Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wydajniejsze wtryskiwacze 1.9 dCi


marek789

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, rozglądam się za wydajniejszymi wtryskiwaczami do 1.9 dCi 120KM zamiast 0445110 110B. Pomyślałem nad montażem z wersji 130KM i odpowiednią korektą mapy. Tuner mi powiedział, że zmiana wtrysków na wydajniejsze pozwoli mi podciągnąć moc wyżej niż obecna. Po montażu wtrysków o numerach na przykład 0445110 280 auto odpali jeszcze na starej mapie?  Tak na prawdę jaka jest różnica pomiędzy tymi wtryskami? Chyba że są jakieś wydajniejsze wtryski które wejdą w głowicę dCi i nie będzie problemów z korektą sterownika? Z góry dzięki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski że 130KM mają 7 znakowy kod do zakodowania w sterowniku i raczej ich nie zaprogramujesz. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, faktycznie wtryskiwacz o numerze który podałem wyżej ma 7 znakowy kod. Jednak 0445110 230 również jest pod wersję 130KM a ma 6 znakowy kod. Czy w takim przypadku jest szansa go zakodować i uruchomić auto aby pracowało bez problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi świta że jak koleś wstawiał słupek ze 130ki to wtryski szły od 120ki żeby kompa nie ruszać.Po za tym jeśli wszystko sprawne to na seryjnych wtryskach powinien być dobry wynik,

tu raczej najsłabszym ogniwem jest sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że już z wersji 120KM mam już 155KM i 340Nm. Chce więcej, najlepiej ze 180KM i pod 400Nm. W silniku mam zmienione sprzęgło na wzmacniane valeo. Wycięty kat, zaślepiony egr. Nad smarowaniem sinika i turbo też było pomyślane, zmieniliśmy pompę oleju na tą z wersji 130KM i sie sprawdza od kilku miesięcy. O hamulcach i zawieszeniu nie mówię bo również było pozmieniane, po tym jak seryjne tarcze sie zagotowały i zostały na nich m.in. kropki :P Dlatego zastanawiam się nad wydajniejszym IC oraz wtryskami ale tego ostatniego nie wiem z czego dopasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze jakie ciśnienie daje pompa od wersji 130KM, bo coś mi się kojarzy, że 1600 bar. Wsadzisz wtryski ale nie będą pracować prawidłowo. Ja już dawno nie grzebałem przy 1,9 i nie pamiętam wielu rzeczy. 

Jeździłem laguna II 1,9 120/170KM i to już był praktycznie max na seryjnych gratach, więc obecne wtryski może sobie poradzą.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecne wtryski są już ustawione że każda większa wartość powoduje kłęby dymu za autem. Dlatego szukam po prostu wydajniejszych. Ale jak mówisz że 170KM laguna dała radę, to może poszukam o tych samych numerach ale sprawniejszych? Masz może dostęp do wykresu tej laguny? Ile tam było Nm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczyna dymić to może skład mieszanki nieprawidłowy? Za mało powietrza?

Ta laguna już pewnie jest dawno na złomie bo o ile silnik jeździł to dwumas, skrzynia i półosie się co chwilę poddawały. Niestety to jest plastelina :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle zrozumiałeś mnie ;) Podczas robienia programu, zbyt duża dawka paliwa powodowała czarny dym, ciśnienie doładowania było zwiększane czy coś takiego ;) . Tuner stwierdził że wtryskiwacze już swoje mają za sobą i jedynie co może zostać bezpiecznego dla silnika to właśnie tyle ile mam w tej chwili. Że jak mam chęć więcej to muszę myśleć nad wtryskami. Dlatego zastanawiam się nad wymianą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W 1,9 dci/130 KM jest zmodyfikowana pompa wtryskowa dająca wyższe ciśnienie wtrysku ;

     a/ do 1600 barów  dla 130 KM, gdy dla wersji 120 KM pompa wtryskowa daje do 1350 barów ,

     b/  mocniejsze wtryski, elektromagnetyczne Bosch - Euro 4   z  7 - mio cyfrowymi kodami,

           Ich zaletą główną jest niska cena oraz możliwość regeneracji,

     c/  nowe oprogramowanie z zastosowaniem wielokrotnego wtrysku paliwa, który wpływa na polepszenie procesu

           spalania oraz na akustykę pracy silnika ;

             1/ wtrysk pilotujący  -  eliminuje stuki przy zimnym silniku oraz hałasy pracy na wyższych obrotach

                  i powodujący zmniejszenie zanieczyszczeń,

            2/ wtrysk dopalający  -   wpływający korzystnie na regenerację filtra cząstek stałych, 

  W układzie wydechowym zastosowano sondę lambda.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przerabiałem 6 lat temu wymianę słupka ze Scenica 3 1.9 dci 130KM, osprzęt w tym pompa i wtryski został z 1.9 dCi 120 KM.

Po przekładce auto mocno dymiło, bardzo dużo sadzy. Przez dwa tygodnie Andrzej Godula analizował problem, na powyższym połączeniu słupka i starych wtrysków wychodziło 85KM, 200Nm...

Okazało się, że kształt tłoka jest zupełnie inny dla silnika F9Q800(120KM) i F9Q872(130KM), również wtryskiwacze na 120KM i 130KM inaczej rozpylają paliwo.

Po przełożeniu wtrysków na 130KM pasujących do tego silnika wyszło 140KM, 360Nm przy starej pompie. Powyżej tych wartości było więcej sadzy.

Tak od 6 lat silnik pracuje bez zarzutu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kowaldo Tyle, że Ty zastosowałeś słupek z nowszego auta czyli Scenic III. W nowszym typie silnika bardzo prawdopodobne, że były już inne tłoki itp. Ja myślałem nad zastosowaniem pompy wtryskowej oraz wtryskiwaczy z 6 cyfrowym kodem z wersji 130KM F9Q 803. Odpowiednio nr pompy i wtryskiwaczy 0445010087,8200342594 (pompa) oraz 0445110 230(wtryski). Pompa jednak nie wiem czym się różni od tej ze 120KM bo mimo wszystko wygląda tak samo, a podobno są stosowane w modelach 130 konnych. Być może ktoś zna tą różnice i cokolwiek podpowie?

EDIT:

 

W załączniku dodaje zdjęcie z numerami pomp wtryskowych

Ta u góry to pewna 130KM która daje do 1600bar ciśnienia paliwa

Ta niżej z tego co widzę występowała w obu wersjach silnika ale są o różnych numerach

Ta ze 120KM daje do 1350 bar ciśnienia. Ale czy jest ktoś w stanie mi odpowiedzieć jakie ciśnienie daje ta pompa 130 która wygląda jak ta od 120? Numery ma inne, czy ona daje już większe ciśnienie?

pompy.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

@kamilkulig Ostatecznie skończyłem z seryjnym wtryskiwaczami, spokojnie wystarczyło aby na drogowej hamowni wynik pokazał okolice 180Km i 400Nm. To już był koniec turbiny i wydajności wtryskiwaczy a przynajmniej tych które były w aucie. Poszedłem po krótkim czasie w lepszą opcje i kupiłem RSkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marek789 - ile udało się Wam wycisnąć z seryjnej turbiny ? I wiesz może gdzie mniej więcej przypadała maksymalna moc ?

Właśnie władowałem sporo kasy w dCi a 225KM z RS / GT kusi. Zwłaszcza, że to benzyna z całkiem inną charakterystyką :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!