Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Autoalarm


Rekomendowane odpowiedzi

W mojej megance mam zamontowany od nowości w ASO autoalarm QX. Ale to nie jest chyba typowy dla Reault, bo jak mi nawaliła centralka na gwaracji, to musiałem z tym iść tam gdzie był zakładany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
czy możecie napisać dokładnie gdzie znajduje się wtyczka z instalacji do wpięcia alarmu

Dokładnie tu gdzie jest narysowane:

 

[ Dodano: 2009-01-15, 22:05 ]

Podobno w megane I w schowku było coś od alarmu

 

Jest tam wyłącznik alarmu który montowany był w megankach I. Alarm ten połączony był z centralnym zamkiem otwieranym poprzez podczerwień emitowaną z fabrycznego kluczyka. Było to bardzo niewygodne, gdyż trzeba było skierować kluczyk na czujnik montowany przy wewnetrznym wstecznym lusterku (w formie takiego owalu). Jak szyby przymarzły i nie było kontaktu "wzrokowego" pilota z kluczykiem, to centalnego zamka nie można było uruchomić. Ja w swojej megance od razu zlikwidowałem ten wynalazek

post-1915-1232023465_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

25.04.2009

Juz wiem na temat alarmów zakładanych do Megane2

1. Można założyć w zasadzie każdy alarm tylko wtedy bedzie się miało 2 piloty: jeden od Megane a drugi od autoalarmu. Taki alarm może zakładać tylko doświadczony spec od autoalarmów. gdyż niewłaściwe podłączenie grozi poważną awarią komputera Megane2

2. Jest kilka autoalarmów, które wykorzystują oryginalny pilot od Megane2. Jednym z nich jest Tytan DS-300 R. Jednak cena trochę odstrasza: 550 zł, z montażem ok 800 zł

3. I ostatnia opcja, którą można wykonać samemu pod warunkiem podstawowej znajomości zagadnień elektrycznych oraz trochę zdolności manualnych. Można zamontować autoalarm wyłączając (nie podłączając) w nim sterowanie centralnym zamkiem oraz innymi zabezpieczeniami. Włączyć tylko zabezpieczenie drzwi, bagażnika, pokrywy silnika oraz ewentualnie czujnik ruchu i udarowy. Cena takiego autoalarmu to około 150 zł. Tu także będzie dwa piloty, ale da się wytrzymać.

 

Jak kogoś interesuje alarm Tytan to podaje podstawowe informacje

 

Autoalarm Tytan DS-300 R jest wysokiej klasy alarmem przeznaczonym do zastosowania w pojazdach posiadających własny pilot sterowania centralnym zamkiem. Jednocześnie może także być sterowany pilotami Tytan. Brak konieczności posiadania dodatkowego pilota sprawia, iż alarm ten wygodny jest w użytkowaniu. Specjalizowane oprogramowanie dla każdej marki pojazdu zapewnia bezawaryjną i długoletnią eksploatację. Alarm TYTAN DS-300 R posiada odcięcie zapłonu (wewnętrzne) oraz czujnik zbicia szyby. Indywidualnie programowany kod PIN awaryjnego wyłączania, pozwala bezpiecznie dojechać do celu nawet w przypadku uszkodzenia pilota fabrycznego.

 

 

Podstawowe funkcje i wyposażenie:

 

- napięcie zasilania 12 V

- syrena dynamiczna z własnym zasilaniem

- czujnik zbicia szyby

- ciche lub głośne załączanie i wyłączanie

- możliwość włączania alarmu bez czujnika zbicia szyby

- alarmowanie syreną i kierunkowskazami

- wbudowany immobilizer - blokada zapłonu lub

pompy paliwa

- uruchomienie alarmu od: otwarcia drzwi, bagażnika,

pokrywy silnika, czujnika zbicia szyby

- funkcja KOMFORT (domykanie szyb)

- funkcja samouzbrajania (przypadkowe wyłączenie)

- profesjonalna funkcja antynapadowa

- pamięć zadziałania alarmu

- sygnalizacja niedomkniętych drzwi przy włączeniu alarmu

- możliwość awaryjnego wyłączenia alarmu

- zabezpieczenie przed zwarciem kierunkowskazów

- tryb warsztatowy ( auto podczas serwisu )

- certyfikat europejski E20

 

Właśnie skończyłem rozpracowywanie fabrycznego gniazda do podłączenia autoalarmu. Za kilka dni podam jak mozna samodzielnie podłączyć autoalarm. Wydaje się to proste o ile moje dociekania i przegląd schematów Megane są prawidłowe.

W związku z tym sam będę zakładał autoalarm, gdyż okazuje się że schemat tzw. fabrycznego autoalarmu wykorzystuje blokady fabryczne, gdyż w tym autoalarmie właściwie wykonuje się tylko podłączenie czujników ruchu i diody. Zobaczymy z autopsji czy moje spostrzeżenia są trafne. Niestety moja informacja trochę potrwa, gdyż na forum nie można zamieszczać zdjęć w odstępach kilkudniowych tak by były w kolejności wykonywania czynności. Każde kolejne zdjęcie wyświetlane jest na początku. W związku z tym cierpliwości.

dodano 01.05.09

Jeżeli się dobrze zastanowić to do MeganeII można zastosować autoalarm z opcją czujników ruchu oraz czujnika wstrząsu oraz dodatkowo czujnik na pokrywę silnika. Nie musi się podłączać drzwi oraz tylnej klapy. I to wystarczy by narobić hałasu. MeganeII ma już od producenta blokadę zapłonu i bez karty nie zapali. A jak ktoś potrafi obejść te zabezpieczenie to potrafi też obejść np Tytana. W takiej opcji nie musi się ingerować w elektronikę auta bo podłącza się tylko zasilanie. I cena nieporównywalnie mniejsza. Ok 100 zł za moją opcję i ok. 800 zł za opcję tzw. profesjonalną. I dodatkowy plus. Moja opcja może być montowana samodzielnie a ta druga raczej przez wyspecjalizowany zakład. Jedyny mankament mojej opcji to drugi pilot. Ale jak ktoś potrafi przerobić autoalarm by się uzbrajał na samo podłączenie zasilania, to wystarczy znaleźć miejsce gdzie pojawia się prąd po zamknięciu pilotem auta. Sprawa do przemyślenia.

Jeszcze trochę cierpliwości i napiszę co i jaki montuje.

dodano 06.05.09

Zdecydowałem się zamontować LEGEND HR 2000 + czujnik ruchu. (cena wszystkiego ok. 135 zł) W tym momencie opracowuję szczegóły. Jedno jest pewne alarm będzie miał osobnego pilota. Jest to koszt braku ingerencji w elektronikę samochodu i ceny alarmu. Podaję dostępne funkcje w MeganeII tego alarmu, które są zupełnie wystarczające. Inne funkcje, którymi dysponują tzw. profesjonalne alarmy, są w MeganeII dostępne fabrycznie.

Przedstawiam także schematy podłączenia alarmu. Wydaje mi się, że są zrozumiałe. Można nie podłączać do alarmu drzwi i bagażnika, jeżeli się nie chce, gdyż alarm zadziała poprzez czujniki ruchu. Natomiast, jeżeli będzie się podłączać drzwi i bagażnik, to niestety nie obejdzie się do podłączania do modułu w kabinie po stronie kierowcy i prawej stronie bezpieczników. Jak podłączyć pokazuje schemat na module. Podłączenie kierunkowskazów też wymaga podłączenia w module. Ale jak ktoś nie chce, to może nie grzebać w module i podłączyć się bezpośrednio do przewodów zasilających kierunkowskazy lewe i osobno prawe. Wg schematów, które posiadam kierunki są zasilane bezpośrednio z modułu bez żadnych „kostek”. Może więc być to pewien problem z podłączeniem do kierunkowskazów omijając moduł. Nadmieniam, że przedstawione schematy nie są potwierdzone w praktyce, a tylko w teorii. Jak założę tan alarm to napiszę jakie wystąpiły problemy. A może nie wystąpią. Pozdrawiam

Oczywiście każdy alarm mozna dostosować do MeganeII. Ja wybrałem LEGEND, gdyż mam zaufanie do tego alarmu, a poza tym dysponuję dokładnymi schematami które można przerobić pod Megane. Przedstawione schemay są mojego autorstwa.

post-1915-1241642852_thumb.jpg

post-1-1241642852_thumb.jpg

post-1-1241642853_thumb.jpg

post-1-1241642854_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepszą opcją byłoby wkomponowanie alarmu

Oczywiście ża masz rację. Ale nie chcę tak dalece ingerować w elektronikę auta. Byc może w trakcie montowania będzie taka mozliwość (w co wątpię) bo przecież alarmy bezpilotowe jakoś się włączają z oryginalnego pilota. Lecz w tamtych alarmach jest trochę innych rozwiazań: np komputer podaje jednym przewodem sygnał załączenia a drugim przewodem sygnał wyłączenia alarmu. Ale wszystko sie okaże "w praniu". Oczywiście napisze jak to wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel. Niezupełnie ten sam montaż. Prawdopodobnie zrezygnuje z otwierania modułu w kabinie i nie będę podłaczał drzwi i bagaznika ( to co zamieściłem to mozliwość a nie obowiazek montażu ) a kierunkowskazy podłaczę do przewodów (napewno znajdę). I ten alarm daje mozliwość nie otwierania (czytaj: grzebania) modułu w kabinie, gdyż ma osobny pilot. SEO niestety nie. Aby go zainstalować trzeba podłaczyć w module włączenie i wyłączenie alarmu. Oczywiście jezeli ktoś chce alarm "profesjonalny" to niech kupuje i podłacza SEO. Ja uwazam jak już napisałem wczesniej, że w zupełności mi wystarczy czujnik ruchu, czujnik udarowy i krańcowy na pokrywę silnika. I mam pewność, że "komputer" zostawiłem w spokoju. Nie daj boże coś się stanie z komputerem ( nie zwiazane z alarmem), to zawsze ktoś zwali na alarm. Już miałem takie sytuacje w poprzednim aucie. A poza tym zobaczymy jak to wszystko się ułoży. Może w ogóle nie bedzie działać ten mój pomysł! Wcale nie uważam się za superfachowca. Mam tylko "podstawy elektroniczne". Już drugą rzecz robię na "gorąco". Poprzednia wyszła (przewróbka Joysticka w Megane2). Może alarm też wyjdzie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SEO też możesz nie podłączać drzwi i pokryw jak nie chcesz ! a aktywacja alarmu odbywa się przez przewody do silniczka zamka drzwi.(przewody w kostce na słupku) Nie rozumiem tylko po co chcesz rozbierać BSI żeby podłączyć alarm - przewody podłączasz do przewodów przed kostką BSI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel. Nie wiem gdzie bedę podłaczał, bo jeszcze nic nie rozbierałem. Nie wiem co to jest BSI. Jezeli nie będę podłączał drzwi i bagażnika ( bo pokrywę silnika będę ) to tym bardziej nie potrzebuję SEO. Ze schematu podłączenia SEO w MeganeII wynika, że ten alarm podłacza się do modułu zespolonego w kabinie (możliwe, że można sie podłączyć gdzie indziej, tego nie wiem i nie będę sprwdzał) I te problemiki utwierdzają mnie, że podłącze LEGENDA za 135 zł a efekt będzie taki sam, a nawet lepszy. Ma kilka funkcji, których nie ma SEO ( bo mieć nie może przez korzystanie z fabrycznego pilota) Te funkcje to: możliwość prostego wyłaczenia z alarmu czujników dodatkowych a także lokalizacja auta. Są to pozyteczne i praktyczne funkcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a aktywacja alarmu odbywa się przez przewody do silniczka zamka drzwi
I ta sprawa nie daje mi spokoju. Otóż zrobiłem taki test. Zamknąłem auto z otwartą szybą. Kartę umieściłem poza zasięgiem anten. Drzwi otworzyłem klamką wewnętrzną w wyniku czego centralny otworzył wszystkie pozostałe. Po takim zabiegu, alarm bezpilotowy byłby juz zdeaktywowany. Wystarczy zbić szybę i szybko pociągnąć za klamkę :mrgreen: Można to zrobić jeszcze prościej, bez aktywowania czujników ruchu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!