pierwszej wymianie zero zużycia, pasek, rolki wyglądały super, drugie tyle by przeleciały, natomiast pompa wody już była prawie trup oraz rolka napinacza paska wieloklinowego. Teraz czekam 320kkm z tym, że już pasek rozrządu popiskuje. Kupiłem oczywiście markowe, ale to już nie OE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja mam przebieg w swojej ponad 260tkm i jak na razie prawie wszystko ok....lecz w grudniu wymiana kompletnego sprzęgła od MIII RS które już na mnie czeka.

 

Wielu użytkowników robi wymiany oleju max co 15tkm .........i ja też,a rozrząd max co 60tkm.

 

Każdy robi jak uważa,ale olej co 30tkm to lekka przesada.......bo są tacy co robią max 10tkm w rok i co? też mają się tego trzymać.....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, to proste, ja przejeżdżam więcej niż 30k km/rok W przeciwnym wypadku wymieniałbym co pierwsze. Rozrząd wymieniłem po 160k km i jak już pisałem na forum, wizualnie przeleciałby drugie 160. Natomiast padnięta była pompa wody i rolka paska, ale wieloklinowego. Z tym, że chyba mówimy o innych silnikach ja mam 1.5 dCi 110KM ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!