Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Od jakiegoś czasu jak Meganką jedzie się powoli przez próg zwalniający (albo inną nierówność) albo zjeżdża się powoli ze stromego zjazdu na miejsce parkingowe to coś jakby trzeszczy. Trudno określić czy jest to zawieszenie czy coś innego. Trzeszczenie występuje tylko przez chwilkę w momencie pokonywania nierówności jadąc powoli po czym ustępuje. Wiecie co to może być?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tylna belka, a nie łącznik stabilizatora. Wybity łącznik daje głuche stukanie na nierównościach, trzeszczenia to belka do wymiany. Niestety 90% posiadaczy MIV czeka wymiana belek na samym początku eksploatacji, bo montowane są jakieś wadliwe. Nie daj sobie wciskać kitu o piance, która ma to zniwelować. Pomoże na kilka dni i problem wróci. Zresztą ogarnięte ASO będzie znało temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Czy ktoś spotkał się w modelu Grandtour ze stukami dochodzącymi z okolic bagażnika podczas przejeżdżania przez nierówności? Wykluczam roletę, koło zapasowe i narzędzia gdyż do już sprawdzałem. Ewidentnie jakby jakiś plastik miał luz i podskakiwał na progach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam podobnie ale niekoniecznie przy przejeżdżaniu przez nierówności, czasami pojawia się to nawet na łukach ale zasady ogólnej nie ma. podejrzewam klapę, roletę, zwijacz tylnego pasa... ale nie chce mi się szukać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. No ja walczyłem z tym kilka dni. Wszytko wyciągnąłem z bagażnika, pod luźne plastiki podkładałem gąbki i... i nic :/ Mnie też to zaczyna wyglądać na klapę bagażnika.

Edytowane przez seimi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ja się z tym spotkałem. Gdzieś w czerwcu tamtego roku pojawiło się stukanie w okolicy prawego tylnego słupka, tego graniczącego z klapą bagażnika. Dźwięk był taki "plastikowy", słyszalny głównie wtedy, gdy auto wpadało w rezonans (np. kostka brukowa), ale również podczas przejeżdżania przez inne nierówności, lub zwyczajnie bez przyczyny. Miałem wrażenie, jakby jakaś śrubka latała pomiędzy plastikami, a karoserią. Auto poszło do ASO, tam podejrzewali teleskop klapy bagażnika, jakieś wykładziny bagażnika itp. Wymiana kolejnych części nie pomagała, więc auto wróciło do mnie, a ASO zwrócił się po pomoc do centrali we Francji. Po jakimś czasie przyszła informacja z centrali, zostałem ponownie wezwany do ASO. Przyczyną, wg. serwisu, były jakieś spinki mocujące wnętrze auta do karoserii. Żeby do tego dotrzeć, mechanicy musieli rozebrać auto do "gołej blachy", czyli wszystkie plastiki, podsufitka, wykładziny out. Naprawa przyniosła efekt, stukanie ustało, aż do lutego tego roku:) ale tym razem dźwięk jest ciut inny, chociaż też w prawym słupku, ale teraz ma to ewidentnie związek z teleskopem, lub jego mocowaniem do karoserii, ponieważ jak podniosę klapę na maks i tak uniesioną będę minimalnie poruszał góra-dół, to słychać to właśnie stukanie, a jak położę dłoń na ten czarny plastik na słupku, to aż "czuję" to stukanie. Zgłosiłem to przy okazji pierwszego przeglądu, ale ASO stwierdziło, że to sprawa blacharska, a RRG na alejach w Warszawie nie ma blacharki, więc zgłoszę to w kwietniu przy okazji przeglądu po 30k km do ASO na Modlińskiej, bo: 1. mają tam serwis blacharski, 2. właśnie tam rok temu zajmowali się pierwszym stukaniem. Jeśli jesteście z Warszawy, to możemy się gdzieś ustawić, żeby sprawdzić czy mamy te same objawy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dawno tu nie zaglądałem. Wczoraj w ASO wymienili łączniki stabilizatora @Laros trafił w 10 z diagnozą:) Przy okazji okazało się, że do wymiany są amortyzatory z przodu. Wymiana to ok. 2500. Jak długo można jeździć na amortyzatorach do ich wymiany? Miesiąc, pół roku?

Edytowane przez flowgrid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!