Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy paliwo 100 PB ma sens?


LTar

Rekomendowane odpowiedzi

No to się nijak nie opłaca. Wg portalu e-petrol średnia cena 95 na 16.01.2019 wynosiła 4,75 zł, a 98 kosztowało 5,08 czyli o 0,33 zł drożej.

Czyli przy założeniu, że auto spala 8 litrów na 95 koszt to 38 zł, a na 98 przy spalaniu 7,5 wyjdzie 38,1.

Kiedyś żona dała się namówić na V-Power. Jakiejś wielkiej różnicy nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie nie ma to żadnego sensu. Więcej oktanów nie oznacza więcej mocy, mało tego, wyższa liczba oktanowa to niższa wartość opałowa paliwa. Dla przykładu LPG ma liczbę oktanową (oczywiście zależnie od jakości) nawet powyżej 100, a wartość opałową jak wiadomo niższą, niż PB. Tu chodzi tylko o spalanie stukowe. Stosowanie paliwa o mniejszej liczbie oktanów niż zaleca producent, jest niezdrowe dla silnika z racji niekontrolowanych samozapłonów w komorze spalania, a wyższa liczba oktanowa teoretycznie może obniżyć minimalnie spalanie, ale przy kształcie cen tych paliw zalewanie droższych i tak nie ma żadnego sensu :) Takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet a czego tu się bać? wyższa oktanowość nie znaczy że będzie więcej mocy czy czegokolwiek więcej, jedynie, że paliwo będzie się spokojniej spalało (mniej spalań stukowych) 

 

@droopy w tym samym czasie napisałem praktycznie to samo co Ty :P

 

Jeszcze dodam, że PB100 ma sens przy mocno wysilonych, wyczynowych jednostkach, właśnie żeby nie wybuchały po przejechaniu kilku kilometrów.

Edytowane przez MichalVTS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Shellu właśnie zatankowałem 100. Nie widzę jakiejś specjalnej różnicy w mocy silnika. A leję to prawie zawsze od dobrych 2 lat ma 1,4TCe. Jedyne, co zauważyłem, to własnt komfort psychiczny, że renia śmiga na możliwie najlepszym paliwie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Sarna1 napisał:

Więcej punktów na karcie smart. 

Smart z Shella jest średnio opłacalny. Dużo mocniej polecam jednak Payback gdzie punkty można wymieniać na kasę i płacić nimi za zakupy czy tankowanie (Kaufland/BP). Zbierać można bardzo szybko jeśli opanuje się temat z kuponami (Kaufland, BP, ME, Allegro i inne). Od października czyli w 4 miesiące obniżyłem swoje koszty o ponad 120 zł nie kupując niczego na siłę.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Circle K i BP nie mają gadżetów Ferrari a ja już mam dużą kolekcję :D - wszystkie autka itp.

W Paybacku mam od początku  uzbierane 120.000 :D i na bieżąco wydaję na akcesoria kuchenne :) . Większość nagród to śmietniki ale fajne były np. perfumy :( już nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko część paliwa na BP jest tragicznej jakości. Ostatnio w Ck widać bardzo. Przerzuciłem się na shella i jest minimalnie ciszej. Na BP było swego czasu koszmarne paliwo i samochód nie chciał jeździć. Opinia podzielona wśród znajomych. Było to około listopada i grudnia. Też mam sporo punktów ale nie ma sensu wlewać czegoś gorszego by mieć jakieś punkty

Edytowane przez dreq02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, dreq02 napisał:

tylko część paliwa na BP jest tragicznej jakości.

Ja tankuję ogólnie na Shell, chyba że jest duży kupon na BP np. +500 pkt. co daje 5 zł. Różnicy nie zauważyłem.

8 godzin temu, Sarna1 napisał:

Ale Circle K i BP nie mają gadżetów Ferrari a ja już mam dużą kolekcję :D

No nie mają. Jeśli kogoś to interesuje to fakt, przewaga.

8 godzin temu, Sarna1 napisał:

W Paybacku mam od początku  uzbierane 120.000 :D i na bieżąco wydaję na akcesoria kuchenne :) . Większość nagród to śmietniki ale fajne były np. perfumy :( już nie ma.

No to sporo. Czyli jakieś 1200 zł w punktach. Nie lepiej płacić tymi punktami za zakupy czy paliwo, a perfumy kupić np. w iperfumy albo na bezcłowej przy okazji podróży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...