Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 nie odpala


Dadarkus

Rekomendowane odpowiedzi

Błędy DF 007 i DF 012 mają związek z alternatorem i bez związku z odpalaniem. Może miałeś wymieniany regulator napięcia na nieoryginalny?

Problem z odpalaniem raczej dotyczy skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Nawet gdyby coś było z regulatorem napięcia w altku auto powinno normalnie palić na naładowanym akumulatorze. 

Sprawdzałem napięcia 

Na górnej kostce ecu na pinie D1 żółty kabelek nic 0 na podpiętych kostkach w momencie próby rozruchu nic nie ma. Nie podaje prądu, tak samo w UPC na pinach 1 i 2 w białej  kostce 16 pinowej ( UPC poliftowe) gdzie powinno pojawić się napięcie w momencie rozruchu nie ma napięcia. 

Pytanie dlaczego nie pojawia się napięcie na tych przewodach w momencie próby rozruchu? 

Za to pomarańczowy kabelek w środkowej kostce ma sie dobrze, sprawdzany żarówka h4 i jest cały i jest na nim napięcie 4,5 v. A na ten kabelek najbardziej stawiałem. 

CAN tez sprawdzany i opór prawidłowy 60 Ohm.  

Dwóch elektryków sie poddało a 3 nawet nie chce słyszeć o megance z takim problemem ? Stwierdził ze nie ma czasu na tygodnie poszukiwań 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łączy selektor zmiany pozycji sterowania skrzynią biegów. Tylko na P możliwy jest rozruch i wszystkie sygnalizacje muszą go pokazywać. Komunikat z tablicy świadczy, że tak nie jest. Dalej trzeba wejść w schematy elektryczne sterowania skrzynią biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Selektor wymieniony na nowy orginał 250 zł i bez zmian. 

płytka przy dzwigni zmieniona tez bez zmian. 

Komputer skrzyni podmieniony to samo. Bez komputera skrzyni nie pokazuje komunikatu ustaw na P 

Nadal pokazuje usterke elektroniki, usterka ładowania akumulatora i załacza sie wentylator przy próbie uruchomienia. 

Kable od skrzyni tez były sprawdzane. 

Dziwne ze ECU nie ma zasilania + po zapłonie

Edytowane przez Michal0084
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że po ustawieniu na P i wciśnięcia start bez pedału hamulca włącza Ci się radio.

 

W ten sposób sprawdzimy, czy immo nie blokuje startu i czy czytnik, blokada kierownicy i karta są dobre. Przy normalnym rozruchu dochodzi ECU silnika, czyli zaczyna się od podgrzewania świec żarowych, po czym samoistnie następuje rozruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zamykam temat 

 

Dałem auto do porządnego elektryka który zna sie na robocie. 

Stwierdził ze w oryginalnym ECU program sie wysypał a geniusz który klonował komputer nawet go nie sprawdził i bezmyslnie sklonował wysypany program do dobrego ECU ? 450 zł w błoto. ??

Ponoc lepiej gdyby poprostu ten drugi komputer włozyli do auta bez wgrywania czegokolwiek i sam by sie  przyuczył?‍♂️

600 zł i obydwa ECU działaja, choc elektryk twierdzi ze oryginalny musiał przeżyc jakies zwarcie i może sie zdarzyc ze wysypie sie ponownie. Dlatego załozył ten drugi. 

 

Jak widac porzadny elektryk to podstawa taki który wie co robi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo, na pewno by się przyuczył, trzeba by tylko podczas wymiany mówić do niego ładnie np. "Ucz się ucz bo nauka to potęgi klucz", albo "Nauki korzenie są gorzkie, ale owoce smaczne" Oczywiście odymiając całość kadzidełkiem lokalnego proboszcza. Ktoś w tym łańcuszku coś raczej przypadkiem naprawił i tyle. Ważne na końcu, ze jest kolega zadowolony. Tak trzymać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!